Gå til innhold

Trenger jeg software firewall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette avhenger helt av hva slags sikkerhetsnivå du ønsker. NAT er ikke i så måte en firewall, men den hindrer direkte innsyn på din PC. Jeg kjører selv NAT i min NGT router, men bruker i tillegg Sygate Firewall for å kontrollere tilgangen til forskjellige programmer. Du finner f. eks. veldig raskt ut om noe er galt når firewall plutselig sier i fra om ett helt nytt program som vil ut på Internett.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker i utgangspunktet at sikkerheten skal være så høy som mulig. Jeg kjører blandt annet FTP-server, og merker at det ganske ofte er folk som scanner og ser etter anonymous-tilgang.

 

Er Zonealarm å anbefale? Eller finnes det andre bra gratis FW? Helst en som er noenlunde brukervennlig.

 

takk for svar

Endret av oro2
Lenke til kommentar

Det du kan gjøre for å unngå de som søker etter anonymous tilgang er å flytte ftp serveren fra port 21, flytt den til et nummer og over 1056 og sett serveren passiv, da vil du slippe nesten alle slike forsøk,

 

Du trenger ikke software firewall, hvis du vet hva du installerer det eneste software firewallen kan tilby i ditt tilfelle er å kontrollere hvilke program som skal ha tilgang til internett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...