Gå til innhold

Kjøp av bærbar


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM
Er det noen andre enn Dell som lar deg konfigurere maskinen slik du vil med tanke på minne, hdd og slikt før du kjøper?

 

Øystein

5342731[/snapback]

Alienware lar deg som regle konfigurere PCene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe meg en bærbar PC til konfirmasjonen, men vet ikke helt hvilken PC jeg bør gå for.

 

* Vil helst bruke mellom 12.000 til 15.000.

 

* PCen vil bli brukt en del til nettsurfing og spilling, så bør ha spesifikasjoner som gjør dette mulig.

 

* Av spesifikasjoner bør jeg ha:

- god prosessor til spilling (ville gjerne oppgitt en klokkefrekvens, men ser at dette ikke har all verden å si lenger)

- rask harddisk med 100GB kapasitet eller mer

- 1024MB RAM eller mer

- et grafikkort som er godt egnet til spilling, minst 256MB grafikkminne

- widescreen 15,4" skjerm

- CD/DVD-brenner

 

* Designet har ikke så mye å si, noe svart eller grått er greit nok for meg. Vekten er også likegyldig.

 

* Trådløst internett og noen USB-porter er et must, bluetooth hadde også vært fint, men ikke nødvendig.

 

Er egentlig ganske åpen for forslag - det er så mye å velge mellom at jeg blir helt blindet! Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Hei skolegutten

Jeg har tenkt på akkuratt det samme og har kommet fram til at en Netshop259IEN er et ypperlig valg, netshop gir deg muligheter til å endre på standard hardware( cpu, minne o.l)

Netshop259IEN

jeg vil anbefale å ikke velge den innebygde bluetooth enheten, men isteden kjøpe en ekstern som koster ca 200kr mindre og er mer stabilt. Den har blitt anbefalt av HW og yter veldig bra og har muligheten til å bruke et innebygget skjermkort for å få økt batterilevetid. En ting som kan være litt plagsomt er at vifta er plassert på høyre side, det vil si at hvis du bruker ekstern mus så kan du ganske varm på hånda

Jeg vil også anbefale at du velger 1x 1gig minne istedenfor 2x 512mb, jeg har mange ganger erfart at dette er en bedre løsning med tanke på senere oppgraderinger og faktisk også ytelse.

Test av Netshop259IEN

 

Lykke til på konfirmasjonen :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+9817234daf
Vurderer å kjøpe meg en bærbar pc nå. men er ikke sikker på om jeg skal kjøpe nå, eller vente 1-2 måneder.

 

vil det være forskjell på hva jeg får for pengene nå og om 2 måneder?

(prisklassen vil ligge på rundt 17.000)

6419075[/snapback]

 

I pc-verden venter du stort sett forgjeves. Det kommer nye ting hele tiden. Det er klart du får litt mer for pengene om to måneder, men så er det plutselig høstsalg, påtroppende julesalg osv, så ender du opp med å vente veldig lenge. Trenger du imidlertid ikke pc nå, kan du alltids vente. Personlig hadde jeg ventet til over sommeren, ikke nødvendigvis fordi jeg hadde fått mer for pengene, men fordi en laptop står stort sett ubrukt når det er sommer. Gå ut og nyt solen, så kjøper du laptop i september. :)

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe meg en bærbar pc nå. men er ikke sikker på om jeg skal kjøpe nå, eller vente 1-2 måneder.

 

vil det være forskjell på hva jeg får for pengene nå og om 2 måneder?

(prisklassen vil ligge på rundt 17.000)

6419075[/snapback]

 

I pc-verden venter du stort sett forgjeves. Det kommer nye ting hele tiden. Det er klart du får litt mer for pengene om to måneder, men så er det plutselig høstsalg, påtroppende julesalg osv, så ender du opp med å vente veldig lenge. Trenger du imidlertid ikke pc nå, kan du alltids vente. Personlig hadde jeg ventet til over sommeren, ikke nødvendigvis fordi jeg hadde fått mer for pengene, men fordi en laptop står stort sett ubrukt når det er sommer. Gå ut og nyt solen, så kjøper du laptop i september. :)

6426607[/snapback]

Skal inn i militæret 24. juli. derfor jeg skal kjøpe meg en. hvis ikke hadde jeg ikke hatt bruk for en bærbar.

frister en del å kjøpe en nå, elsker ny hardware.

men samtidig kan jeg vente med å kjøpe den til jeg skal inn eller når jeg har første perm.

 

it-verdenen går vel ikke så fort framover at jeg vil merke noe om jeg kjøper en nå eller om en måned eller to.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf
Hvor skal du hen? Du får ikke tid til å bruke den i begynnelsen av vernepliktsåret ditt uansett.

6427322[/snapback]

Er jo masse tid å bruke den på i militæret, hvor er det du er som dere ikke får lov\tid til å bruke pc?

6515257[/snapback]

 

Les innlegget mitt. Jeg sa i begynnelsen. Du kan like gjerne vente med å kjøpe bærbar til etter du har vært inne noen uker/måneder.

Lenke til kommentar
Hvor skal du hen? Du får ikke tid til å bruke den i begynnelsen av vernepliktsåret ditt uansett.

6427322[/snapback]

Er jo masse tid å bruke den på i militæret, hvor er det du er som dere ikke får lov\tid til å bruke pc?

6515257[/snapback]

 

Les innlegget mitt. Jeg sa i begynnelsen. Du kan like gjerne vente med å kjøpe bærbar til etter du har vært inne noen uker/måneder.

6515285[/snapback]

Ingenting er jo bedre enn en fin laptop å komme til, etter en slitsom dag på rekrutten =)

Men det får man se selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Bruk heller tiden på å bli kjent med dine medsoldater. Jeg begynte ikke å bruke min før etter 4 måneder inn i førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg en bærbar til IT-studier. Pris bør ligge mellom 7 og 9000.

 

Noen krav:

 

- DVD-brenner

- Skjerm som egner seg til film-titting (15,4 widescreen?)

- Minst 60GB harddisk, helst 80GB

 

Sett for meg en av disse:

 

Tundra 1032X

Acer Aspire 5601WLMi

 

Acer'n har Core Duo, men virker som Tundraen blir mest anbefalt av de to, også når de blir stilt opp mot hverandre. Er det eventuelt noen andre jeg bør se på? Vil gjerne spille de nyeste spillene på minst medium+ innstillinger, samt kjøre flere tunge programmer samtidig.

 

Har et urelatert spørsmål som kanskje noen kan svare på i samme slengen: hva slags kabel trenger jeg for å koble PC til TV?

Lenke til kommentar

Hei, jeg trenger en bærbar pc,

 

Har maks 10000 å bruke..

Har ikke så høye krav..

 

Skal ikke ha mye, skal for det meste bare brukes til surfing,

Kanskje litt musikk, Counterstrike..

 

Minne på minst 512,

Harddisk på minst 60 gb,

Cd brenner/ gjerne dvd brenner, men er ikke nødvendig,

 

Enkelt og greit, en litt rask pc, mest mulig for pengene (10000)

 

Og ikke minst, må ha et greit utseende :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...