Jonas Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Hallo Finnes det en måte å sende variabler mellom to former? Eller må man ty til masse tekstbokser rundt om kring? Synes liksom det blir litt n00b-koding, men hva vet vel jeg
aadnk Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Mener du internt i prosjektet? I så fall, lag en modul og hiv inn et par Global deklareringer: Global TestVariabel As String Eller du kan lage en Property i Form'en: Dim pTestVar As String Public Property Get TestVar() As String TestVar = pTestVar End Property Public Property Let TestVar(ByVal vNewValue As String) pTestVar = vNewValue End Property Så blir denne syntaxen i en annen form mulig: Dim Buff As String Buff = "Tester..." Form1.TestVar = Buff MsgBox Form1.TestVar Da blir altså variabelen pTestVar fylt med innholdet fra Buff.
asware Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Tror det går ann å hive inn dette i en modul: Public testVariabel As String
Jonas Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Skrevet 20. februar 2004 (endret) Hui Hui! det Global TestVariabel funka fett Edit: men det ser ut som jeg bare kan bruke den en gang, så må jeg restarte programmet for å bruke den igjen.. Er det meningen eller gjorde jeg noe feil? Form1: Private Sub Command1_Click() Me.Hide Form2.Show End Sub Private Sub Text1_Change() TestVariabel = Text1.Text End Sub form2: Private Sub Command1_Click() Me.Hide Form1.Show End Sub Private Sub Form_Load() Text1.Text = TestVariabel End Sub modulen: Global TestVariabel As String Endret 20. februar 2004 av jonas22282460
aadnk Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Bruk Form_Activate istedenfor Form_Load i Form2: Private Sub Form_Activate() Text1.Text = TestVariabel End Sub
Jonas Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Skrevet 20. februar 2004 Funka Men er form_load bare første gang den loades da eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå