Gå til innhold

Ny spillmus fra Logitech


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fett! Jeg har logitech mouseman optical og den suger til spilling. Den var i Logitech cordless desktop optical "pakken" med mus og tastatur. Tastaturet er knall, men ikke musa. Det er en felles sensor til begge. Hvordan blir det hvis jeg vil kjøpe mx510 og bare bruke tastaturet? skal jeg da bare _ikke_ bruke musa og koble til den nye? ;)

Lenke til kommentar
Det er ingen som er så flinke til å lage muser som logitækk :)

Hadde de bare kunnet å lage drivere også... :roll::angry:

 

For tiden bruker jeg hackede Razer Boomslang drivere med min dual optical. Gjør at jeg kan binde tommel knappen til backspace uten noen problemer.

 

Noen som vet om logitech har fått fiksa driverne sine? (har ikke brukt mouseware på 1 år)

Lenke til kommentar

1. det er godt de lager noe annet enn plastikk-sølv mus

 

2. mx510 overfører data i 12-bit databredde istedenfor 8-bit, er det serie overføring så det blir mere forsinkelse når før neste informasjon kommer?

 

3. jeg hører USB er 120hz, kan man se forskjell på denne mus og "vanlige" mus om man har en CRT skjerm sat 120hz?

 

4. vet dere noe om det er "lagg" på USB (midi porten til lydkort brukes heller enn USB på musikk ting)

 

 

http://groups.google.com/groups?q=usb+late...pam-.com&rnum=2

 

The other gotcha is that while USB is much faster than MIDI at most

things it appears to behave badly in one particular way: latency. That is, the delay between the time that you hear the sound coming out of your system can be much bigger on a USB system than it is on a MIDI

system. Intel published a paper on USB latency, and a colleague of mine has studied this to some degree and is not very happy with what he is finding.

Lenke til kommentar
Det er ingen som er så flinke til å lage muser som logitækk :)

Hadde de bare kunnet å lage drivere også... :roll::angry:

 

For tiden bruker jeg hackede Razer Boomslang drivere med min dual optical. Gjør at jeg kan binde tommel knappen til backspace uten noen problemer.

 

Noen som vet om logitech har fått fiksa driverne sine? (har ikke brukt mouseware på 1 år)

Kjøpte meg MX310 i dag. Tenkte jeg skulle teste de nyeste logitech driverne før jeg begynnte å hacke på boomslangdriverne igjen.

 

Ble skikkelig overaska når jeg så at de faktisk hadde fiksa det nå. Endelig Logitech bedre sent en aldri, etter 3/4 år har dere klart det! :thumbup:

 

Siste grunnen til å velge noe annet en logitech er nå borte. :thumbs:

Lenke til kommentar

Room maten min har nettopp bestilt MS intellimouse explorer 4.0, så jeg får en god anledning til å prøve den før jeg bestiller den nye Logitech musa. Men som jeg sa til ham: Uansett hvilket av disse to merkene du velger, kan du nesten ikke velge feil. Både Microsoft og Logitech lager de sannsynligvis beste datamusene på markedet (da ser jeg bort fra 3D mus til profesjonell CAD og design, vel å merke).

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

3. jeg hører USB er 120hz, kan man se forskjell på denne mus og "vanlige" mus om man har en CRT skjerm sat 120hz?

 

4. vet dere noe om det er "lagg" på USB (midi porten til lydkort brukes heller enn USB på musikk ting)

3: Det er frekvensen som data sendes på så det du merker det på er at musebevegelsene vil være mye glattere, prøv å sette i en ps2 og usb mus og sammelign så merker du det veldig godt. Back in the ps2 days brukte man å bruke div programer for å øke raten på ps/2 porten for å få bedre oppdateringsfrekvens når man spillte f.eks Quake eller Duke3D (Ah, the good old days :D )

 

4: Har ikke opplevd det, tror det har mye med typen data som sendes over usb vs midi, midi porten er jo tross alt laga spesifikt for den bruken. Laggen kan komme som følge av at software/hardware må omkode til usb og tilbake til noe programmet forstår, og da kan jeg se for meg at man får lagg hvis f.eks cpu finner på å gjøre noe annet ;)

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har brukt driverne på et år, er det ikke rart du synes de er dårlige. Du virker da oppegående, så klart drivere endrer seg på et år ;) Alle 8 knapper på min MX500 er programmerbare :)

Vell, jeg gav opp håpet da det gikk gode 2 år uten at de hadde fiksa selv de enkleste problemene. Da var det ikke vanskelig å gå over til boomslangen sine drivere, når jeg fant ut hvordan.

 

Og problemet var ikke at det manglet programerbarhet, det var bare at den fuka dålig i spill

 

jeg liker f.eks å ha tummelen bunnet til backspace. Da kan jeg bruke den som tilbake i explorer OG bruke den uten bekymring i alle spill

 

I de tidligste driverne funka den som backspace i programmer, men den "emulerte" ikke selve tastetrykket, så i spill ble den ikke registrert. Senere fikk de det til å funke litt bedre men da funka det ikke å holde den inne (noe som er kjempe viktig når den er secondary fire i UT)

 

Nyeste driverne ser derimot ut til å ha kvittet seg med alle disse problemene og da kan jeg lykkelig gå tilbake til dem. (Boomslang driverne kunne bare binde til 5 av de 6 knappene på min nye mx310, siden boomslangen bare har 5 knapper)

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...