Gå til innhold

Beste plassen å registrere domene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva menes med at b-one ikke liker at man har filer til nedlastning der? Trenger muligens å lage en side der det skal ligge ute et par mp3er (artistens egen hjemmeside). Trafikken blir nok begrenset, det må de da tåle? Har hørt gode ting om b-one ellers. De som sier at ytelsen er dårlig, kan de komme med eksempler på sider hostes hos b-one så man kan teste sidene på litt forskjellige tidspunkt?

Lenke til kommentar

Sjekk linken tidligere i denne tråden (eller var det en annen tråd om b-one?). Det står i avtalevilkårene at webhotellet ikke skal brukes som lagringsplass:

Det er ikke tillatt å ha større mengder filarkiver liggende til fri downloading eller visning uten en forutgående avtale med B-One ApS Hensikten er ikke å virke som en ekstern harddisk for lagring av datafiler som zip, mp3, jpg, etc
Dette er de strenge på, og du kan risikere at de stenger domenet ditt uten advarsel hvis de oppdager det. Hmm, har avataren min liggende der jeg :ermm:

 

min side Ligger der, og jeg har et par middels store bilder liggende under artikler. Litt knotete php-løsning gjør at HTML lastet tregt, så ikke bry deg om det ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo hva de mener. Man skal ikke ha webhotellet fullt av alskens større filer så man kan bruke det som ftp-server. Men det er forskjell på det og å hoste tre-fire mp3er av en relativt ukjent artist. Det vil jeg tro de skjønner. "Større mengder" er ikke definert i avtalen, så jeg går ut fra at skjønn og fornuft råder.

Lenke til kommentar

Heihei :)

 

Lurte på å reg. domene. Sitter å kikker på get-one...virker lovende, men når jeg klikker rundt på siden deres loader den utrolig tregt...bruker isdn selv :( ...er det serverane deres som er sååå trege eller? gidder ikke leie plass der dersom sidene loader så tregt :(

 

Eller burde jeg prøve et av de andre ex dere har skrivi om her?

 

Glem det... bestilte nå....jaja er litt utålmodig ;)

 

Mvh

Erik

Endret av Hempmann
Lenke til kommentar

men uansett Norcomp... Har du lest forum rettningslinjer?

 

der står det.. (og jeg quoter)

All reklamering på forumet er forbudt,

og

Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet.

og

Forumet er ingen markedsplass. Annonser, meldinger om kjøp, salg og bytte skal postes i bruktmarkedet. Det er ikke tillatt å linke til egne annonser i signatur, profil eller i tråder / personlige meldinger på forumet.

 

I tilfelle du ikke var klar over det... ;)

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
om du finner den linken så ser du at det var snakk om tre zipfiler på 1,5MB som fikk domenet stengt i den saken. Og det etter at vedkommende hadde spurt om det var greit og fått beskjed om at det måtte han utvise skjønn på :roll:

Har ikke funnet den artikkelen. Vet ikke hva slags zip-filer det var snakk om. Han kan ha vært uheldig?

 

Det blir bare eksempler satt opp mot heverandre dette: Denne siden er et eksempel på en side hostet av b-one, den har en rekke mp3-er tilgjengelig, og eieren har ikke hatt noe trøbbel med stenging av siden osv.

 

Han har ikke så mye trafikk sier han (800 til 1000 unike treff i måneden/ 100 nedlastninger av mest populære mp3 per måned). Dette er likevel mye mer enn jeg forventer for den artisten jeg eventuelt skal lage side for (som kun vil ha Norge som målgruppe). Han sier også at ytelsen er meget god. Jeg får ikke høyere enn 100-130 KB/s hastighet derfra, men til mitt forhold vil dette være godt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...