Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så ubrukelig at de fortsetter med de samme kvotene!! Burde doblet de også! Makan ass.. :p 2048 ned og 30 GB kvote lissom? OMFG! Nei, jeg skal egentlig bytte ISP snart uansett jeg men.. :]

De har et alternativ uten kvote også. I tillegg har de ikke "lurt" noen kunder siden de som tegnet bindingstid på de gamle abbonnementene ikke har fått en kvotebegrensning tredd ned over hodet på dem. Som om ikke det er nok kan man, som du selv påpeker, bare bytte ISP dersom man ikke ønsker kvote.

 

Hvis man mot formodning skulle argumentere med at,

 

"Jeg har tegnet bindingstid med kvote så da kan jeg ikke bytte ISP"

 

vil jeg bare si at da har man valgt feil abbonnement dersom man er misfornøyd mtp. kvote. Dette er man selv ansvarlig for, vilkårene ble framlagt ved inngåelse av kontrakten.

 

Jeg kan garantere dere at dersom Telenor fant ut at de tapte for mange kunder til at det ikke lønnet seg å opprettholde et kvotesystem så hadde kvoten vært borte på dagen. Det i seg selv beviser at det er et ikke-representativt utvalg av (potensielle) kunder som holder til på dette forumet. Jeg forsøker ikke å være Telenors høye beskytter, men det virker som om de får veldig mye usaklig kritikk bare fordi de er Telenor.

Lenke til kommentar
vil jeg bare si at da har man valgt feil abbonnement dersom man er misfornøyd mtp. kvote. Dette er man selv ansvarlig for, vilkårene ble framlagt ved inngåelse av kontrakten.

Folk flest skjønner ikke hva de har kjøpt, selgerne skjønner det heller ikke hva de selger når det kommer til kvoter er min erfaring.

Lenke til kommentar
vil jeg bare si at da har man valgt feil abbonnement dersom man er misfornøyd mtp. kvote. Dette er man selv ansvarlig for, vilkårene ble framlagt ved inngåelse av kontrakten.

Folk flest skjønner ikke hva de har kjøpt, selgerne skjønner det heller ikke hva de selger når det kommer til kvoter er min erfaring.

Ja, jeg forutsetter at selgerne informerer om at det er en kvote. Så lenge de gjør det er det kunden selv sitt ansvar å bedømme tilbudet.

Lenke til kommentar
Ja, jeg forutsetter at selgerne informerer om at det er en kvote. Så lenge de gjør det er det kunden selv sitt ansvar å bedømme tilbudet.

Joda, men de er ikke særlig flinke til og forklare.

Om dette er bevisst eller ei kan man jo spekulere i, de er hvertfall fryktelig agressive og endel av dem kjører skikkelig rått løp og endel av de jeg kjenner er igrunn glad for angreretten når jeg forklarer dem hva de egentlig har kjøpt.

Lenke til kommentar
Ja, jeg forutsetter at selgerne informerer om at det er en kvote. Så lenge de gjør det er det kunden selv sitt ansvar å bedømme tilbudet.

Joda, men de er ikke særlig flinke til og forklare.

Om dette er bevisst eller ei kan man jo spekulere i, de er hvertfall fryktelig agressive og endel av dem kjører skikkelig rått løp og endel av de jeg kjenner er igrunn glad for angreretten når jeg forklarer dem hva de egentlig har kjøpt.

Ja, jeg er enig med deg i at de bør holde seg til spillereglene. Prinsipielt er jeg tilhenger av personlig frihet og ansvar og ønsker ikke at samfunnet skal overstyre og passe på oss stakkars mennesker hele tiden slik at vi ikke blir utsatt for noe. Det er mulig at denne ideologien farger meningene mine litt for sterkt i denne saken.

 

Jeg kan ikke i farta komme på noen andre land som har angrerett hjemlet i loven, men her må gjerne noen andre rette på meg.

Lenke til kommentar
Prinsipielt er jeg tilhenger av personlig frihet og ansvar og ønsker ikke at samfunnet skal overstyre og passe på oss stakkars mennesker hele tiden slik at vi ikke blir utsatt for noe. Det er mulig at denne ideologien farger meningene mine litt for sterkt i denne saken.

Vel, jeg er enig i disse tankene men jeg finner det urimelig at de pusher så hardt og er uvillige til og tydelig forklare hva de selger eller rett og slett ikke forstår hva de selv selger til folk. Skal man stille krav til kjøperne bør man forvente endel av selgerene også.

Lenke til kommentar
Prinsipielt er jeg tilhenger av personlig frihet og ansvar og ønsker ikke at samfunnet skal overstyre og passe på oss stakkars mennesker hele tiden slik at vi ikke blir utsatt for noe. Det er mulig at denne ideologien farger meningene mine litt for sterkt i denne saken.

Vel, jeg er enig i disse tankene men jeg finner det urimelig at de pusher så hardt og er uvillige til og tydelig forklare hva de selger eller rett og slett ikke forstår hva de selv selger til folk. Skal man stille krav til kjøperne bør man forvente endel av selgerene også.

Der er jeg enig med deg. Dersom det stemmer i flere enn enkelte isolerte tilfeller er det meget alvorlig. Jeg har bare ikke opplevd de tingene du snakker om når jeg har snakket med Telenor som privatperson. Jeg selger også Telenor ADSL som butikkselger hos en forhandler og kjenner ikke verken meg selv eller kollegene mine igjen i det du sier. Kanskje arbeidsplassen min er unntaket som bekrefter regelen på dette området? :blush:

Lenke til kommentar
Der er jeg enig med deg. Dersom det stemmer i flere enn enkelte isolerte tilfeller er det meget alvorlig. Jeg har bare ikke opplevd de tingene du snakker om når jeg har snakket med Telenor som privatperson. Jeg selger også Telenor ADSL som butikkselger hos en forhandler og kjenner ikke verken meg selv eller kollegene mine igjen i det du sier.

Dette er telefonsalg, de var helt råe en periode og mange fikk ADSL-pakken uten og ønske det. Argumentet var jo at dette selvsagt var en "feil", dog så drev de slikt salg lenge og jeg tror det var bevisst i og med dette ikke var noe problem fordi man kunne bare la være og hente pkken med modemet på posten i følge TN.

Lenke til kommentar

En del telefonselgere som kun har provisjonslønn og når Telenor er så store så skader ikke deres inkompetens firmaet og de personlig i særlig stor grad.

 

Når jeg selger et ADSL abbonnement i butikk står jeg jo ansikt til ansikt med kunden og hvis jeg gir kunden et produkt som ikke svarer til hans eller hennes behov kan jeg og butikken holdes ansvarlig på en helt annen måte enn Telenor blir via et telefonsalg. Dessuten beregnes ikke lønnen utelukkende basert på provisjon.

 

Da er vi så enige i grunnen. Jeg mener fortsatt at Online ADSL er et godt produkt for veldig mange kunder som ikke laster ned store mengder og ønsker å holde alle regningene innen et og samme selskap. Så finnes det heldigvis andre alternativer for oss andre som krever litt mer :D

Lenke til kommentar
Fytte rakker'n hvor det sytes og klages.

 

Se prisene:

Tiscali Ultra 2048/256           829,- mnd

Bluecom 2048/256               799,- mnd

MTULINK(tidl. Kvalito) 2048/256   779,- mnd

CATCH 2100/512 kbps          999,- mnd

Telenor 2048/256                 749,- mnd

 

Alle med fri nedlasting. Hva er problemet? :thumbdown:

NGT 2000/640 598,- mnd

NGT 3000/704 798,- mnd

 

Og da legg veldig merke til ut-hastigheten!

 

--

Morten

Tja, fine de fra NGT. Men det er dessverre ikke alle som kan få dem, eg er en av dem. Så da er de andre kun mitt valg. Har bluecom 2048/256.

Lenke til kommentar

hmmm... jeg har telenor 704/128 med 10 gb kvote nå.. (koster kr 399 pr mnd) som har fungert helt greit for meg egentlig, bortsett fra at jeg har brukt opp kvota litt for ofte i det siste (hehe) så nå skal jeg skifte til en lokal leverandør, og i den forbindelse fikk jeg en telefon fra Telenor (overraskende...)

 

typen fra telenor spurte høffelig om det stemte at jeg skulle skifte adsl leverandør, og videre hvorfor og blablabla.. jeg svarte at det hadde LITT med hastighet (mest UT) og mest med kvote og pris å gjøre.

 

videre spurte han om hvem og hva jeg skulle skifte til. jeg svarte at jeg fikk en 850/384 linje til kr 349,- pr mnd, noe som er meget kurant til mitt forbruk.

 

da spurte han om 30gb kvote var nok for meg, og jeg svarte "joa, det er det sikkert". hvorpå han sa at da kunne jeg jo istedet oppgradere linja mi hos dem til 1024/256 med 30gb kvote til kr 549,- pr mnd.. for som han sa: det er ting på gang (som han ikke kunne fortelle hva gikk ut på selvsagt) så det kan være lurt å sitte litt på gjerdet og vente litt før man bytter leverandør... :w00t:

 

takket selvfølgelig høffelig nei takk, selv om jeg egentlig hadde mest lyst til å spørre om han var tett noen plass (siden jeg oppga pris som et kritere, og han syns det var lurt å oppgradere istedet for å bytte, som for meg utgjør 200 kr mer pr mnd.. var ikke akkurat noe mattegeni på skolen, men makan.... er ikke helt sprengt :wow: =

 

hadde dem virkelig ville holdt på kundene så kunne dem da kunne kommet opp med noe bedre forslag enn det der.. feks øke kvoten min uten å øke prisen, siden det alikevel var "ting på gang".. men nei.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg ble ringt opp i går av akkurat samme grunn og ble ikke forsøkt påprakket noe annet abbonnement. Fyren mente det hørtes fornuftig ut å bytte i forhold til mine behov og jeg spurte han om det stemte at de skulle øke hastighet/kvote, men dette hadde han ikke hørt noe om. Han var interessert i å vite hvor jeg hadde hørt det, men det kan jo ha vært av egen interesse siden han hadde Telenor ADSL selv..

Lenke til kommentar
hmmm... jeg har telenor 704/128 med 10 gb kvote nå.. (koster kr 399 pr mnd) som har fungert helt greit for meg egentlig, bortsett fra at jeg har brukt opp kvota litt for ofte i det siste (hehe) så nå skal jeg skifte til en lokal leverandør, og i den forbindelse fikk jeg en telefon fra Telenor (overraskende...)

 

typen fra telenor spurte høffelig om det stemte at jeg skulle skifte adsl leverandør, og videre hvorfor og blablabla.. jeg svarte at det hadde LITT med hastighet (mest UT) og mest med kvote og pris å gjøre.

 

videre spurte han om hvem og hva jeg skulle skifte til. jeg svarte at jeg fikk en 850/384 linje til kr 349,- pr mnd, noe som er meget kurant til mitt forbruk.

 

da spurte han om 30gb kvote var nok for meg, og jeg svarte "joa, det er det sikkert". hvorpå han sa at da kunne jeg jo istedet oppgradere linja mi hos dem til 1024/256 med 30gb kvote til kr 549,- pr mnd.. for som han sa: det er ting på gang (som han ikke kunne fortelle hva gikk ut på selvsagt) så det kan være lurt å sitte litt på gjerdet og vente litt før man bytter leverandør... :w00t:

 

takket selvfølgelig høffelig nei takk, selv om jeg egentlig hadde mest lyst til å spørre om han var tett noen plass (siden jeg oppga pris som et kritere, og han syns det var lurt å oppgradere istedet for å bytte, som for meg utgjør 200 kr mer pr mnd.. var ikke akkurat noe mattegeni på skolen, men makan.... er ikke helt sprengt :wow: =

 

hadde dem virkelig ville holdt på kundene så kunne dem da kunne kommet opp med noe bedre forslag enn det der.. feks øke kvoten min uten å øke prisen, siden det alikevel var "ting på gang".. men nei.. :thumbdown:

:laugh::thumbs:

 

Av og til kan overtalelser virke litt dumt, nå den ikke går gjennom knotten.. :laugh:

Lenke til kommentar

Her er svaret jeg fikk fra Tele2 når jeg spurte de om hva de ville gjøre om disse "ryktene" skulle vise seg å være sanne....

 

Hei

 

Foreløpig har ikke Telenor satt ned sine priser.

Tele2 har heller ikke avgjort noe ang. sin egen prisstruktur. Men vi opererer med en prisgaranti ovenfor Telenor sine standardpriser.

 

Kilde: Mail fra Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Jeg flyttet for en stund siden, og da jeg ringte Telenor for å melde om flyttingen, sa de at den hastigheten jeg hadde var utgått, og at jeg måtte ha nytt utstyr for å takle en høyere hastighet som jeg ville få til samme pris som før.

Klart jeg ble glad over å høre at jeg fikk høyere hastighet til samme pris, og uten merutgift for utstyret!

Det hun derimot IKKE nevnte, var at jeg dermed oxo ville få begrensning på nedlastningen, noe jeg IKKE hadde da! :mad:

vant som jeg var til å laste fritt ned, varte jo ikke 1 GB allverdens lenge(tror det var to dager), og snart steg utgiftene jevnt og trutt.

6-7 mndr. senere snakket jeg med kjentfolk som oxo hadde min "gamle" tilkobling, og de hadde ikke hørt noe fra Telenor om hastigheter som var utgått. De lastet ned av hjertens lyst!

SÅ slo lynet ned.....bokstavelig talt! :scared: Maskina og ADSL-modemet ble grilla, og det tok litt tid å få ny pc. Så satte sammen en av gamle og nye deler, og brukte dermed det gamle modemet.

Spurte Telenor Kundeservice først om det gikk an å bruke det i påvente av ett nytt fra dem(som de skulle ha ca 500 for), og fikk til svar at jeg kunne prøve.

 

Som sagt, så gjort. Og nå kommer jo juvelen i kaka: det viste seg at det gamle modemet ikke hadde NOEN som helst problemer med å takle den høyere hastigheten! Jeg hadde m.a.o. ikke behøvd nytt utstyr i det hele tatt!! Og at den gamle hastigheten var nedlagt må de lenger ut på landet med!

 

Skulle jeg liksom LIKE Telenor etter dette?? :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...