Gå til innhold

Radeon 9800pro mot de nye middelklassekortene


_ZeTh_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke spill er det du plages med da? Hvis det ikke er noen så kan det være like greit å vente til du får noen spill som krever mer og kjøpe da..

 

Er vel egentlig litt smak og behag om du føler at du trenger det.

 

Eller er det rent økonomisk sett at du mener det passer å selge det nå?

Lenke til kommentar
Hvilke spill er det du plages med da? Hvis det ikke er noen så kan det være like greit å vente til du får noen spill som krever mer og kjøpe da..

 

Er vel egentlig litt smak og behag om du føler at du trenger det.

 

Eller er det rent økonomisk sett at du mener det passer å selge det nå?

 

Det er ikke noen spill jeg plages med nå, men siden jeg ikke trenger å legge ut så mye penger for kortet så tenker jeg what the hell, hvorfor ikke! hvor mye bedre er 9800pro enn 9500pro egentlig?

På mange måter er det en økonomisk fordel, fordi da de nye kortene kommer vil det være umulig å få tak i et 9800pro kort. Og de nye kortene vil helt sikkert ikke være så billig. Middelklassekortene vil sikkert ligge rundt prisen på 9800pro nå, men ytelsen blir sikkert ikke den samme som 9800pro. Derfor tenker jeg at det vil være lurt å kjøpe det kortet for å "sikre" framtiden

Lenke til kommentar
9500pro holder til det meste;) det er bedre en 9600-kortene, er vel på lik linje med 9600xt i dx9, men i dx8 er r9500pro bedre.

Ytelsene mellom XT og 9600 Pro er minimal så ja et 9600 pro er på linje med et 9500 Pro i dX9 :)

hvist man klokker 9600pro ja...men jeg hadde 9500pro før, det er bedre i dx9 når ingen av kortene er uklokket. og ikke minst i dx8.

Men man kan uten problem klokke et 9600pro forbi ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har ganske likt oppsett som innsenderen, men jeg har 1GB RAM og xp2200+. Lurer også på å selge unna 9500 Proen og bytte ut med en 9800 Pro.

 

Merker man stor ytelsesforskjell her, eller er CPU'en en stor flaskehals? Håper å slippe å røre CPU på en stund da den igjen har hovedkort som flaskehals (Asus A7N8X) og da har vi gående oppgraderinger som strengt tatt ikke er nødvendige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...