Gå til innhold

3-skjerms støtte

Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når har ATI og NVIDIA tenkt å lansere en skjermkort med støtte for 3 skjerm som Parhelia gjør?????????????? :devil:

Jeg vil ha en rask kort som kan ha 3 skjermer...Parhelia som jeg har er ikke så raskt, ca som GeForce3 :no:

Men holder lenge for meg, vet at Matrox annonser en nytt kort for PCI Express.

Vet at ATI lagd brikkesett for Intel, den muligens kan ha SurroundView...men har sjekket test, den er for svak, parhelia er mye raskere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er på utkikk etter akkuart det samme, les denne, veldig bra... Jeg har hittil vudert å kjøpe meg et ekstra PCI skjermkort, men det er jo rimelig treigt...

EDIT:

Finnes det HK med to AGP slotter? Da burde det jo kunne gå? Det som er ekstra kjipt med dual/triple støtte med ATi kort (står i linken over), er at kortet IKKE støtter "span mode" for desktop, slik at det nesten er umulig å få spilt noen som helst surround spill :thumbdown:

Endret av schmelck
Skrevet

Har leste den testen. Det fins ingen hk med 2 AGP slotter. Ingen vits med ekstra PCI, den er ypperlig til overhead panel og vanlig panel der du ser gauges.

Men ikke til å rendre scenery og landskap.

Skrevet

Jeg har hørt at det skal komme hovedkort som har bådde AGP pg PCI-Ekpress 16 når det kommer i en overgangsfase. Jeg vet ikke om de kan bruke begge deler sammtidig. Ellers går det jo alltids an å skaffe seg et PCI kort og et AGP kort på en PC, men det er jo avhegig av hva du skal bruke det til og vil ikke være så bra til sill og slikt.

Skrevet (endret)

Ok, for å konkludere:

ATi skjermkort = ikke støtte for spanmode/surround gaming, men to skjermer

nVidia skjermkort = (halvveis)støtte for surround gaming og OK ytelse, men kun 2 skjermer

Matrox (Parhelia) = støtte for surround gaming med 3 skjermer, men dårlig ytelse

Hørte jeg noen si "Doh!!"

Hvordan kan man da løse rask 3d grafikk på 3 skjermer? Noen som kjenner noen på geekstuff, de selger jo tre skjerms oppsett, så en film fra dem hvor de demonstrerte 3skjerms spilling. Hvilket skjermkort har de? Finner ingen mail adresse til dem :angry:

EDIT: Jeg VIL ha i pose og sekk :p

Endret av schmelck
Skrevet
Hei!

Når har ATI og NVIDIA tenkt å lansere en skjermkort med støtte for 3 skjerm som Parhelia gjør?????????????? :devil:

Jeg vil ha en rask kort som kan ha 3 skjermer...Parhelia som jeg har er ikke så raskt, ca som GeForce3 :no:

Vet at ATI lagd brikkesett for Intel, den muligens kan ha SurroundView...men har sjekket test, den er for svak, parhelia er mye raskere.

grunnen til at ATi og Nvidia ikke har laget kort som støtter 3 skjermer er fordi de ikke ser behovet for det.

Matrox satser med paralelia serien sin på et helt annet marked en Radeon og Geforce. Matrox Paralelia er bedregnet for folk som designer og har bruk for 3 skjermer og det har ikke de fleste vanlige folk.

Tviler på Ati eller Nvidia kommer til å komme med skjermkort til hjemmemarkedet som støtter 3skjermer

Skrevet
Ok, for å konkludere:

ATi skjermkort = ikke støtte for spanmode/surround gaming, men to skjermer

nVidia skjermkort = (halvveis)støtte for surround gaming og OK ytelse, men kun 2 skjermer

Matrox (Parhelia) = støtte for surround gaming med 3 skjermer, men dårlig ytelse

Hørte jeg noen si "Doh!!"

Hvordan kan man da løse rask 3d grafikk på 3 skjermer? Noen som kjenner noen på geekstuff, de selger jo tre skjerms oppsett, så en film fra dem hvor de demonstrerte 3skjerms spilling. Hvilket skjermkort har de? Finner ingen mail adresse til dem :angry:

EDIT: Jeg VIL ha i pose og sekk :p

Har 9600xt. Det funker ikke bra til 2 skjerms spill (som FS2004). Er nede på 2 fps :(

Skrevet
Hei!

Jeg vil ha en rask kort som kan ha 3 skjermer...Parhelia som jeg har er ikke så raskt, ca som GeForce3  :no:

grunnen til at ATi og Nvidia ikke har laget kort som støtter 3 skjermer er fordi de ikke ser behovet for det.

Matrox satser med paralelia serien sin på et helt annet marked en Radeon og Geforce. Matrox Paralelia er bedregnet for folk som designer og har bruk for 3 skjermer og det har ikke de fleste vanlige folk.

Tviler på Ati eller Nvidia kommer til å komme med skjermkort til hjemmemarkedet som støtter 3skjermer

Så hvorfor reklamere matrox med sitt surround gaming?

TheDarklistener:

2fps? Har selv et 9600xt (flashet pro), har ikke noe problem hvis jeg kjører cockpiten i et vindu og fullskjerm "utsikt" på den andre skjermen.

--

Stikker på jobb, men kommer tilbake og krangler mer om 7 timer :cool:

Skrevet
Hei!

Jeg vil ha en rask kort som kan ha 3 skjermer...Parhelia som jeg har er ikke så raskt, ca som GeForce3  :no:

Spørs vel hvor mye jobb det er å implementere det, er det billig nok slenger de jo på alt mulig rart for å selge bedre, men jeg vet ikke helt hvor mye ekstra det koster å ha treutganger, men det hadde hvert utrolig kult.

AtW

Skrevet

Tror faktisk det er rimelig mange. Men det som er veldig kjekt med to skjermer er å f.eks kunne å lese forumet med den ene og se på film med den andre skjermen.

Skrevet

Kommer litt ann på skjermkortet og hva slags innstilling du har, men ta en titt her så få du se endel... Til ATi skjermkort så er det nesten bare FS2004 og eldre spill du kan kjøre i et vindu... kjipt :thumbdown:

Skrevet
Hei!

Tja, jeg vet det finnes Quadro baserte grafikkort med støtte for 4 skjermer som ikke er sinnsvakt dyre ... - det kunne kanskje vært noe? :)

Skrevet (endret)
Hei!

Tja, jeg vet det finnes Quadro baserte grafikkort med støtte for 4 skjermer som ikke er sinnsvakt dyre ... - det kunne kanskje vært noe? :)

JA! Hvem, hva, hvor, URL?

EDIT: men kan nevnte skjermkort kjøre noe 3d? evt, ca poengsum i 3dmark?

Endret av schmelck

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...