Gå til innhold

Dyr Samsung 173P?


krislarsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig vil jeg foretrekke 17" framfor 19" LCD når de begge har lik oppløsning.

Som dere ser har Øivind skrevet at det er 18" som har 1280*1024 som optimal oppløsning. Sett dere ned og regn ut. 19" er EN tomme stødde diagonalt enn optimalt for 1280. Hvor mange micrometer flyttes hver pixel for å kompensere for økt bredde? Nå er jeg et matematisk unikum (i form av at jeg fikk 0 til jul i 2my en gang i forrige århundre), men selv jeg skjønner at det ikke er mye det er snakk om

Endret av enden
Lenke til kommentar
Nå ble jeg litt i tvil her.

 

Er 17" mye bedre enn 19" når det gjelder bildekvalitet(tenker da på oppløsningen som ikke passer slik at det blir kornette osv..)?

Jeg synes 17tommer er mye bedre til tekst, surfing, bildebehandling osv. Men dersom du skal spille eller se på tv/film vil nok 19tommer være best pga. størrelsen.

Lenke til kommentar

Tja....dette er ikke mitt sterkeste felt. Men siden både 17" og 19" kjører i samme "native" oppløsning betyr det jo at 19" har større pixler enn 17". Om bildet blir dårligere av dette er vel ikke så sikkert. 1280x1024 er jo ganske smått også på en 19" etter min smak. Men det er jo opp til hver enkelt hva de liker. Høy oppløsning er derimot ikke alltid en fordel. Siden grafikk (f.eks spill) er bygd opp av et vist antall pixler vil vel bildet bare bli dårligere av å vises i feil oppløsning. Det være seg for stor eller for liten. Har derfor en teori om at det kan være bedre med en liten skjerm (med litt mindre pixler) og større oppløsning hvis spillet ikke er laget med så høy oppløsning på grafikken!

 

Uansett tror jeg jeg ville gått for en 19" da jeg ikke har de behovene!

Endret av JanB
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...