Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte fra kvalito til ?


Anbefalte innlegg

Min bindingstid med kvalito går ut nå i mars.

Hvis det blir store problem i forbindelse med konkursen

blir jeg nok å bytte. Men ikke hvis allt fortsetter som før.

(Har ingen problem med linjen og har heller ingen

dårlig erfaring med dem)

Men hvilket selskap er det lettest å bytte til?

Er litt usikker på hvor mange som leverer til mitt

område, men disse leverer:

-telenor

-directconnect

-bluecom

-tiscali

 

P.S Bruker 700k linje og 3 epostadr.

Endret av hans A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min bindingstid med kvalito går ut nå i mars.

Hvis det blir store problem i forbindelse med konkursen

blir jeg nok å bytte. Men ikke hvis allt fortsetter som før.

(Har ingen problem med linjen og har heller ingen

dårlig erfaring med dem)

Men hvilket selskap er det lettest å bytte til?

Er litt usikker på hvor mange som leverer til mitt

område, men disse leverer:

-telenor

-directconnect

-bluecom

-tiscali

 

P.S Bruker 700k linje og 3 epostadr.

Hvis du er gamer så hold deg laaaangt unna ngt iallefall! Jeg ville sjekka catch da. De annonserer iallefall for at de skal ha bra linje for gamere(bra og stabil ping) så hvis noe er galt så kan man jo klage fordi produktet ikke stemmeroverens med reklamen(jeg vet ingenting om kvaliteten på linjene deres). Catch er dyrere men...

 

For å si det sånn: Jeg har bedre ping på catch sine servere enn ngt sine egne servere(som er på dem sitt nettverk) og jeg sitter på ngt adsl.... Sist jeg snakket med ngt om pingen min så skylte dem på telenor sitt nettverk....... REKTI!

Lenke til kommentar
velg bluecom. bedre hastighet enn de sier og billig. ingen problemer

Hva med fast IP gratis? Nå som kvalito er borte, er det vel kun Direct Connect som gir ut det gratis. Og linjen min gir også mer enn det den skal! Tror de gir folk flere epostadresser gratis, prøv å spør!

Endret av magnus99
Lenke til kommentar
Hvis du er gamer så hold deg laaaangt unna ngt iallefall! Jeg ville sjekka catch da. De annonserer iallefall for at de skal ha bra linje for gamere(bra og stabil ping) så hvis noe er galt så kan man jo klage fordi produktet ikke stemmeroverens med reklamen(jeg vet ingenting om kvaliteten på linjene deres). Catch er dyrere men...

 

For å si det sånn: Jeg har bedre ping på catch sine servere enn ngt sine egne servere(som er på dem sitt nettverk) og jeg sitter på ngt adsl.... Sist jeg snakket med ngt om pingen min så skylte dem på telenor sitt nettverk....... REKTI!

Catch HAR veldig god ping, både på sdsl og adsl, så den reklamen stemmer ganske bra vil jeg tro. De har også mange spillservere selv, teller vel 21 nå tror jeg.

Dessuten har de meget bra oppetid og support.

Så jeg vil absolutt anbefale Catch hvis du har mulighet for å få dem.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Hei

 

Har hatt min Catch-linje i litt over en måned, er kjempefornøyd.

Byttet fra Telenor 1024/256.... Tenkte først på 850/384 som jeg syntes virket som mere for pengene en Telenor-linja, greit med god upload også. Tok steget opp til 2100/512. Mye mere fart og dønn stabil linje. Og god ping...

 

Catch har også fast IP uten tillegg i prisen. :thumbup:

 

Mvh

-TD

Lenke til kommentar
Hvis du er gamer så hold deg laaaangt unna ngt iallefall! Jeg ville sjekka catch da. De annonserer iallefall for at de skal ha bra linje for gamere(bra og stabil ping) så hvis noe er galt så kan man jo klage fordi produktet ikke stemmeroverens med reklamen(jeg vet ingenting om kvaliteten på linjene deres). Catch er dyrere men...

 

For å si det sånn: Jeg har bedre ping på catch sine servere enn ngt sine egne servere(som er på dem sitt nettverk) og jeg sitter på ngt adsl.... Sist jeg snakket med ngt om pingen min så skylte dem på telenor sitt nettverk....... REKTI!

Hvis du har store problemer med 50 i ping istedenfor 20-35 så bør du styre unda ngt, men det er ikke alle så er sååååååååååååå kresne på pingen...

Lenke til kommentar
velg bluecom. bedre hastighet enn de sier og billig. ingen problemer

Hva med fast IP gratis? Nå som kvalito er borte, er det vel kun Direct Connect som gir ut det gratis. Og linjen min gir også mer enn det den skal! Tror de gir folk flere epostadresser gratis, prøv å spør!

BlueCom leverer Ip adresser med 24 timer leietid +++, har hatt laptop'en av i over 3 døgn og fått samme IP.

De spyr også ut ubegrenset med Ip adresser ( vært opp i 8 stk ), samt at du får 5 epost adresser.

 

Vi har klart å spille CS perfekt på en 420/128 linje, og da var vi 3 stykk. Men slikt har veldig å si hvor i landet, avstanden til sentralen og hvor mange som er koplet til. Der jeg bor så er det nærme sentralen og få tilkoplet trur jeg.

 

Men jeg har intet negativt å si om disse gutta her :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg maila directconnect i går (17.02.2004). Fikk skjemaer i email rett etterpå, skrev in alt, printa ut og faxa. Ca en times tid etterpå fikk jeg en telefon fra noen hyggelige folk om at jeg ble kobla om i morra ( idag ) klokka 12:00 :)

 

Endelig fri fra kvalito.

Lenke til kommentar
Jeg maila directconnect i går (17.02.2004). Fikk skjemaer i email rett etterpå, skrev in alt, printa ut og faxa. Ca en times tid etterpå fikk jeg en telefon fra noen hyggelige folk om at jeg ble kobla om i morra ( idag ) klokka 12:00 :)

 

Endelig fri fra kvalito.

Sa du opp abn ditt med kvalito? Og hadde du bindingstid der?

De har som sagt en oppsigelsestid der også..

Ser også at de skriver at du må betale en sum til dem også

hvis du bytter leverandør.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har lest en plass at ved en konkurs så er kundene fristilt fra kontrakter med bedriften. Så det folk må sjekke nøye er om kontrakten de har, med Kvalito er med Kvalito IT AS eller med Kvalito IT Oslo AS.

 

Nå er så vidt jeg vet Kvalito IT OSLO AS 100% eid av Kvalito IT AS og de vil mest sannsynlig bli dratt ned i dragsuget de og............

 

Vil understreke at jeg ikke er advokat eller har dyp innsikt i jussen, dette er bare noe jeg har hørt og kan ikke dermed garantere noe. Vil anbefale folk og sjekke litt rundt dette.

Lenke til kommentar
Min bindingstid med kvalito går ut nå i mars.

Hvis det blir store problem i forbindelse med konkursen

blir jeg nok å bytte. Men ikke hvis allt fortsetter som før.

(Har ingen problem med linjen og har heller ingen

dårlig erfaring med dem)

Men hvilket selskap er det lettest å bytte til?

Er litt usikker på hvor mange som leverer til mitt

område, men disse leverer:

-telenor

-directconnect

-bluecom

-tiscali

 

P.S Bruker 700k linje og 3 epostadr.

Hvis du er gamer så hold deg laaaangt unna ngt iallefall! Jeg ville sjekka catch da. De annonserer iallefall for at de skal ha bra linje for gamere(bra og stabil ping) så hvis noe er galt så kan man jo klage fordi produktet ikke stemmeroverens med reklamen(jeg vet ingenting om kvaliteten på linjene deres). Catch er dyrere men...

 

For å si det sånn: Jeg har bedre ping på catch sine servere enn ngt sine egne servere(som er på dem sitt nettverk) og jeg sitter på ngt adsl.... Sist jeg snakket med ngt om pingen min så skylte dem på telenor sitt nettverk....... REKTI!

For noe vrøl! Avstanden og kvaliteten på linjen fra sentralen til kunden har mye å si og da spiller det ikke så mye rolle hvilken ISP man har da man benytter seg av samme linje. Jeg har NGT og bor i byen og ligger på 8-9ms f.eks til online.no og nix. Foreldrene mine bor i Bærum og har NGT og de ligger på rundt 25ms..

Endret av prolixin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...