Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med internett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Det er ikke noe uvanlig at PC'en vår streiker(dere begynner sikkert å bli lei av alle trådene mine om feil med PC'en:yes:), men nå får jeg ikke til å bruke internett!

Jeg trodde at det var noe med Telenor, men når jeg så at Kazaa virket, så skjønte jeg at det var noe annet. Men hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt lite informasjon her....

OS?

Nettleser?

Oppkobling?

Sånn rett ut av lufta vil jeg tippe TCP/IP er fcuked eller så er det winsock.dll eller wsock32.dll. Dette avhenger litt i hvilket os du benytter da....

Skrevet (endret)

Jeg bruker WinXP pro men det samme har skjedd med winme.

jeg har prøvd både msn explorer, internet explorer, opera 7.11 og netscape. tviler på at det er noe feil med alle browserne... :roll:

jeg bruker Online ADSL 704/128 Kbit/s

DrayTek Vigorous 2001Me eller noe sånt... ihvertfall, den med trådløs antenne...

Endret av bono
Skrevet (endret)

Prøv;

kontrollpanel>legg til, fjern programmer>legg til, fjern windows komponenter>kryss av iexplorer>neste

Se om det virker nuh.

Endret av dD.
Skrevet

Hadde akkurat det samme problemet selv i går. Det gikk fint å motta mail og koble seg opp til ftp server, men så fort jeg prøvde meg på feks VG, HW, DAGBLADET osv osv fikk jeg bare beskjed om at det ikke gikk ann å koble opp. Problemet varte vel ca 2-3 timer. Men i ettertid så har alt funka helt bra igjen. :thumbup:

• 2 uker senere...
Skrevet
høres ut som dns feil, prøv å åpne et dos vindu og pinge www.vg.no så ser du om det lar seg løse til en IP

øøh... hvoran gjør jeg det? :blush:

Skrevet (endret)

jeg får pakketap til svarte når jeg sender forespørsel til routeren... sender 83 forespørsler... får 5 igjen...

kan det være noe med kabler/nettverkskort?

Endret av bono

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...