Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

oppgradering av firmware


Anbefalte innlegg

dere som har nextgentel har vel fått samma mail som meg, hvor det står at vi må bytte firmware!

 

Mitt problem er at jeg finner ikke den "linken" har oppgradert en gang før, så jeg kjønner ingen ting, var liksom så lett

 

har sendt nextgentel 2 mail, men ikke fått svar :no: gidder ikke ringe før det blir til at de kanskje må sende meg en ny ruter

 

håper det er noen som kan hjelpe meg å finne ut hva jeg gjør feil

 

Tusen Takk

 

edit: Håper på svar fort! I morra kan det være for sent kanskje

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har NGT og har ikke fått noe som helst info. Hvis det er sånn at ljnja går i morra hvis du ikke har oppgradert, så har ngt driti så jævli på leggen.. Da hadde de blitt nedbomba av folk som trengte hjelp på service telefonen og ingen hadde kommet gjennom.

 

Jeg bytter nok isp om dette er tilfelle ;)

Lenke til kommentar

sitat fra mailen:

 

Vi oppgraderer nå utstyret i sentralen du er tilnyttet. I den forbindelse må du oppgradere ruteren din.

 

For å oppgradere ruteren din må du gjøre følgende:

- Gå inn på: http://endring.nextgentel.no

- Velg hvilken type ruter du har. Det er viktig å lese på ruteren din slik at du velger riktig ruter.

- Deretter må du logge deg inn med kundenr og passord.

- Velg Firmware oppgradering.

- Deretter vil oppgraderingen skje automatisk.

 

 

Viktig:

- Du må gjøre dette innen mandag 16. februar.

- Oppgraderingen vil bli utført natt til tirsdag 17. februar og natt til torsdag 19. februar. I den forbindelse vil du kunne oppleve brudd på bredbåndslinjen din.

- Dersom du ikke har fått oppgradert ruteren din før vi fristen, vil du ikke få bredbåndsstilgang etter at vi har gjennomført oppgraderingen i sentralen. Du må da kontakte oss slik at vi får sendt deg en ny ruter.

 

(Sentral Kolbotn)

Lenke til kommentar

Jeg har og sendt mail, for jeg fant ingen link til FW oppdatering. Ringte dem i dag tidlig og da sa han duden at jeg må ha oppdatert tidligere, for ellers hadde jeg ikke en gang kommet inn i config greia på endring.nextgentel.no

 

Kunne godt ha nevnt dette i mailen!!!

 

 

edit: Kolbotn her og forresten

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Ja, jeg fikk jo den mailen for en god stund siden, og sendte mail ganske raskt. Hørte ikke noe og glemte hele driten. Så plutselig kutta nettet i går kveld/natt sånn i 1 tiden. Da så jeg til min store forsskrekkelse at det sto i mailen at endringer skulle skje natt til 17/2 og at hvis man ikke hadde opdatert innen da var det for sent og NGT måtte sende ny router i posten.

 

Derfor ringte jeg i morges. Heldigvis var også nettet oppe da, så jeg håper virkelig alt er i skjønneste orden!

Lenke til kommentar

Skjønner at det er en stund siden jeg sjekka broadpark-mailen min... har ikke lest noen slik mail.

 

...men jeg oppgraderte routeren min igår simpelt hen fordi jeg var inne på kundesidene for å se om jeg kunne åpne noen porter og måtte kjøre oppdateringen for å komme inn i oppsettet... snakk om flaks da :D

 

Vel, oppgraderingen tok en 5-6 minutter og skapte ingen problemer for meg.

Lenke til kommentar

jau, samme skjedde her, bor på kolbotn. Men jeg tok det mer med ro da jeg regnet med at jeg hadde siste oppdatering da jeg gikk inn på endring :) Nettet var oppe da jeg prøvde kl. 12.00 i dag.

 

 

men en annen ting.... hva i all verden var det de gjorde i natt? Linja mi har i hvert fall blitt dårligere! Før fikk jeg 1050 på speedomter testen på www.itavisen.no

 

Så testa jeg i dag... får maks 900!!! Ikke at det er kjempe forskjell, men har bravo 1000/384 og de forandra jo for en stund tilbake slik at alle fikk litt mer en dem betaler for... likte den vrien. Da hadde jeg 1250/384 ca når jeg sjekka i ruteren, nå har jeg 1054 eller no. Er jo litt galt syntes jeg at dem skal kutte 200 kbps >> vil kalle det en nedgradering istedenfor en oppgradering :p

 

Kan jo og hende dette er stabilitetsproblemer i starten.... sjekker om noen dager igjen og sender mail etter det om det ikke er fiksa :yes:

 

Edit: har forresten Netopia 3351 rutern

Endret av Omnikron
Lenke til kommentar

Har ingen alternativer for å oppgradere firmware jeg... vet ikke om jeg har nyeste?

har ikke mottatt mail fra NGT...

 

Netopia 4542: Firmware version: 05.03.09f04

 

btw: Jeg er kjempefornøyd med linja, men er det normalt og ligge litt under eller litt over oppgitt hastighet på itavisens speedometer?

 

Jeg har 2Mbit linje, og får testet denne til 1800Kbits på itavisen :thumbup:

Endret av apollox
Lenke til kommentar

skulle tro det normale var å ligge litt over... hvert fall etter siste trekk fra NGT! Dette kan jo komme litt ann på kvaliteten på kobberet og hvor langt unna du bor sentralen osv.... men når jeg før denne sentral oppgraderingen lå en del over så syntes jeg d er teit at jeg nå ligger mye lengre under :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har også 2mbit linje får rundt 1950kbit fra itavisen...

Selv har jeg ikke fått mailen, men det skader vel ikke å oppgradere firmware'en?

Blir bedt om passord på endring.nextgentel.no, står at det skulle følge med routeren... Noen som vet hvordan dette passordet skal se ut, altså er det fire siffer, 8 diverse tall og bokstaver, osv. Takk

 

EDIT: Frogner. Oslo

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Takk for tipset, men det funket ikke hos meg! Derimot så stod det et annet passord på samme ark! Et 8 sifret tall som jeg brukte under aktiveringen, dette funket!

 

EDIT:

Var litt for kjapp der gitt... Får ikke noe feil med passordet, men dette:

 

..:: En feil oppstod

 

 

Systemet klarte dessverre ikke å konfigurere deres ruter.

 

Vennligst prøv igjen, eller kontakt NextGenTel kundeservice på telefon 55 52 79 79

(8-21 alle hverdager).

---

Hm.... prøve litt senere

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Oj så jeg skrev litt feil! Jeg bruker kundenummer og passordet som hører til kundenummeret. Hos meg er dette et 8-sifret tall. Kundenummeret et 5 sifret.

 

Åpne kjør.. skriv så telnet 10.0.0.1 (regner med at IP adressen du får via DHCP er dette? Om ikke skriv telnet "din ip") Du skal da kunne komme inn på ruteren din om du skriver kundenummer ved "name" og passordet ved "password"!

Lenke til kommentar

lurer på hva i huleste nextgentel har gjort for noe? nå får jeg 852 kbit/s. på speedometer testen fra itavisen.no

 

jeg har Charlie 1500/512 håper linja har bedret seg når jeg kommer hjem fra jobb :realmad::wallbash:

 

noen andre på Kolbotn som har opplevd dette?

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...