Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dlink disconnecter nesten hele tiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv D-Link 614+, men DWL-120+ USB mottakere.

Etter et par uker med frustrasjon trakk jeg kabler rundt i huset, da var alle problemer løst, 614'en virker bra som router! Problemet jeg hadde med det trådløse var at etter x antall timer (alt fra 1/2 time til 10 timer) med download (DC++, WinMX, overnet, etc.. prøvde alle) så mistet jeg kontakten med routeren og selvfølgelig internett, eneste utvei var reboot av PC'en. Prøvde som sagt med flere forskjellige programmer, to DWL-120+'er uten forskjell. Når PC'en bare var på nettet uten nedlasting var det ingen problemer. Prøvde også å reboote router og ADSL modem uten suksess. Prøvde å oppdatere til siste Driver versjon for USB mottakne, men da ble de så ustabile at jeg parkerte dem. Etter at jeg gikk over til trådbasert har det ikke vært antydning til problemer. Har mistanke om at mitt problem var relatert til varmgang av mottakerne, kanskje problemet ditt også er varmerelatert??????

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette må være det dummeste utsagnet jeg har hørt. Ingenting som tilsier at man må ha nettverks utstyr for over 3000 kroner for at ting skal virke. Kjenner da mange som har i samme prisklasse (men ikke samme utsyr) og som det virker fint med. Så hvis du enkelt og greit ikke vet noe om problemet så er det vel bedre å spare deg for et slikt usaklig svar.

 

Noen som kan gi et saklig svar på dette?

Lenke til kommentar
Dette må være det dummeste utsagnet jeg har hørt. Ingenting som tilsier at man må ha nettverks utstyr for over 3000 kroner for at ting skal virke. Kjenner da mange som har i samme prisklasse (men ikke samme utsyr) og som det virker fint med. Så hvis du enkelt og greit ikke vet noe om problemet så er det vel bedre å spare deg for et slikt usaklig svar.

 

Noen som kan gi et saklig svar på dette?

jeg har nu den erfaringen da.

Lenke til kommentar

Slå av all kryptering og bruk MAC-indetifisering istedet. Alle klientkort har en unik MAC-adresse som du legger inn i WLAN routeren. Det er mulig noen kan se hva du surfer på på Internett men ingen fler en du kan koble seg på.

 

Hadde tilsvarene problemer med ASUS wl-500g, men nå er det løst.

Lenke til kommentar

Har samme Di-614+ selv. Hadde voldsomme problemer med oppkobling første dag. Fant ut at feilen var forårsaket av min trådløse videolink Gigaair 2020. Denne bruker også 2,4 G. Skiftet frekvens på denne og alt har funket perfekt siden. Trådløse enheter som tastatur og mus kan også kværke forbindelsen. Samt hvis naboen sitter med samme system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...