Gå til innhold

Athlon Thunderbird 1200 ; hvor høyt kommer du???


Anbefalte innlegg

Hei!

Har en lettere overklokket Thunderbird 1200(se signatur), og lurer på hvor høyt andre har fått denne CPU'en til å kjøre stabilt,hehe...

Ønskelig om dere oppgir plattform (OS + hardware),

og temperaturer.

 

idle: 47 / 27

load: 52 / 28

 

Begge ved romtemperatur på ca 24 grader

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er steppinga di? Jeg har en A1200 "axia9". Har hørt rykter om at den ikke er verdens beste overklokker.

 

Ihvertfall, jeg klokka den for en stund siden mens den sto på et KT133 kort med en fop32 påmontert. Da kom jeg opp i 12*109=1308 altså ikke noe å skryte av. Men da var det nok hk som holdt meg tilbake. Nå har jeg en pal8045, as3 og et mye bedre hk, men har ikke prøvd å klokke enda.

 

Uklokket ligger jeg på 36idle, 40load.

Lenke til kommentar

Jeg har en Amd Thundebird 1200 , den har jeg fsb overklokka til 1344 mhz. Den er dønn stabil. og jeg har en Cpu temp på 20-22 grader idle og 25-28 grader load.

 

Uklokka holdt jeg 18-20 idle og 22-24 load.

 

Jeg syntest selv disse lave målingene er nesten utrolige. Men kjøleribba er bare smålunka det er en coolermaster aluminiumsribbe,på 74x60x40 med en vanlig 60x60x10 vifte på.

 

Hovedkortet er et Aopen AK73Pro.

Lenke til kommentar

Kjører min 1200 @ 1610 MHz nå, 100% stabilt (Har kjørt den sånn flere mnd nå). Fsb: 140 Multiplier: 11,5. Kjører på et Abit KT7A med 256 mb Mosel ram. HK'et er voltmodda, så cpu går på 2,1V. AMD Pro Waterkit +masse slanger og vannblokker for grafikkort, chipset o.l., så load temp er på 45 grader pga at pumpa blir litt for liten... Idler på 22 grader da :grin:

 

Har klart å kjøre cpu stabilt på rundt 1733 mhz, men det var med radiatoren ut av vinduet. CPU har axia stepping, mener faktisk at det var axia9, men er ikke helt sikker...

 

Jeg kjører Windows XP.

Lenke til kommentar

Veit ikke hvilken stepping jeg har. Har fått min opp i 1466, men da startet ikke windows. Vurderte en stund å voltmodde HK, men er ikke det ganske risikabelt på mitt HK? tror dere jeg kan klare å presse den høyere bare ved å kjøle den bedre, eller må jeg voltmodde for å tyne de siste MHz ut av den?

Lenke til kommentar

noen som kan gi meg tips om overklokking til min pc? problemet er at maskina mi står på 24/7 og eg sover på samme rom. har 4 hd'er og ja...see nedom på signatur..og ASUS pc probe sier nå at eg har:

CPU temp: 55

MB: 34

gjerne fått ned dette også. Kjøleren som er på T-bird'en min er CoolerMaster....5400 rpm har den..min venn sa det var lite..han sa hass sinn var rundt 7000 viss eg hadde rett. Noen som vet om noen bra stille og billige vifter? er på ein måte ganske konkurs nå for tiden :smile:

Lenke til kommentar

On 2002-03-18 14:25, SHooter skrev:

Jeg har en Amd Thundebird 1200 , den har jeg fsb overklokka til 1344 mhz. Den er dønn stabil. og jeg har en Cpu temp på 20-22 grader idle og 25-28 grader load.

 

Uklokka holdt jeg 18-20 idle og 22-24 load.

 

 

Bor du i et kjøleskap??? Det er helt umulig at en Thunderbird i romtemperatur med aktiv kjøling kan holde den tempen der...Flash biosen så får du nøyaktig temp.

Jeg hadde også sinnsyk lav temp på mitt kort noe jeg reagerte på. flashet biosen så kom den riktige tempen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...