Gå til innhold

Ukens tilbud på komplett.no


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er _ikke_ et fx 5900 ultra, verdt å få med seg.

 

Det er et fx5900 /ultra 1100, det er navngivningen til gainward som skaper forvirring. Tvert i mot er det et "xt" kort, som er budget-versjonen. Største forskjellen er nok at minnet er 2.8ns istedet for 2.2ns.

 

Det er allikevel et godt kort og nok det beste i den prisklassen.

 

EDIT: snytt på målstreken av JimRamse

Endret av da Gauss
Lenke til kommentar

Det är som konstaterat inte ett ultra kort, men det är heller inte ett XT kort (som är nvidias namn på de lägre klockade varianterna). Det är inte heller ett "vanligt" FX5900 kort.

Det har core speed på 400MHz vilket är det samma som standard 5900 kort, men det har 2,8ns minne vilket ger XT-kort hastighet på minnet.

Som jag ser det är det dock ett mycket bra köp till det priset och ett betydligt bättre kort än 9600 XT och ti 4400. Jag rekommenderade nyligen två kompisar att köpa just det kortet (innan det var ukens tilbud och flera hundra kr dyrare) och de är båda mycket nöjda.

Lenke til kommentar

varag; alt det du sier stemmer, og rett skal være rett.

 

For øvrig er det veldig få tester av akkurat dette kortet til gainward, og siden eneste forskjell i specs er 10Mhz høyere core-hastighet (400 hos gainward i stedet for 390 hos ekte XT), så kan det godt sammeliknes med XT-kort for eksempel i oversikten hos tomshardware.com. (For å se de store sammenhengene, liksom)

 

Ellers er det et kort jeg også har anbefalt til kjente, og jeg hadde nok kanskje kjøpt det selv i dag hvis jeg ikke allerede hadde hatt et 9800pro.

Lenke til kommentar

Hvor mye bedre er FX 5900, vel på min Shuttle SN85 får jeg tynet R9600XT til drøye 4000 points, med FX 5900 ble det 6K(6017) i 3DMark 2003.

 

I spill merker jeg ingenting, men så har ikke HL og Doom kommet enda.

 

Begge resultatene er med overklokking av både FSB og Skjermkort.

 

;)

Lenke til kommentar
Men alle vet jo nå at Nvidia har kjøpt 3dMark, så den benchmarken din er ikke verd mye...

Ja helt sikkert.

 

Fakta er bare at jeg har begge kortene, og Nvidia knuser ATI kortet på alt unntatt pris.

 

Min påstand er at både ATI og NVIDIA skreddersyr sine drivere for diverse tester, noe jeg ikke kan bevise, men det kan sikkert du

 

:p

 

(ja, jeg mente HL2 og Doom3)

Endret av slimboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...