Gå til innhold

Test av Tundra 1557X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg stusset litt over at på PSdata sine sider, står det at det er en 80GB 4200RPM-disk som følger med, ikke 60GB 7200 RPM.

Dessuten plager det meg at det er max 64MB ram på grafikkbrikka, og at dette i tillegg er delt med primærminne.

 

kan man konfigurere disse tingene selv hos psdata?

-Jeg har veldig lyst på en slik maskin, og da hadde det smakt med en 7200RPM-disk og radeon 9600pro med 128MB ram!

Du kan sette sammen din egen pc ja. Jeg anbefaler deg å kikke på prisene på de komponentene som følger med på standarden, og så sammenligne med prisene på de delene du ønsker å bytte til. Så kan du høre om du kan betale differansen og få dette isteden.

 

noen som kan bekrefte om dette går eller ikke?

Lenke til kommentar
Jeg stusset litt over at på PSdata sine sider, står det at det er en 80GB 4200RPM-disk som følger med, ikke 60GB 7200 RPM.

Dessuten plager det meg at det er max 64MB ram på grafikkbrikka, og at dette i tillegg er delt med primærminne.

 

kan man konfigurere disse tingene selv hos psdata?

-Jeg har veldig lyst på en slik maskin, og da hadde det smakt med en 7200RPM-disk og radeon 9600pro med 128MB ram!

Du kan sette sammen din egen pc ja. Jeg anbefaler deg å kikke på prisene på de komponentene som følger med på standarden, og så sammenligne med prisene på de delene du ønsker å bytte til. Så kan du høre om du kan betale differansen og få dette isteden.

 

noen som kan bekrefte om dette går eller ikke?

Til en liten grad ja, psdata selger aopen sin "barebook" som også whitebox selger, den kommer fra aopen med :

"chassiet".. inkludert skjermen, hovedkortet, skjermkortet og alle tilkoplinger..

det som da gjenstår for deg å velge er ram, hd, cpu og eventuelt wlan minipci kort..

 

B

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen i det hele tatt som har noen negative erfaringer med tundra 1557,eller er det bare positive erfaringer?

Tenkte å gå for følgende oppsett:

 

Intel Mobile CPU Pentium M uFCPGA 1.6GHz 1M Boxed

Apacer Memory 512MB PC-333 SODIMM Original x2

Hitachi Harddisk 60.0GB IDE 5400RPM UDMA-100 2.5" 8MB 12mS 9.5mm Travelstar 5K80

Aopen DVD-ROM 8X For 1547/1555/1556/1557

Intel PRO/Wireless 2200 MiniPCI 802.11g 54Mbps 2.4GHz Bulk

 

Noen innvendinger? Noe jeg bør forandre på?

 

Mch. Knut Arne Birkedal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...