Gå til innhold

Test av Tundra 1557X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres bra ut!!

Jeg er nysgjerrig på å se denne maskinen testet opp mot kompletts Medion MIM2030 15.4" WXGA / Radeon 9700 og Medion RAM2010 15.4" WXGA / Radeon 9700 når disse kommer! Disse er også spennende, velutstyrte billige maskiner, men det virker som de har kjipe skjærmer. De har pent design, men er nok litt store og tunge, og har sikkert ikke den samme batterikapasiteten.... men jeg er spent!

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det har noe for seg å bytte ut 266Mhz-ramen med f.eks. 400Mhz? Støtter denne maskina så kjapp ram?

Dessuten lurer jeg også på om maskinen støtter de nye mini-pci kortene med 54Mbs trådløs LAN?

Kanskje jeg skulle høre med PSData selv... :roll:

 

Disse opgraderingen pluss en kjappere (7200rpm) disk kommer ikke på mer enn 1000-lapp i tillegg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
er på nettet.

 

lurte på hva slags oppløsning dere har skjermen på?

 

jeg har min på slik at alt blir veldig smått, men et hakk under , da blir det liksom så for stort!

Blir ikke bildet grumsete?

Lenke til kommentar
er på nettet.

 

lurte på hva slags oppløsning dere har skjermen på?

 

jeg har min på slik at alt blir veldig smått, men et hakk under , da blir det liksom så for stort!

Blir ikke bildet grumsete?

jo selvfølgelig blir det grumsete, 1557 sin SXGA skjerm er laget til 1400x1050 og alt annet blir da "strukket" ut over skjermen

Endret av bryhon
Lenke til kommentar

:thumbs:

 

puh, endelig begynner jeg å få ting til!

 

k*dda med drivere og sånn, endelig ferdig og på nettet! (var forøvelig en fæl og kronglete afære)

 

har masse ting inpå mine dokumenter som jeg har lagdt i en mappe, som heter "detter vet jeg ikke va er"

unzippede ting.. men de kan vel bare ligge der. ?

 

bare en ting igjen! hvordan få MMC luken til å lese det som er på kortet?

Lenke til kommentar

...og ang mitt innlegg tidligere i tråden, hvor jeg lurte på om maskinen støtter diverse maskinvare, har jeg fått svar på dette i en annen tråd.... -så dere slipper flame meg!

-maskinen støtter ikke 400Mhz ram.

-803,11G kortet funker, men ikke w-lan lyset eller knappen.

 

noe annet jeg stusser litt på, er hva som står under tekniske detaljer på 4x dvd brenneren hos ps data (som er billigere). Jeg siterer:

Generelt

Kompatibilitet

PC

Enhetstype

Diskstasjon - DVD+RW

Optisk lagring

Type

1 x DVD+RW - intern - 5.25" Slim Line

Grensesnittype

IDE

Ekspansjon / Tilkoplinger

Grensesnitt

1 x IDE/ATAPI

Kompatible brønner

1 x tilgang fra forsiden - 5.25" Slim Line

 

her står det gjentatte ganger 1x... er dette fordi det er et stykk, eller fordi det er en 1x brenner?? :blush::thumbup:

Lenke til kommentar

nå har jeg 1400X1050 oppløsning på skjermen og 96¨på PPT, alt ble lite, så jeg gjorde skriften større i "egenskaper"... da ble det greit.

 

ellers tok jeg en tur innom "tilgjenglihetsalternativer", liten skrift der, og da ble det ikke så stor skrift øverst på det blå. (om dere forstår...) der det står "barbara.no" nå f.eks. slapp den veldig BREDE verson...

Endret av jmmk
Lenke til kommentar

jmmk, try using 1400x1050 without enlarging any fonts, for a while. I had a laptop with 1680x1050, and it was too small for me, for a while.

Initially, I also enlarged all the icons and text.. but then I said to myself: "arrhh, what's the point of this resolution, if I'm not using it" - so I put everything back @ standard.

 

After 2-3 days, it wasn't too small for me anymore!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...