Gå til innhold

Ikke start med nytt hk og cpu!


SpeCtaCelus

Anbefalte innlegg

Har kjøpt nytt hk og cpu. (Abit AN7 og 3200+ barton 400 mhz)

Problemet mitt er at maskienen min ikke vil starte. Har hk og cpu som nevnt, i tilleg har jeg et Geforce 3 ti 500 kort og 80 gb maxtor harddisk. Jeg kjører med en inwin ups.

 

Maskinen vil ikke starte, blir et lite poff i viftene når jeg trykker på startknappen. Etterfulgt av en stygg alarm. Kommer opp tallkoder på hket, men tallkoder som ikke står forklart i manualen. Hva kan være galt?

 

Tallkodene jeg får er først, 04,B.3,9.A og 9.F!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken lyd får du?

 

Napp ut skjermkort/minne og sett det tilbake og trykk det godt nedi.

 

Sjekk att CPUen er satt helt nedi sokelen sin..er en temp føler under den på HKet som det hender står litt for langt opp så du må presse ned CPUen med(og holde) fingen når du tar ned hempa..

 

Tempføleren skal ha kontakt med unndersia av CPUen..gjerne litt goop på den og..

 

koble vekk alt utenom cpu,cpu kjøler,minne og skjermkort og fyr opp..

 

Funker ikke dette så ta ut CPUen og se om den er skadd,knekt litt av 1 hjørnet..forstørrelse glass er fint å skjekke CPU med..

 

TaZ

 

Ferdig å redigere :D

Endret av taz
Lenke til kommentar

I følge linken over så får jeg "Repeating High/Low" og de tallkodene som ikke forteller meg en drit siden dem ikke står forklart noen stess.

 

Har tatt ut skjermkort, minne osv for å sjekke om jeg fikk annen feilmelding (beeps og tallkoder) men samme feilmelding uansett.

 

Cpuen er ikke skadd, mer tvilsomt siden det ikke virket med en annen cpu heller.

Lenke til kommentar

Det er ikke kortsluttning noen steder?

Enten mellom HK og chassis, eller på noen ledninger.

Avisolerte ender, knekte/klemte ledninger, kontakter satt feil vei?

 

Hvis PSU kortslutter vil du få lignende symptomer.(et lite poff før alt stopper)

 

Sjekk alt, inkl. spacere bah HK. Høres ut som et elektrisk problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...