Gå til innhold

Tv ut på en hercules 9800 pro


mafiamann

Anbefalte innlegg

jeg har en Hercules 9800 pro. Og bildet på Tv-ut er mer enn litt skurrete, men på den gamle 8500 var bilde krystall klart.. skal jeg dra ned til komplett eller skal det være sånn ?

 

kortet er kobla til en 32" 100 hertz tv med en S-video ledning 15m

 

.. skurringen/flimmringen har blitt dårligere enn det den var tidligere (noen måneder siden)

 

men hvordan er bildet hos dere andre 9800 brukere ? helst med hercules.. skal jeg dra å bytte dette kortet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husket å stille det inn på pal og ikke ntsc(usa) ?
Regional settings styrer dette tror jeg.
men kan stilles manuellt.
Tv'en min liker ikke s-video og ntsc men comprosite ntsc er helt greit, men måtte lage kabelen selv for å få den helt støyfri. bruker nå RG-58 ikke clas coax, da ble det andre boller.

Hvis det er jordfeil på den kursen som tv'en står på kan du få forstyrrelse på tv-bildet. Det er fordi det da vil gå en jordstøm i screenen på signalkabel mellom pc-tv.

btw har 9700 pro Hercules, ikke det samme som deg
Lenke til kommentar

Jeg har også dette kort, dvs et Hercules Radeon 9800 Pro 128 MB, med s-video så får jeg faktisk bra bilde, selv om at selve windows osv blir litt slørete ja, skyldes sikkert noen innstillinger da...

 

Men jeg har riktig nok ikke en 15 meter lang kabel som nok er i lengste laget vil jeg tro...

 

Min kabel er kun 2 meter da, i allefall den jeg prøvde med.

Lenke til kommentar

jordfeil ? da skulle vel alle kanalene vært "flimra" men der er jo bildet knall :)

 

den tracking funksjonen finner jeg ikke. bruker ati's egne drivere da...

men når jeg trykker instillinger / avansert / visning og trykker på tv under justeringer så er det en meny det står fjerning av flimmer. men det virket ikke.. også har jeg på overscan også.

 

bildet er på pal-b og norway.. det er vel riktig !?

 

 

 

enig i at kabelen på 15 meter er litt lang, men bildet var alikavel mye bedre før 1 måned siden og nå plutselig er det blitt dårligere..

jeg tror jeg skal ta den med til komplett så de får testet dette skikkelig så hvis den er iorden får jeg vel punge ut de 250kr det koster, men da veit jeg i allefall at det er jeg som gjør noe galt.. for dette er litt irriterende dårlig bilde på min dyrebare TV ??? ;)

Lenke til kommentar

ok, men saken er at jeg trengere minst 10 m kabel og hvor mye kostet kvalitets kabelen da ?

 

kabelen skal fra rommet mitt til stua (minst mulig synlig kabel) men som sagt bildet var bra før men er blitt dårligere og dårligere, og kabelen har jo vært den samme hele tiden.. så kanskje det ikke ligger på kabelen ?

Lenke til kommentar

Det er et 9800Xt kort jeg bruker ja! :thumbup: TV-en er en Philips 2 år gammel. Bruker en vanlig s-vhs kabel på ca 15 meter. (kjøpt for 100 kr på OBS) Kabelen er koblet til en videospiller som deretter er koblet til tv`en pga at jeg har kunn en scartkontakt på TV`en og den er opptatt ettersom PlayStation 2 bruker denne. Men pga en eller annen grunn så får jeg ikke inn farger. Vet ikke hvorfor men tror at grunnen kan skyldes at regionale innstillingene på Pc-en er stilt inn på australsk pga spiller NFSU for tiden. :D

Lenke til kommentar
den kabelen jeg kjøpte kostet 650kr er passe dyrt ja, men hvis film er like viktig for deg som for meg så er det hvert hver eneste krone. kabelen er 8 meter lang og den selges med livstids garanti :yes:

hvor kjøpte du den a ? i oslo? hvem butikk.. da skal jeg ta meg en tur innom ;)

kjøpte den på hifi klubben for ca 1,5 år siden i oslo :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...