White Skrevet 14. februar 2004 Skrevet 14. februar 2004 Har grunner til å tro at noe hardware relatert er defekt i maskina mi og lurer på om det er sata maxtoren min. Hadde først en 120 GB maxtor som tok kvelden og fikk en 160 GB tilbake på garanti for ikke lenge siden. Nå har ting vært rart helt siden den kom i hus. Får ofte, (om programmer eller spill krasjer), en beskjed i winxp om korrupte filer. Må deretter kjøre scandisk ved å boote for å korrigere flere index filer før ting funker. (scandisk nekter å kjøre i windows når det skjer). Disken bruker også over 1 minutt på å komme seg forbi "verifying dmi pool data" under oppstart. Videre har jeg fått bluescreens i winxp under spilling der det står at jeg bør sjekke om det er nok plass på hard disken eller eventuelt bytte driver. Virker som at ting begynte å bli ustabilt etter jeg fikk ny disk. Noen tips eller meninger om hva det eventuelt kan være ?
ae82turbo Skrevet 14. februar 2004 Skrevet 14. februar 2004 Ha samme disken som deg, og den oppfører seg også rart. Noen ganger (20%) av de gangene jeg slår på pc`n stopper oppstarten opp - scandisk blir kjørt - sjekker consistency eller ett eller annet på disken c eller d (partisjon) - starter opp igjen og da er alt som normalt. Har ikke peiling på hva det kan være. Måtte innstalere xp på nytt for tre fire dager siden. Disken er ca 1 mnd gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå