Gå til innhold

DVD-Rom vil ikke i DMA ... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har et problem med min LG DVD-Rom DRD8080B, da den absolutt ikke vil kjøre i DMA mode, kun PIO.

Den har stått i DMA før men så plutselig ville den ikke mer. Prøver å sette den til DMA i bios men den spretter tilbake til PIO med en gang jeg lagrer.

Jeg har følgende oppsett :

IDE0 - Western Digital 100GB HDD (MASTER)

IDE1 - Plextor CD-R 24x10x40 (MASTER)

LG DVD-Rom DRD8080B (SLAVE)

Hovedkortet er et ASUS A7M266. Siste bios er inne, alle drivere er korrekte og Firmware'n til DVD-spilleren er oppdatert.

Kjører med standard flatkabler nå men ATA/100 rundkabler er bestillt. Har prøvd å bytte den til IDE0(SLAVE) uten at det utgjorde noe.

Håper noen der ute kan hjelpe meg med dette da det, som dere sikkert forstår, er ektremt irriterende :smile:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quote:

On 2002-03-17 18:28, NeoTech skrev:

...

Kjører med standard flatkabler nå men ATA/100 rundkabler er bestillt.
Har prøvd å bytte den til IDE0(SLAVE) uten at det utgjorde noe.

Quote:

On 2002-03-17 18:32, Spirograf skrev:

Har du prøvd å satt brenneren som slave på IDE0 da?

ja, han har jo tydligvis det...

:grin:

[ Denne Melding var redigert av: Prox på 2002-03-17 18:36 ]

Skrevet

Har ikke prøvd det men jeg tror heller ikke det er problemet siden den har funket sånn den står nå tidligere.

Det kan vel ikke være en feil i OS'et(WinXP) heller, da den ikke kan settes riktig i bios. Begynner å lure på om det er spilleren som har sagt takk for seg i den modusen...

Skrevet

hadde samme problem selv. for meg hjelpte det å ta ut lydkortet. sette dvd spilleren i dma mode, deretter sette lydkortet inn igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...