Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg har IP-adressekonflikt HJELP


Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg kan ikke særlig mye om data.

 

Følgende melding dukker opp til stadighet:

 

! Windows - Systemfeil

Det finnes en IP-adressekonflikt med et annet system

på nettverket.

 

Feilmeldingen kommer frem gjerne før jeg har logget meg på i XP og kommet inn til skrivebordet. Etterhvert popper den opp til stadighet mens jeg har maskinen på.

Det virker som om den kommer frem uavhengig av om jeg er på internett eller ikke. Men er jeg på nettet dukker den ofte opp.

Resultatet er ofte at jeg får opp "Siden kan ikke vises..." på web'en.

Enten med en gang eller etter noen få sider (linker).

 

Den eneste løsningen JEG finner ut av dette er å deaktivere nettforbindelsen og på nytt aktivere den. (Men det er ikke noen holdbar permanent løsning!)

Er jeg heldig kan jeg surfe på nettet uten større vansker i mellom 5 til 40-50 minutter. men som regel får jeg problemer og får "Siden kan ikke vises..." i løpet av de første 5 minutter etter at jeg aktiverer forbindelsen på nytt.

Jeg merker også at sidene jeg får frem går utrolig tregt å få inn rett før ingenting kommer frem.

 

Jeg er koblet til nettet privat via trådløst LAN med radioenhet og antennemateriell.

(Fast tilkobling 4xISDN)

 

Jeg vet at jeg har dynamisk mottak av IP-adresse.

 

Egenskaper for Internett protokoll (TCP/IP)

* Motta IP-adresse automatisk

* Motta DNS-serveradresse automatisk

* Automatisk privat IP-adresse

 

Jeg spurte systemansvarlig på jobben om feilmeldingen og han svarte bare at jeg måtte sjekke opp om det fortsatt var automatisk mottak av IP-adresse på TCP/IP.

Hvis dette ikke var feilen visste han ikke hva som var problemet, men anbefalte meg og ta kontakt videre med leverandøren.

Men jeg prøver først her siden det er så mange dataeksperter her på forumet. Kanskje jeg også får svar/løsning eller større innsikt i problemet her.

 

 

Min leverandør av bredbåndtjenester

 

http://www.inord.no/ilink_privat.html

 

ILink Privat

Internett aksess til privatkunder via trådløs LAN

Er beregnet på privatkunder som ønsker en fast tilkobling mot internett, og derigjennom kontroll med sine utgifter. Abonnementet vil gi en båndbredde på 4 x ISDN. Leie av radioenhet og antenne materiell er inkludert i prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn jeg ser det så har du en intern konflikt, ettersom du har trådløst LAN, og da må du vel bare se hvilke IP-adresse du får, da.

 

Åpne CMD og skriv ipconfig

Hvis det kommer opp noe sånt som 192.168.0.x eller 10.0.0.x så har du internt.

Hva er DHCP-serveren din? Har du bra sikkerhet? Det kan være at naboen din/folk utenfor huset prøver å logge på LAN-et med den adressend du bruker...

Hvor mange PC-er er på LAN-et?

 

Tips:

Øk sikkerheten på det trådløse aksesspunktet.

Finn ut hvem andre som får den andre IP-adressen.

Lenke til kommentar

Enig med toolshed; Øk sikkerhet på WLAN.

Etter at Win gir deg meldingen "IP-adresse konflikt" - "dropper" den nettverket..

så det er ikke rart du ikke får tilgang til noe på nettet.. ettersom du ikke er der. :)

Dette er forøvrig en bekreftelse på at noen bruker samme IP som deg.. men det kan

også være trøbbel fra leverandøren sin side.. kontakt dem!

Lenke til kommentar
I et lokalt nettverk er dette ofte et tegn på at routeren gir ut dynamiske IP på DHCP og at noen har satt opp sin maskin med en fast IP i området for dynamisk IP. F.eks Dynamisk IP område 192.168.1.100-199. Hvis noen da bruker 192.168.1.101 som fast IP i samme nettverk, kan du risikere å bli tildelt samme IP som denne. Hadde samme problem på jobb. Det er nå løst.
Lenke til kommentar

 

dette kan være løsningen for deg jeg hadde det samme problemet her håper det hjelper :roll:

ville bare nevne:

 You are not authorized to view this page 
You might not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied. 

--------------------------------------------------------------------------------

If you believe you should be able to view this directory or page, please try to contact the Web site by using any e-mail address or phone number that may be listed on the home.no.net home page.

You can click  Search to look for information on the Internet.




HTTP Error 403 - Forbidden 
Internet Explorer  

Lenke til kommentar

Takk for svar så langt!!

 

Jeg skal ta kontakt med leverandøren i dag, så jeg forhåpentligvis får en oppklaring i de stadige feilmeldingene som fortsatt ikke har gitt seg.

 

I dag sa de at jeg skulle deaktivere forbindelsen, skru av maskinen og fysisk ta ut kontakten fra antenneenheten. Så skulle jeg vente ca. 1/2 time.

 

Når jeg så hadde skrudd på og aktivert tilkoblingen på nytt skulle en ny ip-adresse automatisk tilordnes. Det skjedde ikke alle verdier tilordnet av DHCP var de samme også etter ca. 1/2 time.

 

Sikkerhetsinnstillingene har jeg også høynet flere steder, men ingen forandrring enn så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...