Gå til innhold

Problem i winXP


Anbefalte innlegg

Jeg trodde windows XP var ganske stabilt, men tar kanskje feil? I alle fall så har min versjon på et laptop jeg har en veldig stygg tendens til å kræsje. Den bare stopper, og alt fryses. Jeg kan ikke gjøre noe som helst, får ikke engang feilmelding. Jeg må starte maskinen på nytt. Lurer på om dette problemet er vanlig, og om det er noe å gjøre med det.. jeg er ikke helt sikker på at det er winXP sin feil, eller om det faktisk er maskinen som stopper opp, og dermed en intern hardwarefeil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trodde windows XP var ganske stabilt, men tar kanskje feil? I alle fall så har min versjon på et laptop jeg har en veldig stygg tendens til å kræsje. Den bare stopper, og alt fryses. Jeg kan ikke gjøre noe som helst, får ikke engang feilmelding. Jeg må starte maskinen på nytt. Lurer på om dette problemet er vanlig, og om det er noe å gjøre med det.. jeg er ikke helt sikker på at det er winXP sin feil, eller om det faktisk er maskinen som stopper opp, og dermed en intern hardwarefeil.

Noen opplysninger om maskinvare og drivere (spesielt skjermkortdrv.)osv hadde vært kjekt å fått vite...

Lenke til kommentar

Kjører som sagt på en laptop, med Ati radeon grafikkort. Driveren er fra ati, versjon 6.13.10.6200.

 

Maskinspecs:

 

Centrinobasert 1,6Ghz, 512Mb ram, et MSI trådløst kort, 820.11G (eller no sånt). Har egentlig ikke så mye peiling på slikt (men er lysten på å lære).

 

Har installert en engelsk versjon av XP pro, men ikke oppdatert noe ennå. Prøver det i dag. (Håper dette vil fungere).

Lenke til kommentar
Kjører som sagt på en laptop, med Ati radeon grafikkort. Driveren er fra ati, versjon 6.13.10.6200.

 

Maskinspecs:

 

Centrinobasert 1,6Ghz, 512Mb ram, et MSI trådløst kort, 820.11G (eller no sånt). Har egentlig ikke så mye peiling på slikt (men er lysten på å lære).

 

Har installert en engelsk versjon av XP pro, men ikke oppdatert noe ennå. Prøver det i dag. (Håper dette vil fungere).

Det eneste jeg kan se om hva som er galt er at det kanskje er noe galt med nettverkskortet... prøv med å få tak i nye drivere eller prøv å ta ut kortet, vil det fungere bedre da?

Lenke til kommentar

Prøv å installer de siste oppdateringene for hovedkortet, altså drivere til chipsetet. Dersom du har VIA chipset så er det VIA 4 in 1 du skal få tak i osv... Andre produsenter som nForce2 osv vet jeg ikke hvilket chipset de bruker, men du finner sikkert noe i manualene for hovedkortet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...