Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk...vanskelig?


Anbefalte innlegg

Nettverk.jpg

 

Jaa, skjønner ikke dette her. :no:

Oppsettet er som i bildet/linken, men har også testet (uten hell) med to nettverkskort i stasjonær maskin.

Jeg kan pinge ALT fra den bærbare maskinen, og kan pinge den bærbare fra den stasjonære. Men okke som får jeg ikke tilgang til delte mapper/ressurser og kommer ikke på nett fra den bærbare.

Saker og ting fungerte bra før jul en gang, men ramla plutselig ned under filoverføring fra stasjonær til bærbar, og nå er jeg ikke kar om å få det til å virke igjen.

Er det noen som ser feilen? Hva må til? Si fra om mer utfyllende info trengs.

På forhånd takk!

Endret av Slangen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan ikke jeg se bildet da, men hvis du ikke har prøvd å restarte routeren, release / renew wan adapteren i windows, og sjekket at ip range + netmask er lik. Så bør du gjøre d...

Anbefaler deg å sjekke dette på begge pcene med å finne fram kommandolinjen i win 2k hvis du har d, og skrive ipconfig. Bruker du win98/me elns, så skriver du bare winipcfg på "kjør/run" fra start menyen

Lenke til kommentar

Har lagt inn link til skjematisk fremstilling av oppsettet. http://www.hpphoto.com/sessions/188941354622/33913467.jpg

Kjører XP pro på begge maskinene, og på den bærbare med WLAN kjører jeg 3com connection manager, som sier at mitt nettverk er koblet til, og alt skulle være OK.

Hvor sjekker man ip range? Nettmask er lik for alle enhetene.

Synes det er rart at jeg får opp 'finner ikke server' i IE, når jeg kan pinge websteder, inkl. DNS server fra den bærbare. Får heller ikke tilgang til delte nettverksressurser, men kan pinge den stasjonære maskinen.

 

:cry: Gisle.

Endret av Slangen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...