Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Web Hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en hjemmeside som stadig vokser seg større, så nå skal jeg

flytte den til et webhotell, men hvilket??

Jeg er ute etter et som ikke er for dyrt (max 1000 kr i året) og som er stabilt. gjerne oxo med frontpage tillegg ( ja, jeg bruker dette ennå:(, holder på å lære meg dreamweaver:)

Håper noen kan hjelpe meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

riktig nok så er dette en gjenganger hvor folk spør etter webhosts.. meen..

viss du har tenkt å bruke en tusing på ett webhotell og trenger ett par spesielle tjenester så tror jeg Webmasters vil være noe for deg :)

hva sier du til 750MB lagringsplass, 30GB bandbredde i måneden, 300 email adresser, 300 FTP kontoer, fri mengde subdomener, PHP+, ASP, Perl, SSI, Python, C++, Tcl/Tk, forum, gjestebok, irc, handlekurv og mye mye mer, inkludert med Frontpage extensions samt Dreamweaver.

alle tjenester

prisen for herligheten? 112.4$ som etter dagens priser blir 825 NOK. årlig betaling. i følge deres egen uptime meter så hadde serverene iløpet av ett år 99.97% oppetid. har du en måned med 95% eller mindre oppetid så får du en ny måned gratis i tillegg til det eksisterende tiden du har kjøpt

Endret av Prelude
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med den web pakka jeg kjøpte på QXL.no. DEr betaler jeg 39kr md, får 1Gb lagringsplass og 5Gb tranfer.

Gratis domene følger også med. com / net osv. 59kr md for no

Skrevet
Jeg er veldig fornøyd med den web pakka jeg kjøpte på QXL.no. DEr betaler jeg 39kr md, får 1Gb lagringsplass og 5Gb tranfer.

Gratis domene følger også med. com / net osv. 59kr md for no

ServeTheWorld? ;)

De er helt greie så lenge de klarer å holde seg oppe, noe jeg har hatt dårlig erfaring med det siste to månedene på mine kontoer.

Men et billig og bra alternativ er det iallefall. :)

Skrevet

mulig det PoleCat sier er riktig. Jeg har ikke brukt servicen deres mer enn 2 måender, men jeg er meget fornøy intill vidre. Oppetid er jo en selvfølgelighet.

Har de ikke oppetid som er rett oppunder 99%, sier jeg opp "kontrakten" min

Skrevet (endret)

www.domenetorget.net

Alle features

Veldig billig (100Meg, inkl. domene til 20kr/mnd)

Ubegrenset email, subdomener mm.

Meget god support

bra oppetid.

Veldig enkelt valg spør du meg.

EDIT: Jeg har vært en veldig fornøyd kunde hos domenetorget i noen måneder.

Hvis du skriver vervekoden "524" i "Message"-rubrikken når du bestiller, får du første måneden til halv pris, og jeg får også litt gratis tid ;)

Men jeg anbefaler dem (og bruker dem) fordi de leverer et meget godt produkt til en meget gunstig pris.

Endret av albe
Skrevet

Har konto hos zitehosting.com

kr. 1995 for livstidskonto, ubegrenset plass, ubegrenset båndbredde, ubegrenset epost, ubegrenset mysql osv.

Prisen har nå økt til 2995, noe som fortsatt er billig...

Dog vil jeg anbefale alle å styre unna dette selskapet og alle andre som leverer tilsvarende tilbud...

Har hatt en del krøll med siden og det tar EVIGHETER å få svar fra dem.

Dessuten er det flere selskap med forholdsvis like tilbud som drives fra et og samme sted. Dog er det ikke mulig å finne ut hvor ettersom de bare benytter mailbox tjenester osv i sverige...

Trenger selv tips om en bra server I NORGE som er seriøse...

Trenger 3-500 mb. Har ikke streaming av video, men en del bilder. Ligger på 2-3000 besøkende i måneden.

Kjører en del med mysql så det er også et must

Skrevet

Takk for mange svar:)

har kikket litt rundt på nettet og funnet en del, men d er jo vanskelig å vite hva som er seriøst....

Har noen hørt om www.b-one.net/.....er deres tilbud for godt til å være sant...???

Skrevet
Har konto hos zitehosting.com

kr. 1995 for livstidskonto, ubegrenset plass, ubegrenset båndbredde, ubegrenset epost, ubegrenset mysql osv.

Prisen har nå økt til 2995, noe som fortsatt er billig...

Huh? :dontgetit: Slikt var jeg ikke klar over eksisterte en gang...

Hva skjer om de konker ut f.eks?

Hørtes egentlig litt genialt ut det der, så om du har noen varme ord å komme med, blir dette sterkt vurdert. :)

Skrevet

Jeg kjøpte denne pakken med webhotell/domene på qxl. Kan ikke si noe om stabilitet da det hele er nystartet, men det var billig og spesifikasjonene er gode nok for meg.

Jeg har ikke noe å sammenlikne med da dette er mitt første webhotell, men kontrollpanelet ser veldig enkelt/funksjonelt ut.

Skrevet
har brukt [url="http://www.b-one.net"]www.b-one.net[/url] en god stund nå rikelig med web plass for en liten penge , phpstøtt og mysql ... kjempe vil anbefale det på det sterkeste! :thumbup:
Skrevet

B-one webhosting

Pris pr. måned i NOK 10,- 20,- 40,-

Serverplass i MB 125 250 500

Trafikk Fri Fri Fri

E-mail konti ub. ub. ub.

Webmail - POP3 - IMAP - SMTP ja ja ja

Virus og spam filter ja ja ja

FTP-login 1 1 1

ASP - PHP4 - MySQL ja ja ja

Statistikk ja ja ja

Daglig backup ja ja ja

Gratis mail-support innenfor 24 t. ja ja ja

Opprettelse 100,- 100,- 100,-

Skrevet

Noen som vil være med på et cooperativ prosjekt med webhost?

Det jeg tenker på da er at vi deler:

1. Server

2. Utgifter på linje, fordelt etter trafikk

Har selv en grom server på grom linje med alle funksjoner, men liten utnyttelse av båndbredde, så jeg har rom for noen flere der.

Har:

Win 2003 Enterprise server

MS SQL 2000

MySQL

DotNet støtte

PHP støtte

Mail server med webmail

FTP server med Serv-U

Windows Media services

(Alt er lovlig software og betalt for av meg)

Maskin:

Dell Optiplex Server med Dual 2.4Ghz P4

1024 MB DDR Ram

Linje: 1 x 1024/612 + 1 x 2308x2308 + 1 x 12500/12500

DNS tjenester er kjørende og kan kjøre dette for domener.

totalt 240 GB med disk, men om du bruker mer enn ca 30 GB bør du komme med en egen disk for din bruk.

Så vil du være med på spleise laget, så send meg en melding her på forumet.

Skrevet

Et cooperativ vil nok aldri bli like billig som en sånn webpakke hos de her useriøse små hosting bedriftene (og noen seriøse også), men det har noen fordeler:

1. Man bestemmer selv hva man skal ha installert av tillegg

2. Ingen GB grenser å tenke på

3. Man kan støtte den teknologien man selv vil bruke

4. Man kan ha så mange domener man gidder der

5. Man har ubegrenset med mail på domenet sitt

6. Man har bedre plass (bruker du mye får du stå for disk sjøl)

7. Man deler ikke båndbredde med 1000 andre

Ulemper:

1. Dårligere backup muligheter

2. Man er selv ansvarlig om strøm ryker og sånt

3. Kvaliteten på hosting tjenesten blir like god som administratoren

4. Ingen egen brukerstøtte

5. Noe høyere pris siden man ikke deler med så mange andre

I mitt forslag til et cooperativ så vil 10% av båndbreddebruken tilsi en månedspris på 150 kroner. Kanskje noe høyt når man tenker på at noen reklamerer med webhotell til 39 kroner pr måned med domene, men da er det ofte noen gebyrer histen og pisten.

Løsningen jeg kjører har god sikkerhet da vi har 3 dns server hvorav de 2 egne er på hver sin linje leverandør, mens den 3dje ligger i USA eksternt. Vi har 3 linjer hvorav en er noe ustabil men den er bare brukt som backup linje til dns tjenester.

Så tenk over hva ditt behov er for det er 2 ting som gjelder:

1. Ikke noe ulovlig på vår server

2. Vi står sammen økonomisk

Slik jeg ser det så bør vi vel være 5 personer hvorav jeg personlig bruker ca 30% av tilgjengelige ressurser. Ubrukte ressurser dekker jeg selv, men minimum er 10% andel, selv om du bruker mindre. Om vil ha en fast prosentandel istedet for variable, så dedikerer vi en maks grense på båndbredden din.

Håper det var litt grei info.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg anbefaler xmac.no

Meget bra tilbud de har. Høy oppetid og raske servere. Har ALDRI sett at de har hatt server load på over 1. Noe som betyr at de ikke kjører mange sider per server..

Hold deg unna B-ONE, Surftown og alle disse danske tjenestene. Har prøvd b-one og er absolutt ikke fornøyd. Elendig service og mye nedetid - samt skikkelig dårlig kontrollpanel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...