Gå til innhold

A64xp eller A 64


INzane_1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Dersom du skal kjøre 64-bits OS i nær fremtid er vel Athlon64 best - ellers ville jeg ha valgt XP3200+.

Ikke bland sammen betegnelsen (kanskje endre topic?)

athlon 64 er best uansett :yes:

så selv om han kun har tenkt til å bruke 32bit os så vil a64 være et bedre valg enn xp3200+

Lenke til kommentar
AMD athlon 64 skal ikke ha ordet XP i seg. Det skaper bare forvirring. Noen webshopper har dette i produktbeskrivelsen og det er bare synd.

AMD Atlhon 64 - Støtter 32 bit og 64 bit uten emulering (F.eks Athlon 64 3200+)
AMD Atlhon XP - Støtter 32 bit (F.eks Athlon XP 3200+)

Athlon 64 har overlegen ytelse mot Athlon XP. Den er også fremtidsrettet. Athlon XP er dog meget billig og bra visst man sammenlikner ytelsen.
Lenke til kommentar
ambefaler dere AMD Athlon XP3200+ 2.2 GHz eller AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz. hvem er best og hva er forskjellen.

A64 har integrert minnekontroller i prosessoren, som resulterer i mye kortere latency, som gir MYE bedre ytelse, og som nevnt av andre, den er klar for 64 bits applikasjoner... socket A er på vei ut, så det er vel like greit å gå for 64n.

 

merket nesten ikke forskjell på å gå fra xp 1900+ til xp 3200+

så forskjellen mellom a64 og xp 3200+ er større enn xp1900+ og xp3200+ :roll:

Lenke til kommentar

Tenker jeg venter til TG tider og slår til mot et AMD64-bit system.

 

Snekker'n, hva kan du anbefale av hovedkort til AMD64 3000/3200+ ?... Må være stabilt, har intet ønske om overklokking, men må ha så stabilt som overhode mulig da dette skal brukes til musikk produksjon.

 

Da gjerne sammen med mine nåværende DDR RAM brikker,

Apacer 2x512MB PC2700. Mao, jeg trenger et hovedkort som ikke er kresent

på RAM brikker, jeg veit Abit og Asus sitt er en smule kresent.

 

Fra før så har jeg AMD Barton XP2800+ (2.075ghz), så noen stor ytelsesøkning

blir det vel ikke?

 

Takk.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Socketen til 64 er også på vei ut...så det lønner kanskje seg å vente med å kjøpe nå uansett...

Socket'en til Athlon64 er på ingen måte på vei ut. Tvert i mot: Den er fortsatt på vei inn.

 

Socket 754 kommer til å ha CPU'er i form av Athlon64 ut dette året (minimum til og med A64 3700+) og deretter i form av de nye Athlon XP'ene for Socket 754. På dette grunnlaget tipper jeg sokkelen kommer til å vare ut minst 2005 også.

 

Men tilbake til temaet: Jeg vil også anbefale Athlon 64, med mindre du har et veldig stramt budsjett. Om det er tilfellet så vil jeg anbefale en rimelig Athlon XP.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Socketen til 64 er også på vei ut...så det lønner kanskje seg å vente med å kjøpe nå uansett...

Socket'en til Athlon64 er på ingen måte på vei ut. Tvert i mot: Den er fortsatt på vei inn.

 

Socket 754 kommer til å ha CPU'er i form av Athlon64 ut dette året (minimum til og med A64 3700+) og deretter i form av de nye Athlon XP'ene for Socket 754. På dette grunnlaget tipper jeg sokkelen kommer til å vare ut minst 2005 også.

 

Men tilbake til temaet: Jeg vil også anbefale Athlon 64, med mindre du har et veldig stramt budsjett. Om det er tilfellet så vil jeg anbefale en rimelig Athlon XP.

Jeg har hørt at Socket 940 er på vei ut nå, og at den nye socketen blir 939. Men det gjelder bare for Opteron og FX prosessorene det :)

Lenke til kommentar
Socketen til 64 er også på vei ut...så det lønner kanskje seg å vente med å kjøpe nå uansett...

Socket'en til Athlon64 er på ingen måte på vei ut. Tvert i mot: Den er fortsatt på vei inn.

 

Socket 754 kommer til å ha CPU'er i form av Athlon64 ut dette året (minimum til og med A64 3700+) og deretter i form av de nye Athlon XP'ene for Socket 754. På dette grunnlaget tipper jeg sokkelen kommer til å vare ut minst 2005 også.

 

Men tilbake til temaet: Jeg vil også anbefale Athlon 64, med mindre du har et veldig stramt budsjett. Om det er tilfellet så vil jeg anbefale en rimelig Athlon XP.

Jeg har hørt at Socket 940 er på vei ut nå, og at den nye socketen blir 939. Men det gjelder bare for Opteron og FX prosessorene det :)

A64 og A64FX skal være på socket 939, men Opteron skal vel fortsette på Socket 940 hvis jeg ikke tar helt feil da...

Lenke til kommentar

jeg fikk 15000 i 3d mark 2001 med xp 3000+ og ati 9800non pro(ingen overlokkking)

 

så en som hadde amd 64 3000+ og ati 9700 pro(ca samme ytelse som mitt kort)

han fikk 17500-17600 i score i 3d mark(ingen overklokking)

 

så 2500-2600 mere i score med amd 64 3000+

vet ikke ytelse i spill,men sikker en del mere !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...