Gå til innhold

Radeon 9800XT Slukkenr!


drno21

Anbefalte innlegg

Fått meg nytt kort i går :yes: men noen problemer fikk jeg også. Fikk VPU greier midt i CPU testen i 3D-mark. Deretter spillte jeg NFSU og satte den på pause i ca 2 minutter! Deretter skulle jeg til å spille det igjen men da sluknet sjemen mens alt annet i systemet virket! Det vil si maskinen var på men skjermen av og lampen på skjermen lyste!

 

Jeg har en 400 watts PSU men har fått vite av folk at man må ha noe som heter TRUE FORM eller noe sånt på PSU`en din for at den skal levere godt mes strømm!

 

Har også atei sine 3.10 drivere! Kan dette vare årsaken? Ellers er kabinettet lite har bare tre pci utganger som vil si at sjermkortet ligger nesten på bunnen av kabinettet og tempen er på nesten ca 50 grader inn ei kabinettet. Jeg vet at det ikke er skjermkortet! Skal jeg kjøpe nytt kabinett eller PSU eller er det drievre som ødeleger for meg?

 

Håper på svar!! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skru av VPU Recover i Skjermegenskaper (Display Properties) og se om ikke det hjelper.

 

Var ihvertfall den som lagde problemer for meg i 3.9 driverene (fikset nå i 4.10).

 

Ser jo etterpå det med kabinett-temperaturen din... åpne opp kassa så snart som mulig, og la den stå åpen til du får skikkelig luft-gjennomstrømming. 50C er minst 20C for mye.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

Hadde lignende probemer med mitt Radeon 9800XT fra ASUS (er det det du å har?), løsningen hos meg var ny version av DirectX, funker fint nå med Catalyst 4.1 og DirectX 9.0b

 

Mitt kort ligger ca på 30 C på "skrivebord" crusing og er nesten oppe i 60 C! i spilling,, har et Chieftec Scorpion midi med 7 kabinett vifter...!

Det produserer sykt med varme Go' korte....!:-P

Lenke til kommentar

Har gjort det før og da ble det faktisk mere stabilt men hva syns dere lesere skal jeg få nytt kabinett ettersom 50 grader er ganske skadelig. Men skal først prøve 4.1 drivere. Har opplevd lagg i Star Wars KOTOR med 4.1 drivere på 9800 pro! :no: Vet noen hvordan det går med ATI 9800XT og 4.1 drivere? Noen? ;)

Lenke til kommentar

Ok men så er det ikke varmen sjermkortet utvikler som bryr meg men generelt at kabinettet og Hovedkortet blir mye varme pga varmen som blir utviklet av sjermkortet. Det jeg prøver å si at i Sandra 2004 så viser hovedkortsensoren at den er på 50 grader og over ved load! Ligger på ca 35 til 42 grader ved vanlig altså i skrivebordet! Forstå den som vil! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...