Gå til innhold

AA og AF


E1rik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AA = Anti-Aliasing, dvs kantutjevning. Dette er en funksjon som hjelper mot kantete linjer, skrå-vegger der du ser det ser hakkete ut o.l. Dette stjeler dessverre mye kraft fra skjermkortet, og ytelsen/frames senkes.

 

AF = Anisotropisk filtrering, skal gi bedre billedkvalitet dette også, men hvordan det fungerer er jeg ikke helt sikker på. Stjeler mindre ressurser enn AA.

Lenke til kommentar

Hvis du har de nyeste radeon-driverene, så ligger innstillingene på Egenskaper for skjerm --> innstillinger --> avansert --> 3d

 

Her kan du velge både direct3d og opengl, og øke senke ytelse <-> billedkvalitet slik du vil.

 

På egendefinert-menyen, kan du sette AA og AF slik du vil, men husk å bytte for både DX og OGl.

Lenke til kommentar

Jeg bruker de nyeste Omega driverne fra Omegacorner.

 

Open Gl:

Hovedinnstillinger = Optimal Ytelse Egendefinerte Innstillinger = På

 

Egendefinerte Innstillinger

Utjevning = På(Programinnstilling) 2x

Anisotrop filtering = På(Programinnstilling) 2x Kvalitet

 

Strukturegenskaper = Høy Kvalitet

Mipmap Detaljnivå = Høy Kvalitet

Vent på vertikal synkronisering = Alltid Av

TRUFORM = Alltid Av

 

Direct 3D:

Alt er likt bortsett fra

Utjevning =På(Programinnstilling) 4x

 

Det eneste jeg har endret på er Verikal synkronisering = Alltid Av.

 

Hvilken av disse bør jeg endre på?

Jeg spiller litt Cs,Wc3 + At jeg benchmarker litt.

Hvilke innstillinger er beregnet for Cs?

Samme gjelder Benchmarking?

 

Sry hvis jeg spør dumt, men dette er viktig for meg.

Setter pris på konkrete svar.

 

Mvh

 

Eirik Nålsund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...