Gå til innhold

Intel Pentium 4 Extreme Edition


Gjest QbeC-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMDguru1: P4 EE har 512 L2 og 2048 L3.

 

S:T:A:N:D: Mener du alvorligtalt at du kunne tenkt deg en cpu på 3.4GHz til 10k.

Da vil eg heller spørre: Hva har du i dag, cpu, skjermkort, harddisk.

Om du ikke har en raptor på 74GB, kjøp deg en. Har du ikke et meget raskt skjermkort, kjøp deg ett. Skjønner du poenget mitt :D

Har grei pc idag. Men skal ha ny CPU. Ligegr litt etter der. har en Celeron 2,4 nå. Skjermkost å HDer er jeg fornøyd med. Har 9800xt å 2x 250 gb samsung. fatter ditt poeng. Men ny cpu må jeg usanz ha. Men åsen det blir..........er et STORT spm

Lenke til kommentar
AMDguru1: P4 EE har 512 L2 og 2048 L3.

 

S:T:A:N:D: Mener du alvorligtalt at du kunne tenkt deg en cpu på 3.4GHz til 10k.

Da vil eg heller spørre: Hva har du i dag, cpu, skjermkort, harddisk.

Om du ikke har en raptor på 74GB, kjøp deg en. Har du ikke et meget raskt skjermkort, kjøp deg ett. Skjønner du poenget mitt :D

Har grei pc idag. Men skal ha ny CPU. Ligegr litt etter der. har en Celeron 2,4 nå. Skjermkost å HDer er jeg fornøyd med. Har 9800xt å 2x 250 gb samsung. fatter ditt poeng. Men ny cpu må jeg usanz ha. Men åsen det blir..........er et STORT spm

Hvis du allerede har et socket478 hk kan du jo bare bruke det. Da slipper du nytt kort, som du trenger hvis du skifter til A64

Lenke til kommentar
Skulle jeg brukt 10K på en CPU hadde det jo naturligvis blitt en P4EE, kasta på noe vannkjøling og tatt den til 4GHz. Flust av gode s478 hovedkort finnes og :)

 

*dagdrømme*  :roll:

Min drøm også, mitt problem er at jeg ikke har peil på vannkjøling :cry:

 

Er det ikke da bedre å kjøpe en Xbox eller lign, som er ferdig "tuna" for spill og moro, istedet for å svi av 10000 i en CPU til en PC..?

 

Spar meg for konsoll tull...

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Skulle jeg brukt 10K på en CPU hadde det jo naturligvis blitt en P4EE, kasta på noe vannkjøling og tatt den til 4GHz. Flust av gode s478 hovedkort finnes og :)

 

*dagdrømme* :roll:

hvorfor ? så lenge fx-51 er raskere og billigere ;)

er du villig til å hive 10 000kr ut vinduet så kan du heller gjøre det med stil.

vent til neste fx modell så investerer du i den + prometeia mach 2.

 

uansett, per i dag er fx51 markedets raskeste cpu.

Lenke til kommentar
Er denne CPUen egentlig vert de 10000 kronene den koster???

 

Har noen planer (VILLE PLANER) om å kjøpe en slik en. Noe å satse på vist man har pengene???

Nei, å betale 5 ganger mer for en prosessor med 2MB L3 (inklusiv) cache er ikke verdt det synes jeg når ytelsen i beste fall bare er noen få prosent bedre enn prosessorer uten L3 cache. Athlon 64 3400+ som koster under halvparten er raskere på spill, og hvis det er det du skal bruke den til så bør du gå for det og heller bruke pengene på bra minne, rask harddisk, bra skjerm og skjermkort :yes:

Lenke til kommentar
Er denne CPUen egentlig vert de 10000 kronene den koster???

 

Har noen planer (VILLE PLANER) om å kjøpe en slik en. Noe å satse på vist man har pengene???

Extreme Edition CPUene er litt raskere enn sine "konkurrenter" på samme klokkefrekvens, men ikke veeeldig mye raskere. Du spør om den er verdt pengene, svaret er helt klart NEI. Den eneste måten du kan påstå at den er verdt 10000,- er dersom du er avhengig av oppmerksomhet.

 

Eneste årsak til at den koster så mye er at den har 2MB cache. Spill drar nytte av dette, men noen stor ytelsesøkning er det ikke. Det er cachen som gjør den 5% raskere og 500% dyrere enn sine cpu brødre på samme frekvens. Eneste årsak til at P4EE i det hele tatt eksisterer er at Intel trengte oppmerksomhet på den tiden Athlon 64 ble lansert.

 

Dessuten er det ingen webshoper som har denne på lager ennå. Skal du bruke 10000,- på oppgradering, så kan du ta med deg maskina di til meg så skal jeg bygge den opp til en mye raskere, penere og mer stillegående maskin enn hva den blir om du bare kaster bort pengene på en P4EE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...