Gå til innhold

Intel Pentium 4 Extreme Edition


Gjest QbeC-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Hvorfor ikke kjøpe det beste når man først skal kjøpe noe?" Loffelurs ordtak

HEHE. Men hva er det beste da???

Som jeg sier til alle jeg kjenner. Det er en grunn til alt. Altså det er en grunn til at ee koster nesten 10000 og a64 4000... Om vi ikke vet det nå vil det sikkert avsløre seg senere....

Lenke til kommentar
"Hvorfor ikke kjøpe det beste når man først skal kjøpe noe?" Loffelurs ordtak

 

AMDguru1--> legg merke til at han har intel som avatar og foreslår intel. ta poenget.

Jeg tenkte kanskje han vurderte den raskeste cpuen, ikke bare Intel. Hvis han skal ha Intel, burde han kjøpe 3,2NW, hvis han skal ha den raskeste, A64 3400+/A64FX-51.

 

Fordi om jeg kaller meg Amdguru1, har jeg Intel også.....

Endret av AMDguru1
Lenke til kommentar
"Hvorfor ikke kjøpe det beste når man først skal kjøpe noe?" Loffelurs ordtak

HEHE. Men hva er det beste da???

P4EE på 3.4 får en vel heller ikke tak i uten videre. Selv den 4 måneder gamle P4EE 3.2 GHz er ikke i salg.

 

I tillegg er Athlon64 3400+ raskere enn P4EE 3.4 GHz, men forskjellene er små og det kommer veldig an på hva en skal bruke maskinen til. Evt kan en kjøpe FX-51 som er et par prosent raskere enn A64 3400+.

 

Personlig ville jeg ikke kastet bort penger på P4EE eller FX.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte kanskje han vurderte den raskeste cpuen, ikke bare Intel. Hvis han skal ha Intel, burde han kjøpe 3,2NW, hvis han skal ha den raskeste, A64 3400+/A64FX-51.

 

Fordi om jeg kaller meg Amdguru1, har jeg Intel også.....

Ville du anbefalt Bill gates å kjøpe nw og ikke ee for å spare noen lapper?? For meg virker det som om gutten har PÆNG! å er vilig til å bruke det..

Lenke til kommentar
Jeg tenkte kanskje han vurderte den raskeste cpuen, ikke bare Intel. Hvis han skal ha Intel, burde han kjøpe 3,2NW, hvis han skal ha den raskeste, A64 3400+/A64FX-51.

 

Fordi om jeg kaller meg Amdguru1, har jeg Intel også.....

Ville du anbefalt Bill gates å kjøpe nw og ikke ee for å spare noen lapper?? For meg virker det som om gutten har PÆNG! å er vilig til å bruke det..

Skjønner hva du mente, ville bare påpeke at hvis han vil ha den optimale ytelsen, er ikke det den rette prosessoren.

Lenke til kommentar

Ser ut som om folk her ikke blir helt enige om hva som er den beste CPU idag. Penger til denne P4en er ikke noe problem, Men vil ikke kjøpe den vist det ikke er den som gir best ytelse. Skal bruke pcen til både 3d arbeid å spill. Kommer nok mest sansynligt til å spille mest på den. Hva skal jeg satse på??? (HAR PENGENE)

Endret av S:T:A:N:D
Lenke til kommentar
Ser ut som om folk her ikke blir helt enige om hva som er den beste CPU idag. Penger til denne P4en er ikke noe problem, Men vil ikke kjøpe den vist det ikke er den som gir best ytelse. Skal bruke pcen til både 3d arbeid å spill. Kommer nok mest sansynligt til å spille mest på den. Hva skal jeg satse på??? (HAR PENGENE)

Som pgressum sier, A64 FX er klart den raskeste cpuen på markedet. Hvorfor den er billigere, er sikkert fordi at AMD vil prøve og selge mer, og at cache er dyrt(P4EE har 2mb cache)

Lenke til kommentar
Ser ut som om folk her ikke blir helt enige om hva som er den beste CPU idag. Penger til denne P4en er ikke noe problem, Men vil ikke kjøpe den vist det ikke er den som gir best ytelse. Skal bruke pcen til både 3d arbeid å spill. Kommer nok mest sansynligt til å spille mest på den. Hva skal jeg satse på??? (HAR PENGENE)

Som pgressum sier, A64 FX er klart den raskeste cpuen på markedet. Hvorfor den er billigere, er sikkert fordi at AMD vil prøve og selge mer, og at cache er dyrt(P4EE har 2mb cache)

Er det bra med 2MB cache til spill???

Lenke til kommentar

Her har dere en oversikt over FX-51 vs A64 3200+ vs P4EE 3.2 GHz.

 

FX-51 er klart raskere enn P4EE 3.2.

 

Athlon64 3400+ er et par prosent tregere enn FX-51.

 

 

Forskjellen mellom P4EE 3.2 og 3.4 er minimal. I tillegg får en ikke tak i CPU-ene.

 

 

Om du skal ha det "beste" så kjøpe dual Opteron. Hvor mange MHz du vil ha bestemmer lommeboken. Du må se på Opteron 2xx-serien.

Lenke til kommentar

Man merker ikke forskjellen på f.eks 150 og 200 fps i spill. Hovedregelen er at man ALDRI dropper under 60 fps. Til dagens spill er jo P4C 3.2 og A64 3200+ raske nok i massevis! Ytelsen i kommende spill som Doom3 og Half Life 2, så vil skjermkortet bety mye mer enn prosessoren.

 

Det her er dere vel enig i????

 

Men så er det det med å ha det raskeste som finnes da :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...