Gå til innhold

Trenger sårt litt hjelp..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan være feil med firewirekortet eller andre ting.

Du skriver ikke mye om hva du gjør.

Hei

Hvordan kan jeg sjekke om det er noe galt med firewirekortet da?

 

Jeg bruker en IEEE 1394 kabel som jeg plugger i USB-porten og DV på kamera.

Capture movie i prewiev-quality (alt annet gir dropped frames og det blir hakkete..hvorfor?)

Går til edit og redigerer

Går til Make movie, trykker på Tape (har også prøvd AVI), trykker create og alt går til synelatende som det skal.

Får beskjed om å trykke play og kamerate gåre i rec og opptaket blir blankt.

Lenke til kommentar
Jeg bruker en IEEE 1394 kabel som jeg plugger i USB-porten og DV på kamera.

 

Regner med at du mener Firewire port. Du skal ikke brukke USB - porten, kabelen passer vel heller ikke til denne.

 

Er firewire integert på hovedkort?

Har selv en kompis som hadde problem med integrert firewire, han kjøpte seg et PCI - firewire kort, og da fungerte det.

 

Evt hvilket hovedkort og firewire kort har du?

Lenke til kommentar
Jeg bruker en IEEE 1394 kabel som jeg plugger i USB-porten og DV på kamera.

 

Regner med at du mener Firewire port. Du skal ikke brukke USB - porten, kabelen passer vel heller ikke til denne.

 

Er firewire integert på hovedkort?

Har selv en kompis som hadde problem med integrert firewire, han kjøpte seg et PCI - firewire kort, og da fungerte det.

 

Evt hvilket hovedkort og firewire kort har du?

:blush: ehh.. kabelen plugger jeg i foran på pc'n hvor den passer. Firewireporten..

Den kan også kobles i bakpå pc'n... er det noen forskjell?

 

Integrert på hovedkortet? Ikke vet jeg. Åssen finner jeg ut det?

Det kortet jeg satt i pc'n har en åpning som kabelen passer i.. mener du den?

 

Hvordan finner eg ut hvilket hovedkort og wirekort eg har?

 

Alt funket på min gamle pc, compac pressario.

 

Hvis du får meg til og klare det skal eg sende deg en blomst på døren.

Eg holder på å bli sprø :cry:

 

Takk:)

Lenke til kommentar

Du er helt sikker på at det er firewire du bruker og ikke USB kabel? Hvis du bruker firewire så står det som du sier IEEE 1394.

 

Det er mulig at oppdatering av driverne vil hjelpe på problemet ditt, ihvertfall dropped frames under capture. Da tenker jeg på drivere til hovedkort, skjermkort, lydkort og slikt. Det finner du nok på Fujitsu Siemens sine sider.

 

Når det gjelder tilbakespilling til tape så vil det kanskje hjelpe å oppdatere Studio 8. Gå til Pinnacle sine sider og last ned siste oppdatering.

Lenke til kommentar

Prøv om du får det til med andre program ann Studio 8, så kan du eventuelt utelukke at det har med innstillingene i programmet å gjøre.

 

Windows Movie Maker

Scenalyzer

Vegas 4.0 Demo

 

Hvis PC'en ikke klarer å levere dataene raskt nok ut på grunn av trege disker, ikke aktivert DMA eller hardt belastet system, så kan du også risikere blanke opptak.

Lenke til kommentar

Ditt tastatur og mus er antageligvis kolbet til med USB kabel/port.

 

Her ser du to firewire porter til venstre og to USB porter til høyre.

 

Kjør alle oppdateringer til studio 8.

Windows Update kan du også prøve.

Nye oppdaterte drivere til hovedkort som nevnt tidliger.

 

Hvis du åpner dekselet på siden av datamaskinen ser du om firewire porten sitter på hovedkortet eller om det står i en PCI slot. Mulig garantien ryker hvis du åpner, det vet jeg ikke noe om.

 

Hvis du har fått inn videoen via firewire, skal det ikke være feilkoblet.

Lenke til kommentar
ikke aktivert DMA

Hva er DMA?

DMA vil si at disker og annen utstyr på maskina kan kommunisere direkte uten nevneverdig bruk av CPU. Hvis den ikke er aktivert for diskene eller CD brenner o.l så vil maskina jobbe meget tregt.

 

DMA sjekker du på kontroll panel/system/enhetsbehandling/IDE ATA kontrollere/egenskaper/avanserte innstillinger

 

Sjekk at gjeldende overføringsmodus er Ultra DMA.

Endret av froggyler
Lenke til kommentar

DMA sjekker du på kontroll panel/system/enhetsbehandling/IDE ATA kontrollere/egenskaper/avanserte innstillinger

 

Sjekk at gjeldende overføringsmodus er Ultra DMA.

jeg går på kontrollpanel, system, må inn på maskinvare for å finne enhetsbehandling, IDE ATA/ATAPI-kontrollere, trykker jeg på den kommert det opp 3 underfiler: primær IDE kanal, sekundær IDE kanal, Via bus master IDE kontroller.

 

Finner ikke egenskaper og avanserte innstillinger...

 

Når jeg går på egenskaper på de 2 første underfilene finner jeg avanserte instillinger

De har ultra dma modus 6 og 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...