Gå til innhold

Hvilke høytalere? 10-16,000,-


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Prøver igjen og få litt hjelp av forumets brukere ved valg av høytalere. Da det forige emnet mitt ble steng grunnet "overskriften"....

 

FORIGE/STENGTE EMNE

Trenger litt hjelp ved valg av høytalere som skal brukes surround og spilling av all slags musikk, og ville satt stor pris på og kunne få noe innspill fra dere her på forumet.

 

Skal gå til innkjøp av 2 stk gulv stående høytalere, og er ikke sikker på hva jeg skal velge i prisklassen 10-16000,-.

Har så vidt vært innom og tittet Audio Pro m/ Blue Diamond. Og Patos Lyric 402 & 502....

Har i dag tittet litt på Dali, og fant noe som intereserte meg. Blue serien (8008) & Evidence serien....

Noen som har noen meninger og tester og referere til her????

 

Kom gjerne med forsalg og linker til eventuele andre tester på diverse høytalere også.

De skal brukes sammen Harman Kardon avr 4550 (forsterker) & Harman Kardon Dvd 25 (dvd spiller/cd spiller).

 

Mvh.

Morten....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alså å blåse vekk 15k på høytalere er bare DUMT! vet dette sikkert hjelper lite men uansett OMG!, Vi har noen Infinety høytalere som vi kjøpte for hmm 4-5k tror jeg å de spiller høyt! med meget bra lyd og maaaase bass. Hvis du ikke holder utendørs konsert kan jeg ikke se vitsen og ha noen bedre høytalere enn dette.

Lenke til kommentar
alså å blåse vekk 15k på høytalere er bare DUMT! vet dette sikkert hjelper lite men uansett OMG!, Vi har noen Infinety høytalere som vi kjøpte for hmm 4-5k tror jeg å de spiller høyt! med meget bra lyd og maaaase bass. Hvis du ikke holder utendørs konsert kan jeg ikke se vitsen og ha noen bedre høytalere enn dette.

Dette var rett og slett et merkelig utsagn... Infinityene dine spiller ikke reint i det hele tatt.. litt bass er det ja.. og de spiller høyt.. men reint? overhodet ikke.. uklart og forferdelig...

 

Og til trådstarter, søk litt rundt etter Mirage Frx-nine... har disse selv og er meget fornøyd me dem.. du kan sammenligne dem me audiopro blue diamond lydmessig..

 

Audioproene er endel finere og se på etter min mening, men dem er også endel dyrerer... 12000kr... Miragene koster vel rundt 9000nå før 14000!

Lenke til kommentar
alså å blåse vekk 15k på høytalere er bare DUMT! vet dette sikkert hjelper lite men uansett OMG!, Vi har noen Infinety høytalere som vi kjøpte for hmm 4-5k tror jeg å de spiller høyt! med meget bra lyd og maaaase bass. Hvis du ikke holder utendørs konsert kan jeg ikke se vitsen og ha noen bedre høytalere enn dette.

Dette var rett og slett et merkelig utsagn... Infinityene dine spiller ikke reint i det hele tatt.. litt bass er det ja.. og de spiller høyt.. men reint? overhodet ikke.. uklart og forferdelig...

 

Og til trådstarter, søk litt rundt etter Mirage Frx-nine... har disse selv og er meget fornøyd me dem.. du kan sammenligne dem me audiopro blue diamond lydmessig..

 

Audioproene er endel finere og se på etter min mening, men dem er også endel dyrerer... 12000kr... Miragene koster vel rundt 9000nå før 14000!

alså hvis du er sånn Lyd freak akkurat som de som må ha radeon 9800XT selv om de må spise brød i 2 måender fram i tid så hører du sikkert forskjell. kan ikke skjønnne hvordan du kan si at infinety ikke har klar lyd. Synes det er klart som natta jeg. Men har ikke så peilig virker bare dumt og bruke så mye penger.

Lenke til kommentar
alså hvis du er sånn Lyd freak akkurat som de som må ha radeon 9800XT selv om de må spise brød i 2 måender fram i tid så hører du sikkert forskjell. kan ikke skjønnne hvordan du kan si at infinety ikke har klar lyd. Synes det er klart som natta jeg. Men har ikke så peilig virker bare dumt og bruke så mye penger.

Det er jo ikke så veldig dyre høyttaler han er på jakt etter da....

Synd det er så mange med den innstillingen som du har fordi ordentlig god lyd er gøy det!

Lenke til kommentar
Kjøp disse:

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10818066

 

 

Får du med alt mulig til 400kr :) billig og helt sikkert ok nok. Så bruk 15400 på en ferie eller noe som gjør deg GLAD!

Tipper fyren har bedre høyttalere enn det der allerede. Når du er bitt av basillen handler det om å oppgradere hele tiden og få mest ut av anlegget. Det surroundsettet du viser til vil jeg si er å gå 100 år tilbake i tid.

Og høre på fin lyd gjør meg glad iallefall.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale DALI Evidence 870 på det sterkeste ihvertfall!

 

http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|120|120|194|pdetail

 

Vist du går å hører på den så vil du høre hva jeg mener ;)

.. den spiller utrolig rent og med virkelig imponerende ren og stram bass. En av de absolutt beste allrounderene der ute til den prisen! GARANTERT.

 

så... går og hør :p

 

gl

Endret av DabZor
Lenke til kommentar

alså hvis du er sånn Lyd freak akkurat som de som må ha radeon 9800XT selv om de må spise brød i 2 måender fram i tid så hører du sikkert forskjell. kan ikke skjønnne hvordan du kan si at infinety ikke har klar lyd. Synes det er klart som natta jeg. Men har ikke så peilig virker bare dumt og bruke så mye penger.

Hvis du synes natta er så klar, så kan jeg skjønne at du synes infinity høytalelere til 4-5000 spiller rent og klart...

 

15000 er ikke spess mye å bruke på et par høyttalere hvis man vil ha noe skikkelig. Har selv Audio Pro Blue Diamond og syntes de var et røverkjøp i forhold til hvor mye jeg fikk for penga ;) Og jeg har hatt en del billigere høyttalere (infinity og paradigm), men disse skiller seg klart ut og er i en annen klasse. Anbefalles :thumbs:

 

- J

Lenke til kommentar
alså å blåse vekk 15k på høytalere er bare DUMT! vet dette sikkert hjelper lite men uansett OMG!, Vi har noen Infinety høytalere som vi kjøpte for hmm 4-5k tror jeg å de spiller høyt! med meget bra lyd og maaaase bass. Hvis du ikke holder utendørs konsert kan jeg ikke se vitsen og ha noen bedre høytalere enn dette.

 

---

 

Kjøp disse:

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10818066

 

 

Får du med alt mulig til 400kr  billig og helt sikkert ok nok. Så bruk 15400 på en ferie eller noe som gjør deg GLAD!

Hvorfor gidder du i det hele tatt være med i debatten, hvis det er alt du har å komme med? Har du hørt et par høyttalere til 15k mot et par til 3-4k? Forskjellene er der, og de er store.

 

Grow up!

Lenke til kommentar
alså å blåse vekk 15k på høytalere er bare DUMT! vet dette sikkert hjelper lite men uansett OMG!, Vi har noen Infinety høytalere som vi kjøpte for hmm 4-5k tror jeg å de spiller høyt! med meget bra lyd og maaaase bass. Hvis du ikke holder utendørs konsert kan jeg ikke se vitsen og ha noen bedre høytalere enn dette.

Det finnes to typer mennesker.

 

1. de som ikke har peiling på lyder, musikk og som ikke eier et snev av gehør. De sier ting som det sier her.

2. de som kan bruke 1 måned og 2 timer hver dag på å finne det høyttalerparet de ønsker å kjøpe, og som de gjerne bruker en månedslønn på.

 

Ja, det er viktig å finne de høyttalerene man trivest best med, om det så koster skjorta.

 

Infinity har bare en høyttalerserie som er bra for folk flest, og det er "kappa".

 

Om du vil ha mye lyd for lite penger må du satse på Bowers & Wilkins DM602 S3. Med stativ kommer disse på rundt 6000 kroner. De spiller meget pent, og går dypt og varmt i bassen. De spiller meget bra på flat, og de går dypere enn man skulle tro. De krever en del innspilling, men det er jo for så vidt normalt.

 

Nå dreier dette seg for så vidt om høyttalere til 10 - 15 høvdinger. Og da anbefaler jeg som flere her å ta en test av Bowers & Wilkins DM604 S3. Og gjerne Mirage FRX-Nine, og eller AudioPro Blue Diamond. Dette er høyttalere som spiller meget pent, uten at man trenger å "booste" noe ekstra fra forsterkeren. Mirage går også meget dypt i bassen.

 

Kan også anbefale merket Audiovektor, som har mye bra lyd. De kan nok koste både 15 høvdinger og over, kommer selvsagt an på hva man vil ha.

 

Synes du har lagt deg på en fornuftig pris, og vil ikke anbefale deg å gå for noe i mellom det og f.eks. 35 høvdinger. Når man komme opp i 35 000, kan du velge blandt de store. Da begynner det virkelig å låte bra.

 

Bruk lang tid og hør på forskjellige høyttalere, og når du nærmer deg et par som du ønsker, så hør om du kan få ta med din egen forsterker for å teste de med den. Endel hi-fi butikker lar deg også låne med høyttalerene hjem for å få testet de i din egen stue.

 

Plassering av høyttalerene <-- synes denne var meget bra forklaring.

 

-Chief-

Endret av Chief
Lenke til kommentar
alså å blåse vekk 15k på høytalere er bare DUMT! vet dette sikkert hjelper lite men uansett OMG!, Vi har noen Infinety høytalere som vi kjøpte for hmm 4-5k tror jeg å de spiller høyt! med meget bra lyd og maaaase bass. Hvis du ikke holder utendørs konsert kan jeg ikke se vitsen og ha noen bedre høytalere enn dette.

 

---

 

Kjøp disse:

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10818066

 

 

Får du med alt mulig til 400kr  billig og helt sikkert ok nok. Så bruk 15400 på en ferie eller noe som gjør deg GLAD!

Hvorfor gidder du i det hele tatt være med i debatten, hvis det er alt du har å komme med? Har du hørt et par høyttalere til 15k mot et par til 3-4k? Forskjellene er der, og de er store.

 

Grow up!

Usakelig: alså jeg hører i alle fall ikke på BØG "Metal"

 

alså det er jo greit i en diskusjon at folk er uenige ellers hadde det ikke vært en diskusjon..

Lenke til kommentar

Usakelig: alså jeg hører i alle fall ikke på BØG "Metal"

 

Igjen, grow up ffs!

 

alså det er jo greit i en diskusjon at folk er uenige ellers hadde det ikke vært en diskusjon..

 

Godt poeng. Fyren ønsker innspill om høyttalere i priklassen 10-16000,-. Han driter i om hva du synes er en fornuftig pris på høyttalere. Dine innlegg i denne tråden er helt urelevante. Nå synes jeg vi skal legge dette dødt og heller diskutere det som er topic.

 

edit: quote rot.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
alså å blåse vekk 15k på høytalere er bare DUMT! vet dette sikkert hjelper lite men uansett OMG!, Vi har noen Infinety høytalere som vi kjøpte for hmm 4-5k tror jeg å de spiller høyt! med meget bra lyd og maaaase bass. Hvis du ikke holder utendørs konsert kan jeg ikke se vitsen og ha noen bedre høytalere enn dette.

 

---

 

Kjøp disse:

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10818066

 

 

Får du med alt mulig til 400kr  billig og helt sikkert ok nok. Så bruk 15400 på en ferie eller noe som gjør deg GLAD!

Hvorfor gidder du i det hele tatt være med i debatten, hvis det er alt du har å komme med? Har du hørt et par høyttalere til 15k mot et par til 3-4k? Forskjellene er der, og de er store.

 

Grow up!

Usakelig: alså jeg hører i alle fall ikke på BØG "Metal"

 

alså det er jo greit i en diskusjon at folk er uenige ellers hadde det ikke vært en diskusjon..

Hvem har sagt det trenger å være en diskusjon.

 

Om jeg trenger råd for et innkjøp jeg skal gjøre, så er ikke jeg interessert i å få høre om alt mulig jeg ikke trenger. Eller å høre på en barnslige fjortis diskutere hvem som hører på dårligest musikk.

 

Det er greit du ikke er interessert i å bruke mye penger på lyd. Det er din mening.

 

Vi har fått det med oss nå. Dette er en tråd der trådstarter ønsker å høre hva merke, modeller av høyttalere han bør høre på, til en pris mellom 10 000 og 16 000 kroner. Det er ikke noe å sitte å diskutere.

 

Det finnes mye å velge mellom, og om du mener det er tull å kjøpe høyttalere til 10 000 eller 16 000, hva med høyttalere til 100 000 - 300 000 eller 1 000 000, eller 1 500 000 for den del?

 

Har du egentlig greie på lyd, hi-fi, musikk, eller noe i den du? Høres ikke sånn ut.

 

EDIT: det er bare en barnslig fjortiss, ikke to...

 

-Chief-

Endret av Chief
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...