Aciduz Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 Jeg har nettopp anskaffet meg en bærbar pc. i den har jeg ett ATI radeon 9600 pro turbo 128mb skjermkort. Dette ønsker jeg å overklokke "litt" Men jeg er helt ny på dette, så Hvilke program trenger jeg for klokkingen? Hvilke program kan jeg bruke for å overvåke temperaturen på skjermkortet? Og hvor går grensa til hva som er forsvarlig klokking? Mvh Aciduz
ExTerminator Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 Du kan bruke Rivatuner, ATItool, Rage3D eller RadLinker - Søk google for links Når det gjelder temperatur kan du sjekke denne med Catalyst driverne 4.1 eller Omega driverne 4.1. Rivatuner kan du også bruke. MEN - kortet ditt må ha temperatur sensor. Og det tviler jeg på at ditt kort har. Grensen over forsvarlig klokking er relativ... Bare prøv deg frem 5-10Mhz i gangen, og kjør feks. 3Dmark for og sjekke om du får artifacts. Og når du ser artifacts klokker du ned 10MHz. Artifacts er hvite prikker som ikke skal være der, du sjønner det når du ser det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå