Gå til innhold

Hva stopper meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sitter her og klør meg i hodet nå. Har følgende oppsett:

NF7-S v2.0

2x512 Twinmos m/winbond

Connect3D 9800Pro

Fortron/Source FSP35060PN

Har 3stk CPU'er; 1stk. XP2100 Thoroughbred, 1stk. XP2500 Barton og 1stk. XP2800 Barton.

Alpha PAL8045 m/Enermax 80mm

Problemet er at ingen av cpu'ene er stabile over 2,3GHz uavhengig av FSB og vcore. Trodde først at det var cpu'en som stoppet meg, men viser seg at dette ikke er tilfelle, da XP2500'en har kjørt betydelig høyere på et annet NF7-S den ble testet på. Har også problemer med å i det hele tatt få maskinen til å poste med vcore over 1,85. Lurer derfor på om det kan være strømforsyningen som stopper meg? Har kikket litt på tester av denne, og den burde klare å levere nok. Kan det evt. være BIOS? Husker ikke helt i farta hvilken versjon jeg kjører (sitter på jobb), men veit det er den som kom rett etter nVidia System Ultility ble sluppet.

Noen som kan gi meg en hjelpende hånd?

--

Tommy H

Edit: skræveleif

Endret av JenkaRiPS
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du har ulåste CPU'er kan du prøve å senke FSB og heller øke multiplier.

Hadde selv problemer med å øke Vcore over 1,875 ved FSB 200, men ved 166 så kan jeg øke til godt over 2V og kan kjøre stabilt ved 2,4 ghz med stramme timings (2-2-2-6).

Skrevet

Hadde selv problemer med å øke Vcore over 1,875 ved FSB 200, men ved 166 så kan jeg øke til godt over 2V og kan kjøre stabilt ved 2,4 ghz med stramme timings (2-2-2-6).

Problemet er som nevnt at jeg ikke kommer høyere samme hvor høy eller lav FSB jeg kjører. Har også testet med 166MHz FSB uten at dette hjelper noe. Har nå fått kloa i et 460W Enermax PSU - skal se om ikke det blir bedre med dette. La merke til at jeg har lav 12 og 5v rail selv når maskinen idler.

--

Tommy H

Skrevet

Problemet er som nevnt at jeg ikke kommer høyere samme hvor høy eller lav FSB jeg kjører. Har også testet med 166MHz FSB uten at dette hjelper noe. Har nå fått kloa i et 460W Enermax PSU - skal se om ikke det blir bedre med dette. La merke til at jeg har lav 12 og 5v rail selv når maskinen idler.

--

Tommy H

Den Enermax'en skal være perfekt for Abit NF7 kortene, da den leverer mange ampere på 12v railen.

Gi beskjed om du kommer lenger med den.

Skrevet
Den Enermax'en skal være perfekt for Abit NF7 kortene, da den leverer mange ampere på 12v railen.

Gi beskjed om du kommer lenger med den.

Skal teste i kveld. Poster resultatet da :yes:

--

Tommy H

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...