Gå til innhold

Passiv kjøling av duron?

harald_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lurer på akkurat det samme...prøvde å kjøre den(850mhz) uten vifte, men da klikket den etter ganske kort tid. Brukte dog en ganske liten ribbe..

Endret av lodott
Skrevet
Jeg sitter her og lurer litt på om det hadde vært mulig å kjøle en 1.6GHz duron uten vifte?

Lurer litt på å lage meg en liten og rolig boks :roll:

Hmm da må den være stor hvertfall..visst det i det hele tatt går...

Min 1,6 duron uklokket ligger på 40Grader med en Coolermaster vifte opp til Amp Xp 2800.

53Grader 1,6@2,3.

Men du kan joh prøve ;)

Uannsett trenger du vel kabbinet vifter...

Hva men Vannkjøling eller en VELDIG stille cpu vifte istendenfor?

Skrevet

Vannkjøling blir nok _litt_ for drastisk her. Det eneste denne boksen skal gjøre er å holde liv i et par tre fire disker, se bra ut og ikke lage alt for mye lyd

Skrevet
Prøv den derre verstingribba fra Thermalright, og sag til en 80-120mm vifteadapter som du setter på toppen. Bruk Artic Silver 5 og sett en über stille 120mm vifte (snakker 8-10db) på toppen og PC'en er tilnærmet lydløs  :w00t:

Ehhhh

SP94 er for p4 da.

Den passer ikke på socket A uten en viss modifikasjon med dremelen.

Ekvivalent til socket A er SP97, som ikke selges i norge...

Beste alternativ vil være SLK947U

Link

Olds69

Skrevet

Kjøpte meg nettopp en Zalman Fanmate på microplex samt en ganske stillegående vifte. Gidder ikke spandere 500spenn + frakt på en gammel 850mhz..

Skrevet

Kjøp deg den beste Duron'en du finner og underklokk den (evt. sett ned spenninga i tillegg). Det er ganske mange som sitter i samme situasjon som deg som gjør det. :)

Skrevet
Det eneste denne boksen skal gjøre er å holde liv i et par tre fire disker,

Dersom du ikke har bruk for cpu kraften, kan vel varmen reduseres med å klokke ned.

Skrevet

Da var støyen redusert betraktelig hos meg. Kjøpte som sagt en 50x50mm titan cpuvifte og 2 zalman fanmates. Satte den ene fanmaten på cpuviften og den andre på psu..og nå er det bare en svar during fra harddisken. Ganske genialt :)

Skrevet
Prøv den derre verstingribba fra Thermalright, og sag til en 80-120mm vifteadapter som du setter på toppen. Bruk Artic Silver 5 og sett en über stille 120mm vifte (snakker 8-10db) på toppen og PC'en er tilnærmet lydløs  :w00t:

Ehhhh

SP94 er for p4 da.

Den passer ikke på socket A uten en viss modifikasjon med dremelen.

Ekvivalent til socket A er SP97, som ikke selges i norge...

Beste alternativ vil være SLK947U

Link

Olds69

De har SP 97 på netconnection.no

Skrevet

Testet å kjøre min XP2400 vifteløst med en dårlig GlacialTech-ribbe en gang (tynn kobbersokkel, ellers aluminium), det gikk helt fint, men det var med kun 1,15v (mange hovedkort tillater ikke dette), og hastigheten var ~1 GHz. Da er varmeutviklingen veldig mye lavere enn standard 1,65. Jeg hadde ingen kabinettvifter gående, men sidedøra av.

Har ikke testet med MCX462-V enda, med den kan jeg sikkert ha noe høyere spenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...