Gå til innhold

Enkel eller dual ram til 64

thoul

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
64 3200+har enkel minnekanal(er) og dual ddr fungerer ikke så vidt jeg forstår , men mer stabilt med to brikker sies det.Jeg er likevel i tvil...Hva med fremtiden?Da må jeg ha 2x 256 + 1 x 512 og så vidt jeg husker fra tester med n force 2 systemet , så var enkelte maskiner raskere med 1 x 256 enn 2 x 256 i dual.skulle jo tro at jo færre jo bedre sånn rent bondevettmessig ....Vær så snill å hjelp meg over den siste kneika før jeg bestiller.Fått mye hjelp så langt takk til snekkern, butchern turgon samt mange fler som er ivrige etter å gi gode råd :thumbs: Endret av thoul
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal ha 512 mb ram så går du for en 512 cmx Corsair brikke. Skal du ha 1024 mb ram så går du for Twinx 1024 3200.

Ja bedre å ha 1 stk 1024 en 2* 512. Men så kommer jo prisen inn i bildet også da og vil ikke tro det er så stor forskjell.

Ja 1 er bedre en 2 hvis mengden ram er den samme :)

Skrevet
Hvis du skal ha 512 mb ram så går du for en 512 cmx Corsair brikke. Skal du ha 1024 mb ram så går du for Twinx 1024 3200.

Ja bedre å ha 1 stk 1024 en 2* 512. Men så kommer jo prisen inn i bildet også da og vil ikke tro det er så stor forskjell.

Ja 1 er bedre en 2 hvis mengden ram er den samme :)

Jeg er ikke helt med

etter det jeg har forstått så lønner det seg å utnytte dualsystemet hvis du har det, pga lavere latency og noen andre greier. Dermed er det best med 1x512 og så oppgradere med 1x512 til senere.

Dette vil jeg tro at er framtidsrettet og greit.

Ang minnemerker så er corsair bare tull hvis du ikke må betale mye, TWINX rammen til twinmos er også bare tull. Sjekk før du kjøper hvilke merker som passer til hovedkortet (noen folk sliter med enkelte merker)

Er ikke helt på trygg grunn så fint om en kan rette meg

Skrevet
:roll: Amd 64 3200 + har enkle minnekanaler, men hovedkortet støtter 400 mhz ddr ,men slik jeg har forstått blir det ikke ddr med 64 3200 +
Skrevet

Fant en test (lagde ny topic)

der de kaller 3400 + (identisk med 3200 + bortsett fra internfrekv)

der de sier at det er 400 mhz ddr på disse prosessorne med enkle minnekanaler.Jeg forsttår ingenting :cry:

Skrevet

Det mest stabile er en minnebrikke per kanal. Det gir færrest signal-refleksjoner og andre støyproblemer.

Siden A64 bare har en minnekanal så er det best med kun en minnemodul. Det funker sikkert bra med to brikker også, men kanskje ikke.

Skrevet

Men hvorfor kaller de det single channel 400 mhz ddr En kanal kan da ikke gi DDr??????det må da bli kun 200 mhz fsb.....

Skrevet
Men hvorfor kaller de det single channel 400 mhz ddr En kanal kan da ikke gi DDr??????det må da bli kun 200 mhz fsb.....

DDR og "dual channel" er to forskjellige ting:

* DDR gir dobbel data rate på en og samme kanal ved å sende TO bit per klokkesyklus i stedet for en. (en bit på stigende puls og en bit på synkende i stedet for kun en bit på stigende puls.)

* "dual channel" er når man har to fysiske minnekontrollere til hver sin minnebuss (to sett med minne-ledninger fra kontrolleren i stedet for ett sett). Dette gjør at to minnebrikker kan kjøres i en slags "raid0".

PS. FSB er noe annet enn minnebussen så ikke forveksl disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...