Gå til innhold

Fjernet en rambrikke - må aktivere XP


Anbefalte innlegg

Fjernet nettop en rambrikke på maskinen, for å forsøke å finne ut om det er minnet mitt som er skyld i at maskinen blutselig skrur seg av (ikke windows shutdown.. bare *poff*). Og nå dukker Windows Product Activation søppelet opp.

 

Enda bedre er det at jeg får beskjed om at jeg må ringe microsoft for å aktivere, siden nøkkelen min er brukt tidligere (duh! no shit).. og jeg får beskjed om "Om du ringer fra mobiltelefon KAN dette koste penger...! )

 

Neste gang skal jeg piratkopiere faenskapen.. makan til styr når du har orginalversion...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg må ringe microsoft for å aktivere

Hva er problemet?

 

Ringer du så er det fikset på et minutt. Det er ikke noen stor, tung og omfattende prosess det er snakk om. Hvis dette kvalifiserer til 'makan til styr' så må du ha et relativt rosenrødt og problemfritt liv på absolutt alle fronter.

 

Det er gratis å ringe fra fasttelefon og koster vel et tellerskritt eller noe fra mobil (er vel ingen 'gratisnummer' som er gratis fra mobil tror jeg), og de ørene havner i lomma på mobiloperatøren din og ikke MS.

 

Bruker du derimot en piratkopi som ikke lenger fungerer så er det jo din egen skyld at du har gått i baret fordi du ikke tør å ringe.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
jeg må ringe microsoft for å aktivere

Hva er problemet?

 

Ringer du så er det fikset på et minutt. Det er ikke noen stor, tung og omfattende prosess det er snakk om. Hvis dette kvalifiserer til 'makan til styr' så må du ha et relativt rosenrødt og problemfritt liv på absolutt alle fronter.

 

Det er gratis å ringe fra fasttelefon og koster vel et tellerskritt eller noe fra mobil (er vel ingen 'gratisnummer' som er gratis fra mobil tror jeg), og de ørene havner i lomma på mobiloperatøren din og ikke MS.

 

Bruker du derimot en piratkopi som ikke lenger fungerer så er det jo din egen skyld at du har gått i baret fordi du ikke tør å ringe.

vel har du først brukt opp dine aktiviseringsmuligheter må du ringe hver gang

du oppgraderer :(

 

Dette har jeg nå gjort ca 10 ganger fordi jeg skifter hadware ofte.

Dessuten har jeg både winxppro og winxphome på hver sin maskin.

(er ikke lov og kjøre mer en en pr. maskin)

Med mobil må du betale ca 1.80øre per minutt og det tar 10-20 minutter og fikse dette over telefon (iberegna vanlig ventetid) vet dette pga av at jeg kun har mobil som telefon.

 

Vel jeg synes dette er utrolig irriterende at de gangene jeg oppgraderer/reinstaller må gå gjennom dette.

 

corporate er jo for de med bedriftsavtale/skole avtale

Endret av airguard
Lenke til kommentar
Dette har jeg nå gjort ca 10 ganger fordi jeg skifter hadware ofte.

Dessuten har jeg både winxppro og winxphome på hver sin maskin.

(er ikke lov og kjøre mer en en pr. maskin)

Med mobil må du betale ca 1.80øre per minutt og det tar 10-20 minutter og fikse dette over telefon (iberegna vanlig ventetid) vet dette pga av at jeg kun har mobil som telefon.

 

har også måtte ringe de siste gangene, men det har aldri tatt mer enn 3-5 minutter på det meste, har heller aldri måtte vente på svar

Lenke til kommentar
det tar 10-20 minutter og fikse dette over telefon (iberegna vanlig ventetid) vet dette pga av at jeg kun har mobil som telefon.

Har bare gjort det to ganger selv, men begge gangene gikk det på max 3 minutter. Varierer nok litt avhengig av når på dagen man ringer.

 

Med mobil må du betale ca 1.80øre per minutt

 

Skift mobilabonnement ASAP - dem flår deg jo hvis de tar 1.80 til vanlig fasttelefon (som er samme takst som gratisnummer fra fasttelefon->fasttelefon tilsvarer når mobilselskapene skal ha betalt for å ringe gratisnummer).

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Ja, men heldigvis har du jo originalen, og da er det jo ingen problem :)

Problemet er at jeg må sitte i telefon - og betale for det - fordi MS har et så klønete system. Og det aller beste var at "om du har mobil - kan det HENDE at du må betale for det.. " får ikke engang vite om det koster noe eller ikke - og ikke hvor mye det vil koste. Grr! =)

 

Oh whell. nå har jeg skrudd fra hverandre hele maskinen og koblet opp alt på nytt... Hmmm.. MULIG cpu kjøler'n var koblet feil tidligere.. CPU'n viser i alle fall 15c lavere nå enn før.. .. *host*

 

Får vel ta en telefon...

Lenke til kommentar

Ringe til 800 xx xxx

Kr pr. minutt inkl. mva. i Norge Alle dager hele døgnet

Startpris pr. samtale 0,59

Privat + 0,89

 

nåja jeg har privat + og da er det kun ca 1,00 pr minutt inkl. startprisen.

 

har du skala eller privat på telenor må du ut med 1,99 pr minutt. (sånn ca)

 

Det er ikke gratis på mobil :(

 

poenget er jo at du må betale for en tjeneste du allerede har betalt egentlig.

Det er ikke snakk om og surve her meN dette er er et PRINSIPP

Endret av airguard
Lenke til kommentar
Fjernet nettop en rambrikke på maskinen, for å forsøke å finne ut om det er minnet mitt som er skyld i at maskinen blutselig skrur seg av (ikke windows shutdown.. bare *poff*). Og nå dukker Windows Product Activation søppelet opp.

 

Enda bedre er det at jeg får beskjed om at jeg må ringe microsoft for å aktivere, siden nøkkelen min er brukt tidligere (duh! no shit).. og jeg får beskjed om "Om du ringer fra mobiltelefon KAN dette koste penger...! )

 

Neste gang skal jeg piratkopiere faenskapen.. makan til styr når du har orginalversion...

Er enig der. Har selv fullversjon av Windows XP professional og jeg kommer ikke til å bruke penger på NY fullversjon av Winows -> Den blir piratkopiert!!!

 

En gang jeg satt og jobbet kom det en pop-up boks med feilmelding om at "Systemet ikke kunne lese aktiveringsinformasjon" maskinen ble avsluttet...

 

Når det klikker ved bytte av minne eller harddisker og CD-rommer er det selvsagt sykt. Hvis MS plager folk som har kjøpt lisens slik kan vi heller bruke en Ferdigcracket versjon av Windows XP!

 

Egentlig burde de droppe hele aktiveringa av dette, nye brukere av PC skjønner ikke hva dette er og enkelte har heller ikke internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...