Gå til innhold

Vannkjøling komponenter


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har funnet noen deler til mitt vannkjølings anlegg.

Håper dere kan vurderer disse for meg.

 

AC Vannblokk CPU "Cuplex"

AC Vannblokk GPU/Chipset "twinplex"

AC Vannblokk GPU Ati "twinplex"

Eheim 1046 vannpumpe

Ac Radiator "airplex EVO 360"

Ac Vanntank "aqua tube" Blå

 

Ser dette oppsettet greit ut?

Noe jeg mangler?

Hvilken type slanger trenger jeg?

 

Mvh

 

Eirik Nålsund (Som kan lite innen vannkjøling)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noe lignende selv og hvis jeg får lov å foreslå et par endringer:

 

1. Sånn som oppsettet er nå så har du to blokker til skjermkortet. Den ene twinplex blokka AC Vannblokk GPU Ati "twinplex" bruker du til skjermkortet og ikke noe annet. AC Vannblokk GPU/Chipset "twinplex" kan festes til chipset, om du har hull, eller har veldig lyst feste den med strips og/eller lim. Uansett så blir slangene rettet opp eller ned på hovedkortet, og det har du GARRANTERT ikke plass til.

 

2.Bytt ut chipset blokka til denne. Har denne selv og den fungerer utmerket.

 

3. Kjøp tygon slanger fra netconnection. IKKE fra Microplex. Kjøpte selv fra microplex og angrer som en djevel. De duger ikke i det hele tatt. De er omtrent like gode som et par vanlige labratorieslanger du får omtrent overalt.

 

4. Husk frostveske, eller annen veske som hindrer algevekst. Evt. harry produkter som glowmotion og uv lys om du liker slikt. Tror (men er ikke helt sikker) at glowmotion hindrer algevekst (har dette selv og jeg har hvertfall ikke noen algesamling enda. Har kjørt i snart 1 1/2 måned).

Siden alt er i samme type metall så skulle vel ikke korrosjon være et tema heller. Hvis du bruker frostveske så skal du ikke bruke 50/50 blanding som noen smartinger har fått for seg, men nærmere 1 del frostveske og 4 deler destillert vann.

 

5. Monter og have phun :p

 

Lykke til :thumbup:

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Ingen årsak. Skulle bare rette en liten feil jeg gjorde ut på natten.

Jeg skrev at du burde bruke "AC Vannblokk GPU/Chipset "twinplex" til skjermkortet, og det er jo riktig det, men jeg så ikke at du hadde Radeon kort. Bruk heller AC Vannblokk GPU Ati "twinplex" (som du også listet opp selv) siden den har en forhøgning som gjør at du ikke trenger (men du får bedre kontakt) å fjerne shimmen rundt Vpu på skjermkortet.

 

Da skulle alt være riktig. Husk forresten å prøvekjør systemet før du setter det inn i pc'en. Det er ikke dumt og varme opp vannet heller, siden slanger blir mer tøyelige når de er varme, og lekasjer kan oppstå om du ikke har festet de godt nok.

 

Kan forresten gå god for strips som slangeklemmer om du vil ha noe litt penere enn de gode gamle slangeklemmene av stål. Du kan jo prøve og se hva du selv finner ut passer deg best, men strips fungerer som bare det.

Lenke til kommentar
Kan forresten gå god for strips som slangeklemmer om du vil ha noe litt penere enn de gode gamle slangeklemmene av stål. Du kan jo prøve og se hva du selv finner ut passer deg best, men strips fungerer som bare det.

Men om du skulle finne på å gå for slangeklemmer, så ikkje bruk stålklemmer på tygonslange, da blir slangen ødelagt. ;)

Lenke til kommentar
Kan forresten gå god for strips som slangeklemmer om du vil ha noe litt penere enn de gode gamle slangeklemmene av stål. Du kan jo prøve og se hva du selv finner ut passer deg best, men strips fungerer som bare det.

Men om du skulle finne på å gå for slangeklemmer, så ikkje bruk stålklemmer på tygonslange, da blir slangen ødelagt. ;)

Ødelagt! :wow:

 

Bra at jeg bare har brukt strips da :p

Takk for tipset

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
ville nå anbefalt Hydor pumpe jeg da..

denne er kraftigere, billigere og lagt for større slangedimm..

skal du alikevel bruke 400 spenn i pumpe kan du kjøpe 2 stk hydor pumper i seriell og bruke ½" slanger.

 

dette funker. tjente selv 10 grader på dette oppsettet.

Nå har mener jeg å ha hørt at hydor pumpa bråker mer og noen av dem til og med lekker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...