Eminent Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 hei hei Jeg har en targa 1200mhz duron, 256 mb ram bla bla bla gammel pc... jeg har tenkt å kjøpe meg ny pc men har fått bare skjermkortet. asus radeon 9800x 256 mb! kan jeg sette det i agp porten til targen selv om det er 4 x agp? er klar over at jeg ikke får full ytelse men blir det bedre en geforce2 kortet hvis jeg gjør det... blir kortet ødelagt osv osv. noen som kan gi meg noe svar på mine spørsmål så hadde det vært fint å få dem fort for jeg har en del arbeid å gjøre...
andesam Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 det går bra å sette det i en agp 4x port. Ytelsesforskjellen mellom agp 4x og 8x er veldig liten. Men det er litt overkill kort å sette inn i den dataen. Men du må få flasha det til et radeon 9800xt kort...
L03VIk Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 Hovedregelen for om et AGP-kort passer er: Kortet passer den standarden som er oppgitt + den forrige. 8x funker altså på 8x og 4x osv.
Eminent Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Skrevet 7. februar 2004 ok så det passer... men hva mener du med dette andesam : Men det er litt overkill kort å sette inn i den dataen. Men du må få flasha det til et radeon 9800xt kort... Flashe betyr? overkill?
L03VIk Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 ok så det passer... men hva mener du med dette andesam : Men det er litt overkill kort å sette inn i den dataen. Men du må få flasha det til et radeon 9800xt kort... Flashe betyr? overkill? Flashe betyr å oppdatere BIOS-brikken på kortet. Med overkill mener han at du ikke vil får utnyttet kraften av det på den maskinen. Kjører selv et Radeon 9700 8xAGP på et 4x hovedkort, og dette funker supert, men nå er de andre komponentene mine vesentlig bedre enn dine da... Men som du sier, så er det jo flere deler på vei... Kortet tar i hvert fall ikke skade av å bli kjørt med de gamle delene, men forvendt ikke sinnsyke resultater i 3DMark enda.
DDDD Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 flashe: forandre eller ødelegge(hehe, neida) biosen sånn at kortet blir til noe annet overkill: den store forskjellen du ikke kjenner, f.eks at en vanlig skjerm bare tåler 70-80 fps, og du får over 130 fbs, da er dette overkill
Eminent Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Skrevet 7. februar 2004 hmm men hvis jeg flasher hovedkortet (hvis det går) hva skjer når jeg putter gamle kortet i da? å jeg får vell ingen problemer når jeg putter asus kortet i nye pcen?
DDDD Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 det er veldig mange måter flashing, men jeg anbefaler deg ikke å gjøre det agp 8x er faktisk helt meningløs nå fortida, kommende nv40 og r420 vil ikke engang ha full utnyttelse på 4x. så HK ditt funker helt fint. det eneste problemmet du får er hva du skal gjøre med geforce2'n
Eminent Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Skrevet 7. februar 2004 altså for å si det sånn geforce 2 kortet tar jeg jo ut å sparer på det til jeg skal sette det inni pcen igjen? men funker det? eller der hovedkortet fucka da? å hvorfor ikke flasha? hva kan gå galt? hm kan jeg ikke bare kjøpe kortet å putte det inn uten å gjøre noe da? å bare få halve kvaliteten eller hva det er
DDDD Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 ja, noe kan gå galt med flashing... 9800xt funker fint på alle agp porter.
Eminent Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Skrevet 7. februar 2004 så jeg bare tar den ut av pakka å plugger i å wolla ferdig
DDDD Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 yupp! men husk å slette den gamle drivern på geforce2 kortet først.
DDDD Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 bare hyggelig et lite forslag: hva om du kjøper et 9800pro fra powercolor eller sapphire, og bruker resten av penga på gjerne et nytt prosessor som 2400+ oppover hvis hovedkortet ditt støtter på mye a
Eminent Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Skrevet 7. februar 2004 hehe det er det pcen ikke gjør :/ men får 64 bits pc senere
DDDD Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 ahh 9800pro også resten av penga på vannkjøling(fullsett) også flasher du den til 9800xt, og overklokker derifra langt opp
DDDD Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 han trenger ikke flashe, det er et 9800xt, han mener flashing på hovedkortet..
Eminent Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Skrevet 7. februar 2004 ok.. men jeg kjøper xt kortet uansett, for jeg skal ha vannkjøling senere uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå