Gå til innhold

Problem med Partition Magic


Anbefalte innlegg

Hei !

Tenkte å partisjonere HD 2 for å legge inn Backup på. Men får ikke PM til å funke. Har brukt den før flere ganger uten problem. Det som skjer er at når PM starter opp i Dos så kommer denne feilmeldinga.... Error 2003 File size does not match FAT allocation for file..... Skjønner ikke :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

Fikk det faktisk til etter litt chkdsk/ scandisk og plunder så takk for det.

Men så til ett annet problem og det er litt verre for det er ikke mitt på en måte.

 

Jobber som nevnt for evigheter siden på et lite verksted der det finnes bare en P-C, sjefens. Den er det forresten jeg som har snekkra sammen i fjor engang. Har funka fint helt til i forrige uke, da var det tid for å plukke sund sakene og bytte ut div. Tok ut ene Hd en, den inneholder bare dokumenter, men i uhorvelige mengder (Budsjett osv.) og måtte bruke makt for å få ut strømpluggen. Når jeg hadde satt alt sammen igjen og starta opp starta ikke den hd selvfølgelig. Når jeg bryter på kontaktene bak (eide og strøm) så rykker den liksom til og starter noen sekunder, men stopper igjen.

Hjelp disken er full av all verdens dokumenter som det ikke finnes backup av. er det jeg som har ødelagt den, og er det noe håp??

 

Pst. Det dr en 3 år gammel IBM.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Fikk det faktisk til etter litt chkdsk/ scandisk og plunder så takk for det.

Men så til ett annet problem og det er litt verre for det er ikke mitt på en måte.

 

Jobber som nevnt for evigheter siden på et lite verksted der det finnes bare en P-C, sjefens. Den er det forresten jeg som har snekkra sammen i fjor engang. Har funka fint helt til i forrige uke, da var det tid for å plukke sund sakene og bytte ut div. Tok ut ene Hd en, den inneholder bare dokumenter, men i uhorvelige mengder (Budsjett osv.) og måtte bruke makt for å få ut strømpluggen. Når jeg hadde satt alt sammen igjen og starta opp starta ikke den hd selvfølgelig. Når jeg bryter på kontaktene bak (eide og strøm) så rykker den liksom til og starter noen sekunder, men stopper igjen.

Hjelp disken er full av all verdens dokumenter som det ikke finnes backup av. er det jeg som har ødelagt den, og er det noe håp??

 

Pst. Det er en 3 år gammel IBM.

Lenke til kommentar

Kan være dårlig kontakt i strømpluggen. Hvis selve kontakten er dårlig så går det jo an å lodde ledninger direkte til baksiden av kontakten på disken.

Kan også være at det er blitt brudd i kretskortet hvis du har tatt for mye Møllers tran da du skulle ha løs pluggen. Hvis du finner bruddet så kan du lodde over.

Lenke til kommentar
Er det ikke bare å bruke et av de andre strømpluggene, men som sagt så er ibmene veldig ustabile spesielt 60gxp versjonene, anbefale deg å ha dokumentene på en anna disk, som feks. seagate!

Nei ikke om han var for harhent med å ta av ledningen, kan tenke meg at det er slik hårek sier som er problemet hans. Han kan ha dratt og vrenkt i kontakten så hart att det ble dårlig kontakt i loddingene på kretskortet til strømmen.

 

Ustabil ibm disk? Den er da tross alt 3 år, sier han jo. Men at de ikke har noe backup er en annen diskusjon.

Samme hvilken disk/merke du har backup'en på, det beste er å ha flere kopier, en på en disk og en på en cd/dvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...