Gå til innhold

Vannkjøling


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har tenkt å kjøpe meg et vannkjølings anlegg med i nærmeste framtid, og her har jeg en del spørsmål jeg trenger svar på.

 

(1)Hvilket kjøle anlegg anbefaler dere?

(2)Skal jeg kjøpe deler, eller fulle pakker?

(3)Hvilke komponenter kjøler det?

(4)Mye forskjell fra luft?

(5)Vanskelig å montere selv?

(6)Har jeg plass i toweret mitt?

 

Jeg har et Chieftec Dragon Big tower.

Håper noen av dere kan svare på disse spørsmålene, fordi jeg har "0" erfaring innen vannkjøling.

 

Mvh

 

Eirik Nålsund (Som trenger vannkjøling)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri sett ett vannkjølingssystem nå før jeg satt inn ett selv,kjøpte alt hver for seg på Microplex.. ;) Er ikke noe vits i å kjøpe ett komplett sett som kjøler dårligere enn hvis du plukker ut ett til ca samme pris som kjøler mye bedre! :thumbup:

Totalt eing, begyndte akkurat likt som deg :thumbup:

Lenke til kommentar

hva anbefalinger til deler angår, så er det en generell regel at jo større en radiator er jo bedre. kvalitetsvifter av typen Papst er anbefalt, helst med en rheobus, for å skåne sarte ører. hva blokker angår, så bør du kjøpe skikkelige blokker av god kvalitet. swiftech er en av flere som selger kvalitetsblokker, som er veldig godt slipt. en god cpu blokk koster rundt 500 spenn. pumpen er egentlig ikke så viktig hvilken du velger, så lenge den er av god kvalitet, som for eksempel eheim sine. en eheim 1048 burde holde lenge til et vanligt vannkjølings-sett. slanger er jo et must, og de bør være kvalitets slanger. de fleste sier at tygon er de beste, men jeg har aldri prøvd dem, og kan ikke uttale meg om dette. bruker kuriyama selv, og er fornøyd, selv om du bør ha slangeklemmer til kuriyama. de koster alt fra to til ti kroner stk. en tank er en god ide å ha, siden det gjør det enkelt å fylle systemet. her er det vel smak og behag, og du kan fint lage en selv. en siste ting du kan trenge er noe skikkeligt goop, av typen Arctic Silver 5.

 

hvor mye det koster, blir opp til ditt valg av deler. husk at en radiator er stor, så du bør ha god plass i kabinettet ditt for dette.

Lenke til kommentar
JEG HAR LEST DEN J Æ V L A GUIDEN.

Står ikke noe om anbefalinger der!

Slikt språk vil nok ihvertfall ikke sakffe deg noe hjelp.

 

Topic:

Gå for så stor radiator du bare kan, det er dette som har størst innvirkning på temperaturen din.

 

Du bør også titte på Vannkjølings faq som er et sted på vannkjølingsdelen her. Mye bra som står der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...