Gå til innhold

Windows XP på eldre maskin...


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å instalere windows xp på en 99 IBM aptiva som akkurat er innenfor kravene til windows xp. Eneste er at det ser ikke ut til å gå helt som det skal.

Jeg har satt i cd`n og maskinen begynner først ¨å forberede seg på instalasjonen. Så slår den seg av, som den skal og så kommer det opp en nytt bilde hvor det står instalerer windows. Så etter en liten stund forsvinner det bildet (30 sek) og alt er helt svart. Virker ikke som maskinen jobber en gang. Hva kan være problemet. Skal gi den en liten time og se hva som skjer, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det sånn, hjemme har vi en 400 (med 64Mb ram) og den har noen innstalert win2k på, og det går UMÅTELIG tregt, da kan du tenke deg med en 90 + xp ;) (litt avhengig av hvor mye ram man har men allikevel...)

edit: ble litt usikker, hva mener du med 99, at den er produsert i 99 eller at det er en 99Mhz, trodde det kun fantes 90 MHz :wow:

 

Edit #2: 90MHz ikke 90Hz ;)

Endret av b_cybe
Lenke til kommentar

tror jeg ville anbefale win2k da! Det gikk noenlunde greit i starten, inntil noen begynnte å innstalere systemkrevende ressurser....

Du kan jo evt. prøve win xp, og se hvordan det går men...

 

Edit. Videre har jeg hatt så SINNSYKT mye arbeid med den maskinen der fra starten av, omtrent samtidig skaffa bruttern seg en 450MHz, og den går noenlundes bra fortsatt (selv med win XP...), mens fatterns sin bruker et kvarter på bare å starte å loade ikonene på desktopen!!!! :thumbdown:

Endret av b_cybe
Lenke til kommentar
For å si det sånn, hjemme har vi en 400 (med 64Mb ram) og den har noen innstalert win2k på, og det går UMÅTELIG tregt

På noe så puslete... hva bruker du den til? Jeg tipper surfing, email, IRC, kanskje et word-dokument i ny og ne?

 

Vel, XP/w2k er jo direkte overkill... 95/98 er ustabilt som fyttirakkert... jeg ville lagt inn Linux, gjerne Fedora eller Mandrake fordi de er veldig nybegynner-friendly, bruker lite systemressurser og er stabile som bare det.

 

Jeg har en gammel laptop hjemme på 266Mhz, 128MB RAM hjemme som jeg kjører Fedora Linux på. Det er glimrende til surfing med Opera, IRC, IM og kan til nød brukes til word-dokumenter via OpenOffice. Også er den stabil! Har den på det trådløse nettverket mitt og har ikke slått den av på ukesvis.

Lenke til kommentar
For å si det sånn, hjemme har vi en 400 (med 64Mb ram) og den har noen innstalert win2k på, og det går UMÅTELIG tregt

På noe så puslete... hva bruker du den til? Jeg tipper surfing, email, IRC, kanskje et word-dokument i ny og ne?

 

Vel, XP/w2k er jo direkte overkill... 95/98 er ustabilt som fyttirakkert... jeg ville lagt inn Linux, gjerne Fedora eller Mandrake fordi de er veldig nybegynner-friendly, bruker lite systemressurser og er stabile som bare det.

 

Jeg har en gammel laptop hjemme på 266Mhz, 128MB RAM hjemme som jeg kjører Fedora Linux på. Det er glimrende til surfing med Opera, IRC, IM og kan til nød brukes til word-dokumenter via OpenOffice. Også er den stabil! Har den på det trådløse nettverket mitt og har ikke slått den av på ukesvis.

Jeg bruker den ikke til en dritt :) Personlig håper jeg fattern snart innser at han trenger en nye en... (det er IKKE maskinen min hvis du trodde det, den kan du se i profilen hvis du er innteressert...). Men jeg må allikvel fikse den i ny og ne...

Vi hadde win 98 før, men det pleide å låse seg hvert 5 minut omtrent...

Hadde det vært min maskin hadde jeg lagt inn linux for lengst...

Lenke til kommentar
For å si det sånn, hjemme har vi en 400 (med 64Mb ram) og den har noen innstalert win2k på, og det går UMÅTELIG tregt, da kan du tenke deg med en 90 + xp ;) (litt avhengig av hvor mye ram man har men allikevel...)

edit: ble litt usikker, hva mener du med 99, at den er produsert i 99 eller at det er en 99Mhz, trodde det kun fantes 90 MHz :wow:

 

Edit #2: 90MHz ikke 90Hz ;)

Hvi inn 128MB ram til så blir det mer fart i sakene.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...