Gå til innhold

Sapphire 9800 PRO

TSM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått den nye maskinen min opp og gå. Men jeg har problemer med å spille spill.

Prøvde meg først på Half-Life. Da kom jeg meg ikke gjennom introen før spillet sendte meg ut i windows igjen.

Forsøkte deretter Morrowind. Da kom jeg (for de som har spilt det) til den luka i trappa for å komme seg opp på dekk. Når jeg åpnet den begynte en loading og spillet hengte seg.

Forsøkte demoen til Far Cry (to forskjellige versjoner). Der kom jeg til den begynte å loade spillet. Den loadet litt og sendte meg ut i windows igjen.

Er det bare nye drivere som trengs? Mener at windows-update la inn nye drivere når jeg la inn XP og å laste ned de nyeste driverene fra Sapphire har jeg gitt opp. Får en nedlastningshastighet på 855 bytes/sec... Så da lurte jeg på om noen visste om noe annet som kunne gjøres. Har ikke gjort om noen innstillinger på kortet siden jeg la det inn.

Maskina mi er som følger: AMD Athlon XP2500+, Abit NF7-S v 2.0, Sapphire Radeon 9800 PRO, 512mb RAM.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi hva skjedde nå?

La inn de nye skjermkortdriverne, reboota, starta Morrowind for å teste og da reboota maskina igjen av seg selv

Fikk så opp en melding på skjermen hvor det sto "BIOS-ROM ERROR" eller noe sånt, fulgt av en melding hvor det sto "Insert boot-disk". Trykte på reset-knappen, og nå får jeg ikke bilde på skjermen. Det bare piper når jeg starter maskinen. Fant ut at pipelyden betyr at det er noe feil med skjermkortet eller skjermen. Men hva kan være feil, og hvordan kan jeg få rette det opp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...