Gå til innhold

Er denne steppingen bra? AX2400DMT3C

Simen1

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal ha den på et hovedkort som kun støtter 133MHz FSB og helst overklokke den en del.

Hovedkort: MSI KT3 Ultra (KT333 chipsett, den tidlige utgaven som ikke støtter 166MHz FSB)

Endret av Simen1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er ikke det en gloheit palomino prosessor? (med dårlige overklokkings egenskaper)

Den ligner ihvertfall min xp 2000 som er en såkalt modell 6 (palomino)

Endret av Quasam
Skrevet
Er ikke det en gloheit palomino prosessor? (med dårlige overklokkings egenskaper)

Den ligner ihvertfall min xp 2000 som er en såkalt modell 6 (palomino)

Finnes ikke så raske Palominoer ;) .

Skrevet

Tror at hovedkortet kan stoppe hele moroa, jeg har hatt 2 stk MSI KT3 Ultra, og de vil ingenting. Men det kan jo hende at du har mer flaks enn meg, fikk aldri FSB over 140.

:(

Skrevet
Tror at hovedkortet kan stoppe hele moroa, jeg har hatt 2 stk MSI KT3 Ultra, og de vil ingenting. Men det kan jo hende at du har mer flaks enn meg, fikk aldri FSB over 140.

:(

Jeg får FSB opp i ca 140 med synkron ram-hastighet (PC2100) og CL2. På CL2,5 får jeg 144MHz. Men jeg har ikke tenkt å klokke den med FSB. Jeg klokker med multiplier.

Jeg fikk en Thorougbred XP1700+ opp til 133 MHz x 16 = 2,133 GHz = XP2600+ med et slikt hovedkort en gang. Spenningen var standard og ellers var det billig luftkjøling. Nå har jeg solgt både CPU'en og kortet, men har fått tak i et nytt slikt kort jeg skal kjøpe CPU til.

Skrevet (endret)
Om man lurer på amd stepping, sjekk ut dette!

Den virker ikke særlig oppdatert den der:

* De sier at AXDA kun er palomino

* De sier at 2400 kun finnes i Tbred-B utgave

Disse to tingene motsier hverandre. I tillegg finner jeg ikke forklaring på resten av bokstavene.

Men jeg har sjekket litt hos AMD nå. På side 81 i databladet tolker jeg:

AXD = Architecture: AMD Athlon XP modell 8 (Thorougbred-B)

A = Desktop CPU

2400 = 2,0GHz

D = Package: OPGA

M = Operating voltage = ???

T = Die Temperature: 90'C

3 = Size of L2 cache: 256 KBytes

C = FSB: "266"

Alt ser altså ok ut bortsett fra at "M" for spenning ikke er forklart. Noen som vet hvilken spenning "M" representerer? (L=1,50 U=1,60 K=1,65)

[Edit] Nå har jeg sjekket databladet for palominog og funnet at "M" betyr 1,75V. Er ikke det litt mye for en Tbred-B ?

Endret av Simen1
Skrevet

XP2400 finnes da ikke med 1,75v som standardspenning, bare 1,65 (og Mobile CPU-er med lavere), de siste AMD-ene som hadde det var vel T-bird.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...