Gå til innhold

p4'en min blir varm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et MSI ultra 845 (ddr-minne) hovedkort med en p4 1.8nw på. Den kjører på 18x110 akkuratt nå (~2.0 ghz). I følge mobo-sensoren så sier den at prosessoren holder 69/70 grader, men jeg merker ikke noe som ligner på ustabilitet en gang... Dette kan ikke være riktig ... kan det? *ultra n00b spørsmål* den gamle amd'n på 1700+ (hadde 140 fsb på den) hadde ca 50-55º.

Har den i en aopen hq08 med enermax psu (den med ntc-motstand for bak-vifta). Lufta som kommer ut av psu'n er ikke spesielt varm (var varmere på aopen orginale psu'n). Har også standard boxed vifte på prosessoren, men folk kjører på på 133+mhz fsb så...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok ikke fått på cpu kjøleren ordentelig. Kanskje det er sprekk på 1-2 mm og det er for mye.

Skrevet

hehe, jeg har akkurat montert vannkjølinga mi!!! 28 grader idle!!!!! :grin: kjøp vannkjøling er mitt råd + as3!

[ Denne Melding var redigert av: Arachnid på 2002-03-15 20:06 ]

Skrevet

28 grader idle? haha. Med min swiftech så har jeg rundt 27grader idle, med 24 grader i rommet. ved vanlig "windows" bruk. altså surfing, mp3, irc osv...syntes ikke det var imponerende :grin:

og jeg har en "varm" 1,9ghz.

Skrevet

hmm.. ossen ram bruker du.. har kjøpt samma hovedkortet, kommer på mandag tipper jeg, men håper på en go del mere en 110mhz fsb.. er ikke hovedkortet som er sperren vel?

Skrevet

Quote:

On 2002-03-15 20:00, Arachnid skrev:

hehe, jeg har akkurat montert vannkjølinga mi!!! 28 grader idle!!!!!
:grin:
kjøp vannkjøling er mitt råd + as3!

Kan ike si at jeg heller ble så imponert. Men det spørs selvfølgelig hvilken CPU du har. Har selv AMD xp1600+ og den er på 28-29 idle. Og AMD er jo MYE varmere enn f.eks P5 NW.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...