Gå til innhold

Amerikanske borgerkrigen...


sull

Anbefalte innlegg

Hey folks!!!

Sitter her på skolen og søker etter stoff om den amerikanske på borgerkrigen. men alt jeg finner står på norsk, mens ikke mye står på engelsk. Noen som har en bra engelsk side der det står mye om den Amerikanske Borgerkrigen ???

 

Takker på forhånd for alle svar :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kanskje det er fordi de bare viser bilder/rekonstruksjoner fra de store slagene? dvs. men med rifle+bajonett, og offiserer med kav. sabler?

 

Amerikanske borgerkrigen var vel før revolver/repeteringsrifler og hagler? det var vel fremdeles muzzle loaded det var snakk om?

Vel, de hadde jo datidens "maskin gevær" og da, riktignok like store som kanonene de brukte, men fortsatt maskinegevær. Så vil vel tro at de hadde "repeterings rifler", typ Winchester osv :)

Lenke til kommentar

under borgekrigen kom de første bolt action riflene.

 

det var mange fordeler med de,

 

1, de kunne bli ladet mens man lå nede,

2, istede for runde bly kuller, kom de første patornene, samtidig ble det da rifler i løpet som gjorde at kulene kunne gå fire til fem ganger så langt, og de var extremt mye mer nøyaktige,

3 selv om man måte lade et og et skudd, kunne de skye 1 skudd pr 10 sek, mens de stakerne som fremdeles brukte musketer, kunne på en god dag skyte 3 skudd på 1 min,

 

osv, osv

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Hey folks!!!

Sitter her på skolen og søker etter stoff om den amerikanske på borgerkrigen. men alt jeg finner står på norsk, mens ikke mye står på engelsk. Noen som har en bra engelsk side der det står mye om den Amerikanske Borgerkrigen ???

 

Takker på forhånd for alle svar  :thumbs:

Når man vil ha informasjon om noe seriøst på engelsk spør man ikke på hw, man spør jeeves. :D

 

Han bor på www.ask.com, og du bør formulere spørsmålet for eks: Where can I find information about the American sivil war??

 

Han har hatt gode svar på det meste jeg har spurt om iallefall.

Endret av Cyanide
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...