Gå til innhold

Nytt stereo anlegg... :]


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle investere i et middels bra anlegg til rundt 10 000,- for Surround forsterker OG 2 front høyttalere.

 

Skal bare ha 2 fronthøyttalere til å begynne med, men skal etter hvert bygge anlegget ut til et fullverdig 5.1 surround system (eventuelt 6.1). Tenkte på Dali 6006 eller 8008 med en ganske god surround forsterker (pioneer f.eks?) med nok med innganger og utganger og kraft til å drive høyttalerne + eventuelle bak- og senterhøyttalere. Skal også koble til PC med optisk kabel. Har en Philips DVD spiller med coax digital utgang etc...

 

Har også titta på Mission M35 eller.no. Kan muligens få avslag på Mission høyttalere og yamaha surround forsterker på elkjøp fordi jeg kjenner en kamerat som jobber på den lokale elkjøp butikken. Har i tillegg mulighet til å høre på mission sine høyttalere, men har lyst til å vite hvordan de er i forhold til Dali sine eller B&W sine. (Mission høyttalerne har 2x6.5" bass vs. Dali 6006s 3x6.5" og 8008s 2x8").

Spiller veldig variert musikk.. har lest at B&W til samme prisklasse som Dali sine høyttalere kanskje har noe finere lyd men mindre trøkk. Skal jo bygge ut anlegget med en sub., men vil ikke ha noe gammel fm radio lyd lissom :)

 

Noen tanker, eventuelt forslag?

Endret av SideEffect
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yamaha er bra, ville heller satset på dem istedenfor pioneer som rett og slett er dårlige receivere i den prisklassen du tenker på. Mission er jo greie høyttalere men Dali er i mange sammenhenger bedre. Har 8008 selv og er strålende fornøyd.

 

Ser at elkjøp har denne: YAMAHA RXV640RDST. Den er konge!

Endret av cdrom
Lenke til kommentar

Jeg har anlegg bestående av Mission M74i og Yamaha RX-V640RDS.

 

M35 er vel etterkommeren av disse (ble "utfaset" for litt siden tror jeg), men M35 skal være identiske med M74i når det gjelder lyd, i følge korrespondanse med Mission (In the uk)

 

Jeg er veldig fornøyd med dette anlegget, og hvis du kan få det billlig, vil jeg kalle det et veldig godt kjøp.

 

På den annen side er Mission litt tam på den dypeste bassen. Hvordan Dali er her vet jeg ikke, men personlig skal jeg kjøpe subwoofer for å kompansere for det lille, da med trykk på lille, den mangler, samt få mer trøkk når jeg ser på film.

 

Konklusjon, kjøper du mission og yamaha, vil du ikke angre!! :thumbs:

Lenke til kommentar

Hva slags type musikk hører du på ellers?

Spiller design og plass noen rolle?

 

Er du villig til å bryte deg på å bygge selv så anbefaler jeg dette sterkt da du får utrolig mye mer for pengene enn om du kjøper ferdige høyttalere.

En Dynabel S23 vil sammen med en H/K 3350 som er på salg til 4000 på Hi-Fi centeret hvis du kjapper deg vil være topp. Veil. pris er 6000 på denne. Mere får du ikke for pengene i dag! Løp og kjøp uansett er mitt råd her!

Høyttalerne kan du grunne lenger over, men her anbefaler jeg deg å handle raskt!

Samme H/K receiver sammen med Proson R63MkII vil også trøkke bra for pengene.

Et annet litt mer kostbart, men klart mere vellydende alternativ er Audiovector C2.

 

Ellers vil disse samt Audio Pro Focus SA-5, Audio Pro Image 40, Audio Pro Evidence E5 eller E6 om du skulle ta deg råd være gode alternativer.

 

Alt beror på musikksmak og designkrav.

 

Lykke til med valg av utstyr! :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Hei, her har du to kvalitetsprodukter som vil havne på ganske nøyaktig 10000 kr:

 

http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|196|196|59|pdetail

 

og

 

http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|120|120|172|pdetail

 

evt. legg på en tusing og sjekk ut NAD T752, som koster 5.998,- hos Hi-Fi Klubben.

 

Er personlig tilhenger av B&W`s, men har hørt mye godt komme ut av Dali 6006

 

Vet ikke hvor du bor, men kan anbefale deg å stikke innom en av sjappene deres og lytte deg frem til det du vil ha (bare husk å ta med den musikken du vil høre). Filialer finnes i: Bergen, Bodø, Drammen, Grimstad, Lillehammer, Oslo, Sarpsborg, Stavanger, Tromsø, Trondheim og Ålesund.

Lenke til kommentar
Hei, her har du to kvalitetsprodukter som vil havne på ganske nøyaktig 10000 kr:

 

http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|196|196|59|pdetail

 

og

 

http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|120|120|172|pdetail

 

evt. legg på en tusing og sjekk ut NAD T752, som koster 5.998,- hos Hi-Fi Klubben.

 

Er personlig tilhenger av B&W`s, men har hørt mye godt komme ut av Dali 6006

 

Vet ikke hvor du bor, men kan anbefale deg å stikke innom en av sjappene deres og lytte deg frem til det du vil ha (bare husk å ta med den musikken du vil høre). Filialer finnes i: Bergen, Bodø, Drammen, Grimstad, Lillehammer, Oslo, Sarpsborg, Stavanger, Tromsø, Trondheim og Ålesund.

Bor i østfold. Ca. en times kjøring til Oslo.

 

Men Dali 6006 vil ikke bli noe svakt på bassen i forhold til 8008? Vet det er 3x6.5" bass i 6006... høres jo ut som om det skal holde. Er 8008 verdt å gå for selv om det koster 2000,- mer enn 6006?

Lenke til kommentar

YAMAHA RXV640RDST ble årets budsjett reciever i Lyd og bilde 2003/4. Det er ikke uten grunn. Denne spiller virkelig veldig bra. For sånne som oss som lever i et veldig lytt hus, og må ty til hodetelefoner ut på natta, så kan jeg ikke få lovprist hodetelefonutgangen på denne forsterkeren nok, den er virkelig veldig bra, og Silent Cinema prinsippet til Yamaha er genialt.

 

Eneste minus jeg har til Yamahaen, er at man ikke kan bruke banan/spade på høyttalekablene inn i forsterkeren.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Denon som spiller på Dali, lyder godt...

 

 

Jeg ville valgt en av disse :

Denon AVR 1604 eller 1804

Harman Kardon 3550

Marantz SR 4300

 

Sjekk tester på atest.no

 

 

Høyttalere - her må du nesten lytte selv, men noen ideer:

 

Dali ASX 8000

Dali 6006 eller 8008

Audiovector C2

Proson R63

Lenke til kommentar
elgiganten kan ikke hifi og hjemmekino... :no:

Spiller ingen rolle hva de kan, bare de har de rette produktene inne til god pris.

 

Bestilte selv en Harman/Kardon AVR5500 der en gang (har den enda, MEGET fornøyd!)

Ikke kom her og fortell meg at den er dårlig fordi selgerne ikke har peiling ;)

 

 

EDIT: Yamaha har mange gode produkter forresten.

Endret av bdd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...