Gå til innhold

Hvilket Band har den feteste VOKALEN?


Anbefalte innlegg

Du burde ikke ha lov til å uttale deg om god eller dårlig vokalist.
Merker jeg et snev av hat?

 

Tom Waits er en fantastisk sanger, med en rekkevidde, kraft, og teknikk som overgår de fleste.
Ok, du er den første jeg har møtt som har ment det, men det kan jo selvføgelig hende at alle andre jeg har hørt at ytrer sin mening om Tom Waits er like lobotimert som meg :thumbup:

 

Tom Waits kommer f.eks like høyt med stemmen sin som vokalisten i Mew, og sannsynligvis langt dypere også.
Ja! Han kommer langt ned, sikkert en av de i verden som kommer lengst ned, og det er jo litt av en prestasjon! Dessverre har jeg aldri hørt at han har i det hele tatt prøvd å komme høyt opp og det tror jeg det er gode grunner til.

 

Om du liker stilen hans er noe annet, men har er en sabla god vokalist.

Jeg liker stilen hans jeg, men det er ikke det jeg dømmer etter stil når det er snakk om vokal prestasjoner, sorry.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Merker jeg et snev av hat?

 

2. Ok, du er den første jeg har møtt som har ment det, men det kan jo selvføgelig hende at alle andre jeg har hørt at ytrer sin mening om Tom Waits er like lobotimert som meg :thumbup:

 

3. Ja! Han kommer langt ned, sikkert en av de i verden som kommer lengst ned, og det er jo litt av en prestasjon! Dessverre har jeg aldri hørt at han har i det hele tatt prøvd å komme høyt opp og det tror jeg det er gode grunner til.

 

4. Jeg liker stilen hans jeg, men det er ikke det jeg dømmer etter stil når det er snakk om vokal prestasjoner, sorry.

7676891[/snapback]

1. Nei, bare irritasjon over ignoranse.

 

2. Da har du ikke møtt mange folk som kan synge, tydeligvis. De fleste jeg kjenner som kan synge, fra klassisk til rock til black metal, er enig. Tom Waits har fantastisk teknikk, og en ekstrem rekkevidde. Rekkevidden er forsåvidt omtrent den samme som Rob Halford, bare at Tom Waits starter litt under, og slutter bittelitt under.

 

3. Den eneste gode grunnen du kan ha er at du ikke har hørt nok Tom Waits. Han går ganske ofte opp i høyere toner, og en sjelden gang opp i de virkelige høye tonene. Både i falsett og med full stemme.

 

4. Vokal stil.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Kurt Cobain! ("It sounded like he was cooking nails in his throath!" Som Dave Grohl sa så fint :D, han har en herlig og uskadlig stemme)

 

Anthony Kiedis (Har en veldig smooth og mye rytme i den unike stemmen sin)

 

Lemmy (Røffere enn han blir det bare ikke)

 

Bruce Springsteen (Er ikke spesielt fan av musikken hans men stemmen hans har så mye trøkk og det er dritkult å høre på han)

 

Jim Morrioson (Aldeles nydelig, ingen vet hvordan eller kan synge tekstene hans som han selv)

 

Joey Ramone (Høres ut som han har downs! Men det funker veldig bra :!: )

Lenke til kommentar
Tom Waits kommer f.eks like høyt med stemmen sin som vokalisten i Mew, og sannsynligvis langt dypere også.

7671217[/snapback]

Jeg har aldri hørt Tom Waits synge høye toner. :)

7723715[/snapback]

Han gjør det ikke ofte, men han kan det, både i falsett og med full stemme. Hør sanger som "Temptation" og diverse av Waits sin egen koring på denne og andre sanger, så vil du høre noen rimelig høye toner her og der.

Lenke til kommentar
Tom Waits kommer f.eks like høyt med stemmen sin som vokalisten i Mew, og sannsynligvis langt dypere også.

7671217[/snapback]

Jeg har aldri hørt Tom Waits synge høye toner. :)

7723715[/snapback]

Han gjør det ikke ofte, men han kan det, både i falsett og med full stemme. Hør sanger som "Temptation" og diverse av Waits sin egen koring på denne og andre sanger, så vil du høre noen rimelig høye toner her og der.

7725064[/snapback]

Jeg har kun to Waits-skiver. Closing Time og Swordfishtrombones. Er det noen av låtene på disse han synger høye toner på, som jeg har klart å overse?

Lenke til kommentar
Jeg har kun to Waits-skiver. Closing Time og Swordfishtrombones. Er det noen av låtene på disse han synger høye toner på, som jeg har klart å overse?

7725100[/snapback]

Ikke som jeg kan huske nå. Jonesburg, Illinois er litt høyere enn den høres ut, og hvis man prøver å synge med får man ganske pinglete stemme, men absolutt ikke så høy som noen andre låter. Slutten på Shore Leave? Ehhmm... tror ingen av de nærmer seg Tom Waits sitt høyeste. Men har Tom Waits CDene mine på min andre maskin, og har ikke hørt på de på en stund, så det er vanskelig å huske.

Lenke til kommentar

etter min smak blir det:

Ihsahn(Emperor, Ihsahn), skal mykje til for å kunne grawle som han!

Vintersorg(Borknagar, Vintersorg..) syk syk stemme, kan grawle temmlig bra i tilleg til gode clean voices(ikke mange som får til etter å ha bynt å grawle)

og ja, begge dessa vokalistan har et band med samme navn som artistnavnet sitt

 

må si at in flames vokalisten e litt imponerende med en slags halv grawl.

 

ellers så e Lars Are Nedland og Cornelius Jakhelln fra Solefald imponerende vokala.

Lenke til kommentar

Led Zeppelin!

 

Og er det lov å si Iron & Wine? Ikke er det et band, og ikke havner stemmen hans i kategorien "fet", men synge, det kan han.

 

Ian Anderson

7678481[/snapback]

Han hadde iallfall fet vokal på de tidlige platene (Stand Up, Aqualung osv osv). Blir litt gnålete på nyere live iallfall :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...