Gå til innhold

AMD 64 Oppsett (Ca. 10k Nok til disposisjon)


Anbefalte innlegg

Ja, jeg ble ikke så happy når jeg sjekka det andre fikk i 01SE. Skal gå over ytelsesinstillingene når jeg kommer hjem fra arbeid idag, kanskje det ligger noe der. Klokka opp kortet forresten,,,,,,,,,og gikk ned i ytelse :angry: Det var akkurat slik en stakkars OC-læregutt skal oppleve første klokkinga :cool: .

 

Skal ikke bry trådstarter med mine benchmarks forresten, er jo mest innteresert i om du har bestemt deg for et oppsett, og eventuelt hvordan det fungerer i bruk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skal ikke bry trådstarter med mine benchmarks forresten, er jo mest innteresert i om du har bestemt deg for et oppsett, og eventuelt hvordan det fungerer i bruk.

Ok, jeg ventet en periode for å vente på tilgang til (mer) penger. (bursdag :p)

 

Fikk litt mer enn ventet også. Så har egentlig 10k å rutte med. Men kan gå opp til 12k-15k hvis nødvendig..

 

Derfor har jeg kikket litt på evt. nytt 3d kort. Har jo som sagt asus Ti 4200.. Er dette fortsatt brukbart en stund og jeg burde vente?

 

Kikka litt på en geforce fx 5900.. (er det noe særlig forskjell på Gainward, Creative 3DBlas. eller MSI bortsett fra merket? er en ca. 100kr forskjell så er ikke noe farlig der. Men tenker på kvalitet?)

 

Andre tips forbedringer? (bortsett fra evt. en 1012 minnebrikke til)

 

Og er dette oppsettet fortsatt brukbart? Eller har det kommet noe nytt/bedre (eller kommer i løpet av noen uker?) på denne tiden?

 

Er like før jeg bestiller her nå :p Trenger Last input.. :p

 

Takker på forhånd..

Lenke til kommentar

Tenkte bare å hive inn hva jeg gikk for:

 

A64 3200+ Boxed

Gigabyte K8NNXP nForce3 150

Hercules Radeon 9800XT 256MB

2 x 512MB Kingston HyperX PC3700

Antec Sonata "stille" tower med 380W PSU

 

Samlet kommer dette på ca. 11k med frakt fra to ulike sjapper.

 

Hercules kortet fikk jeg til 3.5k på Databutikken.com. (Har lest mye rart om levering og service der, men tester allikevel...) Antec toweret kom også derfra, mens resten tas fra HWB.no

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Så hva er best (helst flere erfaringer/meninger) fx 5900 eller radeon 9800 pro?

 

(eller andre alternativer i 2k ish klassen? ++) Antar at mitt asus Ti 4200 ikke er godt nok i deres mening? (kjøpte det for et år siden.. så litt bortkasta og bytte allerede.. vet ikke.. mulig jeg bruker den i en annen pc jeg skal sette opp og da kjøpe nytt bedre til meg selv..)

 

 

det "Hercules Radeon 9800XT 256MB" kostet 3500 på db.com.. ikke 3k :p (3.7k på komplett..) Noe som er et hakk høyere enn jeg hadde tenkt meg, men skal tenke på det..

 

 

Kommer nok til å velge Corsair minne...

Lenke til kommentar
det "Hercules Radeon 9800XT 256MB" kostet 3500 på db.com.. ikke 3k :p (3.7k på komplett..) Noe som er et hakk høyere enn jeg hadde tenkt meg, men skal tenke på det..

My bad. .`en er der, men 5a datt ut... :)

 

Personlig liker jeg 9800PRO bedre enn FX5900, og mange tester viser at det yter bedre. Da spesielt i en del DX9 tester.

 

Eneste grunnen til at jeg gikk for 9800XT var at jeg allerede hadde et 9800PRO og ikke vile "nedgradere" til noe kjipere. (Hadde Sapphire og alle billigkortene er sånne jallamerker ;))

 

Kall meg sær, men sånn var nå den saken.

 

-KJ

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

(dette ble skrevet i går kveld, men grunnet forum downtime postes det nu.)

 

 

Ok dette threadet er noe gammelt.. :p

 

Menne.. har ventet med å bestille fordi hwb.no ikke har hatt hovedkortet inne på lager.. (og har ikke funnet det noe andre steder (Gigabyte nForce 3 150))

 

Men her I dag... musa mi går på siste verset nå.. tror jeg.. høyreknappen er veldig gåen.. brukt en time i dag på å rense den osv. men hjalp ikke stort.. (har gjort det mange ganger før men så mirakuløst klart seg... diverse cola-ulykker osv :D)

 

Har hatt en Logitech Cordless MouseMan Optical (optisk) PS/2&USB

som har behandlet meg YPPERLIG. Eneste jeg har å klage over er at den mangler en hvilemodus/skrus av. (Uten å ta ut batteriene). Og derfor lader ut ganske fort og man må kjøpe nye batterier ca hver 3-4 uke ++ (eller anskaffe oppladbare batterier.. noe jeg har ikke giddi :p) Ihvertfall formen på denne musa passer meg veldig bra. og vil helst ha en som ligner veldig.. (vurdere å kjøpe samme.. Men ville jo slippe å kjøpe så mye batterier)

 

Og tastaturet mitt gikk for lenge siden også.. Derfor kunne jeg kanskje valgt en pakke.. (selv om jeg har hørt musen i slike ofte ikke er noe bra?

 

Hvertfall jeg vil ha en optisk mus. og trådløs.. også trådløst tastatur... (har ikke funnet noen steder de selge trådløse tastatur alene uten mus men..) Og angående tastaturet.. Jeg like de mest enkle... ikke for mye ekstra knapper.. HVERTFALL IKKE nær piltastene.. de kommer for mye i veien når man spiller ;)

Noen knapper er greie så lenge de er på ytterkanten og man kan disable de :p Og helst ikke noe avansert bøy på det heller.. jeg liker å ligge lent bakover i godstolen med beina på bordet og tastaturet i fanget :p

 

Og som sagt.. behøver ikke være altfor proft,,

Og..ja.. det MÅ være radio sender (e.l) IKKE laser ... (mellom mus/tastatur og mottager)

 

(tastatur er ikke noe MUST heller.. men hvis det er en grei pakke så kanskje.. kan klare meg greit uten)

 

Takker igjen for alle svar..

Lenke til kommentar

Hadde bestilling liggende inne hos HWb.no en stund, jeg, og den ble sendt i går. (Gigabyte nForce 3 kort...) Når det gjelder tgastatur med fænsi bøy, så er dette faktisk fantastisk behagelig å ha i fanget. Må prøves. Det som er aberet er at det tar en stund å bli vant til...

 

-KJ

Lenke til kommentar

Virker som hwb.no er utsolgt for Gigabyte nForce 3 150 allerede..

 

Vet noen om en annen leverandør som selger disse? Finner ikke selv og har letet på rundt 10 norske webshops..

 

(jeg sendte også hwb.no en mail og spurte om lagerbeholding, om noen andre solgte kortet osv. de svarte aldri (en uke siden+ nå).. Noe som egentlig har gjort meg usikker på om jeg burde bestille av de..)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel jeg fikk endelig bestillt tirsdag kveld..

Her er lista over hva det endelig ble og url til de webshops jeg kjøpte fra.

 

Microplex.no

Thermaltake Miditower, Aluminium m/vindu V4000A

Fortron/Source, 350W, ATX12V

(+ Noe Kald Katode og div.)

 

Advance.no

GIGABYTE ATX MBD NFORCE3 FSB800 2DDR400 SATA 2GB LAN RAID (GA-K8NNXP)

 

Komplett.no

Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024MB

 

HWB.no

AMD Athlon 64 3200+ BOXED

Seagate 160GB S-ATA 7200RPM

Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP

 

Har vel lyst på litt mer etterhvert.. Får oppgradere som pengene ruller inn..

 

(Kom på ca. 13.7k Med frakt)

 

Regner med å få hvertfall den første pakken i morgen i følge tracking lista. men tror det virker som hovedkortet ikke kommer før mandag eller tirsdag.. virket som advance var litt trege. Men kanskje de bare ikke oppdaterer internett trackingen så mye.

jaja. Man får vente å se :D

Lenke til kommentar

Ikke kjøp nforce 3 150. Vent heller på 250 versjonen eller gå for et hovedkort med VIA K8T800. Har selv et Thermaltake V2000a og er storfornøyd!

Forslag hentet fra komplett.no:

EPoX EP-8HDA3+

AMD Athlon 64 3200+

Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond ganger 2

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

Thermaltake Xaser III Super Tower Silver

 

 

Det er det jeg ville gått for hvis jeg skulle kjøpt nå. Jeg har tenkt å vente til mai og Socket 939. Uansett er forslaget ovenfor noe av det beste du kan få

Lenke til kommentar

Vel jeg gidder ikke vente mer..

 

hvis du ser dato started thread er det 2 februar. + at jeg hadde et lignende thread tidligere..

 

Desutten har jeg blitt anbefalt nforce 3 150 av alle jeg har snakket med tidligere..

Jeg leste om 250 men fant ut at jeg gadd ikke vente av flere grunner. 1. jeg vil gjerne ha pc'n asap nå. Tid til å config'e det jeg trenger til TG. + at jeg gjerne vil ha en pc som funker til spill NÅ. Kjeder meg for tiden :p 2. Kostnaden på 250 blir sikkert større enn jeg ønsker å bruke på hovedkort.

 

Og en ting til. Om du leste.. Så har jeg allerede bestillt. På tirsdag.

 

 

(Hvis jeg venter på 250 hk må jeg bare vente på noe annet når den tid kommer. Jeg vil ha pc'n NÅ og dette setter har jeg blitt anbefallt både her på hardware.no og av bekjente.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...