Gå til innhold

Hva og Hvordan ?


Anbefalte innlegg

Vel.. Ettersom jeg er en ivrig q3a spiller så har jeg lyst på mest stabile systemet mulig. Jeg tror, men er ikke sikker på om Q3a vil installeres på Red Hat 7.2.

 

Jeg har vel noen spml.

 

Hvis jeg skal ha både WinXP og Redhat på maskina, hva burde jeg installere først og burde jeg har egen partisjon for hvert OS ?

 

Er q3a kompitabelt med Red Hat, siden jeg testa det på kameratens, men fikk det ikke inn.

 

Er det stor forskjell på spilleopplevelser på en p4 2ghz mellom winxp og linux rh?

 

Finnes det drivere til linux som støtter Ati Radeon 8500 ?

 

Oppdateres OS'et ofte, kanskje sånn ca?

 

 

Takk på forhånd. :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder RH og WinXP, så vet jeg ikke helt hvordan man skal ha de på samme harddisk, selv har jeg dualboot linux og win98. Mener WinXP har en egen boot-loader, hvor du kan velge OS.

Men uanz, når det gjelder q3a, så hvis du har linux versjonen på cd, så er det bare kjøre setup.sh på cdrom-en.

 

cd /path-til-din-cdrom/

./setup.sh

 

 

Har du windows cd, må du laste ned en fil.

gå til http://www.clan-szt.net/b/files/ , og last ned filen q3pointrelease-1.31.x86.run .

Når du har lastet den ned, kjører du den, så q3 installeres.

Deretter må du, som root, kopiere filene i baseq3 mappen (pak0.pk3) til baseq3 mappen der du installerte q3.

f. eks., installerte du q3 i /usr/local/games/quake3/,

så skriver du: cp /path-til-din-cdrom/baseq3/* /usr/local/games/quake3/baseq3/

så skal det(forhåpentligvis) funke. Bare skriv quake3, så starter det.

 

Du kan jo selvfølgelig prøve denne linken:

http://www.geocities.com/mhoare2000/linux/...idia-HOWTO.html

 

Det er en howto om å sette opp nvidia skjermkort og quake3 arena i linux.

At skjermkortet fungerer skikkelig er ganske viktig, med mindre du nøyer deg med 2fps :smile:

Lenke til kommentar

Denne artikkelen sier litt om ytelses forskjellen mellom linux og winxp i quake3.

Forskjell i ytelse kan variere veldig, alt ettersom hvilken distro du bruker, er den skikkelig konfigurert, optimisert for din datamaskin...

Så ytelses forskjellen kan være fra ca. 0-30% kan jeg tenke meg.

Men som sagt, det kan variere veldig.

 

http://www.newsforge.com/article.pl?sid=02...219&mode=thread

Lenke til kommentar

Til det med ytelsen vil jeg si at jeg på mitt system (Mandrake 8.1, detonator 23.11, t-bird 1400 og GF2pro/450) får omtrent lik ytelse i q3a under linux som i win... (uten å overklokke)

 

Men jeg syns likevel spillet fungerer bedre under linux, akkurat som om det glir bedre, det kan nok skyldes at i windows ligger det ganske mange skulte prossesser i bakgrunnen og bruker minne og disk til stadighet, slik at man får korte stopp i grafikken innimellom, det finnes ikke i Linux.

 

UT fungerer definitivt også best under linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...